Period između Osvete Sitha i Nove nade u Ratovima zvijezda (ili Zvjezdanim ratovima, kako vam draže) bar je nama kao klincima uvijek nekako najviše zaokupljivao maštu. Period progona Jedi vitezova i uspona Carstva predvođenim zlim carom Palpatineom i njegovom desnom rukom Darth Vaderom je poprilično depresivno vrijeme u univerzumu kojeg je stvorio George Lucas. I donedavno je bio potpuno neistražen period. Taj mračni veo izmišljene povijesti jako udaljene galaktike krenuo se podizati u posljednje vrijeme. Disney je period istraživao u različitim formatima od animiranih serija poput Star Wars: Rebels i Bad Batch, spin-off filmova Solo i Rogue One te igranim serijama poput Andor i Obi-Wan. U cijelom kanonu je od 2019. prisutan i Cal Kestis, protagonist Respawnovog serijala Star Wars Jedi. Fallen Order je funkcionirao odlično jer nas je odmaknuo od Skywalkera te krenuo pričati priču o Jedi padawanu koji je izbjegnuo čistku Jedija i živi u egzilu kao običan “lučki” radnik dok Carstvo, konačno, ne pokuca na vrata. Fenomenalno se igrao i kao kombinacija fromsoftwareovske borbe i level dizajna s filmičnijim pripovijedanjem kojeg očekujemo od etabliranog IP-ja. Također je nama, koji revno štujemo na oltaru serijala Jedi Knight, posebice igre Jedi Academy, dao priliku da uživamo u intenzivnim duelima svjetlosnim sabljama. Jedi Academy je još uvijek nenadmašan u prikazu surove moći legendarnog oružja, no Respawn je iznjedrio igru koja nam je vratila vjeru da velike stvari opet stižu za singleplayer igre Star Wars. I Star Wars Jedi: Survivor uglavnom uspijeva zadržati našu vjeru u serijal, pogotovo spektakularnim set-pieceovima zbog kojih bi Nathan Drake rekao “‘de stani na loptu, dečko”.

KOBOH Planeti nude prekrasne vizure zbog kojih želite zastati i lupiti screenshot ili deset.

Pet godina poslije Fallen Ordera…

Iako nismo isprobali igru na računalima, Survivor je po izlasku imao ogromnih problema s izvedbom na toj platformi. Na konzolama je situacija bila nešto bolja i veći problemi s izvedbom su uglavnom riješeni, iako ne kompletno

… ili možda bolje rečeno deset godina nakon događaja iz Osvete Sitha, Cal Kestis više nije dječarac već prekaljeni pobunjenik čija je jedina svrha u životu zadati udarac Carstvu tamo gdje boli. Družbu iz prve igre, Greeza, Merrin i Cere, život je odveo u nekim drugim pravcima te Cal ima novu ekipu. Kako to obično biva, njihova sudba nije bila da požive predugo, uz iznimku Bodea, vještog plaćenika koji kroz radnju igre postaje Calov bestie. Naravno, stara ekipa će se okupiti još jednom kako bi si međusobno pomogli, porazili palog Jedija iz ere High Republica te pronašli mistični planet Tanalorr koji bi zbog svoje lokacije na kraju jedva prohodne svemirske maglice mogao poslužiti kao utočište za sve koji bježe od Carstva. Narativ Survivora je najblaže rečeno čušpajz kojeg spašavaju simpatični likovi za koje je lako navijati. Prvenstveno to mislimo na Cala koji je stasao u jednog od zanimljivijih protagonista kojeg je iznjedrio novi kanon Ratova zvijezda, a njegova rastuća romansa s Merrin bila je prekrasno izvedena. Volimo kad romantične priče imaju obavezni period “hoće-neće”, no još više volimo kad scenaristi ne okolišaju previše te ne ubacuju umjetne prepreke za naše potencijalne ljubavnike. Drago nam je da Cal bar ima nešto dobro u životu, jer kao što možete pretpostaviti s obzirom na to da se radi o drugom nastavku u trilogiji (bit će i treće igre, sigurni smo u to) stvari su ovdje dosta mračne. Bez previše spojlanja, problem Survivora leži u činjenici da veliki preokret u priči zapravo nema baš previše smisla kad krenete intenzivnije razmišljati o njemu. Svakako je efektan, no u najmanju ruku je jako nategnut. Također, sve ono što je, narativno, prethodilo cijelom twistu, nekako gubi na značaju jer posljednja trećina igre baca toliko stvari na igrača da ono od ranije blago pada u zaborav. Što je šteta jer je, bar koliko smo mi upoznati, ovo prvi put da smo dublje zagrebali u lore High Republic ere u igrama. Ono što želimo reći jest da bismo voljeli da je Survivor bila narativno fokusiranija igra te da se možda odlučila staviti sva jaja u jednu košaru – bilo to Carstvo ili prijetnja iz vremena Visoke Republike. Ovako smo dobili puno svega i mnogo toga je kliknuo dok neki dijelovi nisu baš najbolje. Ali teško je pričati bez spojlera. No, treba reći kako nam je ova kombinacija Carstva te bandita pod vodstvom palog Jedija iz nekog drugog vremena iznjedrila dosta široku paletu neprijatelja za poraziti. Osim svih mogućim vrsta i podvrsta imperijalnih jurišnika, Cal će se sukobiti sa simpatičnim “Roger, roger” droidima iz ere Klonskih ratova, raznim banditima, agresivnom faunom i plaćenicima koji žele unovčiti na njegovom imenu.

