“Naš serijal PAYDAY i model “games as a service” zaista su pokazali svoje mišiće tijekom godine i to s nekoliko uspješnih izdanja sadržaja za PAYDAY 2″, Tobias Sjögren, v.d. direktora Starbreezea
Švedska kompanija Starbreeze našla se u ogromnoj financijskoj krizi i bila je gotovo pred zatvaranjem krajem 2018. godine zbog dugogodišnjeg niza loših poslovnih odluka i ulaganja nekadašnjeg direktora Boa Anderssona Klinta, zbog kojih se našla u velikim dugovima. No, nakon prodaje brojnih izdavačkih prava tijekom 2019. i velikog fokusa na Payday 2 u posljednjih godinu dana, situacija se sada poprilično popravila, kažu iz Starbreezea.
Kap koja je prelila čašu samim krajem 2018. godine bio je potpuni komercijalni neuspjeh igre Overkill’s The Walking Dead, nakon čega je kompanija krenula u takozvanu rekonstrukciju. U tom procesu bivši direktor Klint je otpušten (aka pobjegao je i nestao), a studio je bio suočen i s policijskom racijom na urede te je kasnije okrivljen za pronevjeru.
Kako bi stekli novac, spasili studio od bankrota te zadržali određeni broj zaposlenika (unatoč brojnim otkazima), tijekom 2019. originalnim vlasnicima prodali su natrag izdavačka prava na igre kao što su System Shock 3, zatim na strategiju 10 Crowns, a kasnije su Rockstaru prodali svoju outsourcing podružnicu Dhruva Interactive iz Indije za 7.9 milijuna dolara.
Starbreeze daje znakove života, stigao prvi screenshot za Payday 3
Na ljeto 2019. godine saznali smo i da Starbreeze više nije izdavač igre Psychonauts 2, kada je Double Fine na sajmu E3 2019 najavio da je postao dio Microsoftove obitelji Xbox Game Studios. Od tada pa do danas Starbreeze se fokusirao na izbacivanje dodatnog sadržaja za Payday 2, svoju sada sedam i pol godina staru uspješnicu koja im je nastavila donositi poprilično velik priljev novca. Prema novo objavljenom financijskom izvještaju, u kojemu se javnosti obraća vršitelj dužnosti direktora Starbreezea Tobias Sjögren, serijal Payday i njezin live service poslovni model te novi sadržaj igre “zaista su pokazali mišiće tijekom godine“.
“Starbreeze je danas puno jači nego prije godinu dana. Samopouzdani smo, žedni osvete i oduševljeni što se možemo maksimalno fokusirati na razvoj našeg IP-a PAYDAY“, Tobias Sjögren, v.d. direktora Starbreezea
Sjögren ističe kako je Payday 2 do kraja prosinca 2020. okupio jednu od najvećih gaming zajednica na Steamu te broji više od 7 milijuna članova i aktivnih igrača. Isto tako, sada saznajemo da je studio tijekom 2020. godine čak dva puta uspio prikupiti kapital, što im je pomoglo da otplate veliki udio dugova koje su imali. Kako kaže Sjögren, tim su postupkom uspješno “ojačali svoju financijsku poziciju i omogućili si kontinuirani razvoj igre Payday 3 u 2021.“, a upravo to Starbreeze smatra ključnim koracima za povratak studija na mapu kao jednog od lidera industrije videoigara.
Podsjećamo, u listopadu prošle godine studio je podijelio i prvi screenshot za Payday 3, novi nastavak kojega su inicijalno najavili još krajem 2019. godine, a već tada plan je bio da igra izađe nekad tijekom 2022. ili 2023. godine. U novom financijskom izvještaju Sjögren ističe da je Starbreeze u aktivnoj potrazi za izdavačem koji s njima dijeli strast za live service igrama i koji će im se pridružiti u uspješnom lansiranju igre.
Dotada, zaključio je, studio ima stabilnu platformu za maksimalni fokus na daljnji uspješni razvoj Paydaya 3 te se okreće ka vedrijoj budućnosti.