Nakon što se u studenom prošle godine saznalo da je izdavački gigant Take-Two Interactive ponudio mrvicu manje od milijardu dolara (994 milijuna) kako bi kupio legende trkaćih igara – studio Codemasters, mnogi (uključujući i nas) mislili su da je dogovor gotov i potpisan.
Potom je prije mjesec dana – u siječnju ove godine stiglo veliko iznenađenje, kada se saznalo da je Electronic Arts ponudio još više novca i postao glavni kandidat za kupnju. Finaliziranje procesa akvizicije sada je napokon gotovo, pa je od danas i službeno da je EA platio 1.2 milijarde dolara i tako postao vlasnikom studija Codemasters.
Kako bi proslavili, EA je na svom službenom twitter profilu javno obznanio da su dočekali Codemasterse u svoju EA obitelj, a u popratnoj izjavi za medije i javnost, akviziciju je komentirao direktor Electronic Artsa Andrew Wilson. “Ovo je početak uzbudljive nove ere za trkaće igre i sadržaj, jer spajamo talentirane timove u Electronic Artsu i Codemastersu“, izjavio je Wilson te dodao: “Naši timovi bit će globalna velesila u racing zabavi, s odličnim igrama za igrače na svim platformama i jedva čekamo početi“.
We're excited to welcome @Codemasters to the EA family! 🚗💨 pic.twitter.com/y3yYB94vmF
— Electronic Arts (@EA) February 18, 2021
U izjavi mu se pridružio i direktor Codemastersa Frank Sagnier, ističući kako je ovo veliko dostignuće u povijesti studija i uzbudljiv dan za njegove zaposlenike, ali i igrače. “Partnerstvo s EA-om omogućit će nam da naše izrazito hvaljene franšize odvedemo u nove visine i dosegnemo golemu globalnu zajednicu kroz njihovu mrežu igrača“, rekao je Sagnier te zaključio: “Zajedno ćemo redefinirati krajobraz trkaćih igara i stvoriti još uzbudljivija iskustva za fanove utrka diljem svijeta“.
Codemasters sada uživa brojne pogodnosti u ovoj kupnji, jer će moći koristiti kompletnu infrastrukturu giganta EA, samo ostaje pitanje koliko će se EA sada miješati u razvojne procese njihovih igara, no sigurno je da će to biti ogroman fokus na live service model. Također, EA sada odjednom posjeduje poprilično velik katalog sportskih trkaćih igara, jer uz već postojeće serijale Need for Speed i Burnout koje odavno ima u svom vlasništvu, Codemasters im donosi i ogromne serijale DiRT, Colin McRae Rally, TOCA Race Driver, Formula 1 i Grid, ali i serijal Project CARS.
Project CARS je inače vlasništvo razvojnog tima Slightly Mad Studios ali, podsjećamo, Codemasters je kupio Slightly Mad još u studenom 2019. godine, čime je sada zapravo i Slightly Mad Studios automatski postao vlasništvo Electronic Artsa.
Zaključak: osim što će sada, kao i FIFA, na tržište svake godine stizati nove igre Codemastersovih serijala (bilo da su to Grid, DiRT, F1 ili Project CARS), EA se nimalo ne šali, jer realno sada dominira tržištem trkaćih igara, bilo arkadnih, bilo racing simulacija. Od globalno najpopularnijih i najuspješnijih serijala, van njihova dosega ostaju u principu samo Microsoftov serijal Forza, Sonyjev serijal Gran Turismo te novije uspješnice kao što je Asseto Corsa izdavača 505 Games i slični primjeri.