FINISH HIM Cal Kestis može, kad dovedete neprijatelje pred smrt, izvesti kul finišer koji se razlikuje ovisno o vrsti neprijatelja.

Planetarno popularan

Iako glavna priča ima svojih nelogičnosti, dijalozi jurišnika, droida i drugih zanimljivih likova jedan su od najvećih aduta igre

Neprijatelji će Cala čekati na svakom koraku kroz njegovu avanturu koja se odvija na nekoliko planeta: Coruscant, Koboh, Shattered Moon, Jedha, Nova Garon i Tanalorr. Planeti su nas, nažalost, najviše ostavili hladnima. Da odmah napomenemo, set-pieceovi i neke od lokacija su zaista spektakularne – Koboh kao glavni planet krcat je zanimljivostima poput ostatka impozantnog svemirskog broda Lucerhulka u kojem su banditi napravili svoju bazu; ili pak baza smještena u oblacima nad kojom se svemirski lovci uništavaju prije konačnog obračuna s glavnim zlikovcem. Pa ipak, onaj veliki dio igre između spektakla kojeg i očekujemo od Ratova zvijezda ostavio nas je pomalo neoduševljenima. Leveli, odnosno područja, su pametno skrojena te skrivaju tajne zbog kojih se treba vratiti i istražiti ih kad Cal otključa nove sposobnosti. No, isto tako uglavnom djeluju nekako obično. To ne znači da su loša nego da smo jednostavno možda htjeli vidjeti – više. Ratovi zvijezda imaju neograničen potencijal za zanimljive lokacije, pogotovo u ovoj formi otvorenog svijeta, koje se odmiču od onog očekivanog, stoga bismo u idućoj igri voljeli vidjeti lokacije koje će stvarno ostaviti dugotrajni utisak. Nešto poput osjećaja divljenja kojeg smo doživjeli tijekom prvog spuštanja u Siofru River u Elden Ringu. I znamo da je Jedha dom Jedi vitezova i kul je lokacija s impozantnim hramovima i svetištima ali stvarno nam je već dosta pustinjsko-pješčanih planeta u Star Warsu. Al’ ajde, barem nije Tatooine. Na tim planetima osim borbe možete očekivati zagonetke i platformerske izazove kao i u Fallen Orderu – ritam otkrivanja, istraživanja, borbe i rješavanja zagonetki je odlično pogođen i igra je konstantno dinamična neovisno o vrsti aktivnosti kojom se bavite.

BRADE I FRIZURE Čuj, lijepo je ići undercover ali imajte na umu da se Calov izgled u međuscenama prilagođava onome koji nosite. Uglavnom, bandana i brčine sigurno nisu dio imperijalne odore.

Jedan čovjek, nekoliko sablji

Cala možemo customizirati puno više o odnosu na prvu igru – možemo mu mijenjati frizure, brkove i bradu te odjeću. Naš je izgledao kao riđokosi Snake Plissken. Bez poveza na oku, nažalost

Najveću nadogradnju u odnosu na Fallen Order dobila je borba i način na koji joj možemo pristupiti. Uz tri osnovne stava borbe – samo s jednom sabljom, dual-wieldanjem ili dvostrukom “oštricom”, dodana su još dva. Jedan od dva nova stava koristi vitešku crossguard sablju koju je proslavio Kylo Ren u novoj trilogiji filmova, dok je nama favorit bila kombinacija sablje i blastera.  Možete birati između pet stavova, odnosno vrsti svjetlosne sablje, a istovremeno možete imati opremljene dvije. Mi smo se odlučili za kombinaciju sablje s blasterom i sablje s dvostrukom oštricom. Kombinacija lightsabera i blastera je fenomenalna jer omogućava borbu na blizinu i daljinu dok je dvostruka oštrica najbolja za obranu. Uz sve to smo jako puno level-upali moći Sile koja je toliko jaka da je neke endgame susrete učinila mačjim kašljem. Zašto sjeckati i pucati kad jednostavno možemo pogurati čak i neke bosseve u provaliju. Tijekom igre nećete morati koristiti sve stavove već je najbolje odlučiti se za dva glavna koji će vas nositi cijelu igru i koje ćete unaprjeđivati. To će, pretpostavljamo, istovremeno nekim igračima biti i prednost i mana. Šteta je što ćete neke samo otključati i više ih nikad ne upotrijebiti, no opet je dobro što vas igra ne tjera da igrate na način koji vam se možda ne sviđa. Mi smo igrali na težini hard, odnosno Jedi Master – i izuzev nekih boss susreta igra nam je djelovalo uglavnom lakše nego Fallen Order. Odnosno, bar nam se čini da smo puno više umirali u Fallen Orderu na normalu nego ovdje na hardu. Ali dobro, možda smo se u međuvremenu jednostavno ispraksali u melee/souls-like igrama pa znamo kako se ponašati. Rekavši to, sviđa nam se što igra stavlja naglasak na kretanje kojeg možda nema u drugim igrama ovog tipa. Trebalo nam je neko vrijeme da internaliziramo tu informaciju, ali skok i dashanje je vrlo bitan potez za koristiti u borbi. Ne budite tukci kao mi i ako po deseti put izmicanje ne uspijeva, onda skočite i bit će vam dobro u životu.

ROMANTIKA Alexa, sviraj Across the Stars.

Star Wars kakvog želimo igrati

Usprkos zamjerkama, nekim većim, nekim manjim, Jedi: Survivor je obavezna lektira za sve koji vole Ratove zvijezde. Da, priča je čušpajz. Da, možda bismo trebali razgovarati u tome treba li ubacivati dobre poznate likove u baš svaku priču smještenu u taj univerzum i oduzima li se od njihove mistike nešto kad iskaču iz paštete. Da, lokacije su možda obične. Ali isto tako likovi su nam jako dragi i želimo provoditi vrijeme s njima. Set-pieceovi nam oduzimaju dah i prava su adrenalinska vožnja. I na koncu možemo Calu staviti bikerske brčine, bandanu oko glave i znojnu potkošulju te podizati jurišnike Silom u zrak te ih bacati s litica. Sve to u pauzi od konstantnog sjeckanja zelenom svjetlosnom sabljom. Čak i kad je imao tehničkih problema i kašljucao u izvedbi (koji su uglavnom na konzoli riješeni zakrpama, iako ne kompletno) Jedi: Survivor je bio sve ono što očekujemo od Ratova zvijezda. Veselimo se završetku trilogije.

PHOTO MODE Ako dosad niste shvatili, baš smo ga jako puno koristili.

Recenzentski primjerak igre osigurao izdavač