Ako je suditi prema najvećim kompanijama gaming industrije i trendovima prema kojima se njihove usluge kreću, budućnost igranja je u gaming streaming platformama i uslugama. Svjedočili smo tome u sad već nekoliko navrata, kako kroz Microsoftov Project xCloud (koji je najavljen još prošle godine) i činjenicu da će next gen konzola Xbox kodnog imena Project Scarlett na neki način implementirati usluge streamanja, zatim kroz bombastičnu najavu platforme Google Stadia i njezinu pretplatničku uslugu koja na zapadu kreće ovog studenog, ali i kroz brojne druge primjere, kao što je glasina s početka godine da i Amazon radi na vlastitom servisu za streamanje igara, pa sve do činjenice da su velikani Sony i Microsoft sredinom prošloga mjeseca najavili veliku suradnju na streaming i cloud uslugama.

No nitko dosada nije konkretno znao što sami igrači imaju za reći o svemu tome, kako o trendovima budućnosti, tako i o preferencijama streaming usluga. Upravo je zato ugledni portal GamesIndustry.biz naručio veliko istraživanje koje je proveo Ipsos MORI – jedna od najpoznatijih britanskih agencija za istraživanje tržišta i to kroz njezin ogranak GameTrack, koji je usmjeren na tržište videoigara. Istraživanje je provedeno na području nekoliko najvećih europskih država, a to su Velika Britanija, Francuska, Španjolska i Njemačka – zemlje koje će, za razliku od Hrvatske, od ovoga studenog zaista i imati pristup platformi Google Stadia, kao i ostalim streaming uslugama i platformama.

Sveukupno samo 18% zainteresiranih

Čak 70% igrača u četiri velike europske zemlje nije zainteresirano za streaming gaming usluge

Kako prenosi portal GamesIndustry.biz, rezultati novog istraživanja poprilično su interesantni i indikativni. Tako je ispalo da je na području Europe (UK, Francuska, Španjolska, Njemačka) čak 70% igrača nezainteresirano za streaming gaming usluge. Naravno, rezultati se od države do države donekle razlikuju po pitanju samih brojki i postotaka, ali generalno svi nam prikazuju istu sliku, a to je većinska nezainteresiranost. S druge strane te velike brojke od 70% nezainteresiranih, nalazi se sveukupno samo 15% igrača koji su zainteresirani za streaming gaming usluge – brojka koja nas je zaista pomalo iznenadila. Ostatak, kažu s portala GI.biz, ili “ne zna” (12% igrača) ili već koriste neku drugu uslugu kao što je Google Stadia i Microsoft xCloud te ovdje navode već postojeći PlayStation Now. Nakon svega toga – ostaje samo 3% igrača koji su “izrazito zainteresirani” za streaming gaming usluge.

Što se, pak, tiče pojedinačnih rezultata za svaku državu koja je sudjelovala u istraživanju, Velika Britanija ima najviši postotak igrača koji su zainteresirani za streaming gaming platforme i usluge kao što su Google Stadia i Project xCloud (23% zainteresiranih i 5% izrazito zainteresiranih), dok s druge strane Njemačka bilježi najniži interes (samo 10% zainteresiranih).

Brzina interneta nije problem

Naravno, izuzev same zainteresiranosti za korištenjem streaming gaming usluga, istraživanje se dotaknulo i nekih drugih detalja te nam donijelo interesantne rezultate koji pomažu oslikati malo bolju generalnu sliku preferencija i razmišljanja igrača u spomenute četiri zemlje Europe. Kad se radi o streaming gaming uslugama, sasvim je jasno da su kvaliteta internet konekcije, njezina stabilnost i brzina izrazito važne, pa čak i ključne i neizostavne stavke. No, kako prenosi portal GamesIndustry.biz, europski igrači nisu previše zabrinuti internet konekcijom i brzinama.

Kroz niz izjava koje su igrači trebali ispuniti u anketi, generalni rezultat u sve četiri europske zemlje zajedno je da većinski dio, odnosno 43% igrača vjeruje da im je “brzina interneta dovoljna za streamanje igara”. Što se ostalih ispitanika tiče, 23% igrača se ne slaže, a 34% nije sasvim sigurno. Tu u pojedinačnim rezultatima opet prednjači Velika Britanija, u kojoj 54% igrača smatra da im je internet konekcija dovoljno jaka, a na zadnjem mjestu je Francuska u kojoj tako misli samo 37% igrača. “Međutim, 32% igrača u svim zemljama navodi kako su “zabrinuti da će im internet konekcija pucati i padati, što bi ih spriječilo u streamanju igara”, dok samo 28% igrača nisu zabrinuti time“, navodi GI.biz, što daje naslutiti da igrači, unatoč solidnim internetskim brzinama, nisu sasvim sigurni u samu pouzdanost konekcije i stabilnost streaming usluga kao što je Google Stadia.

Ako je suditi po istraživanju, igrači u Europi se ne boje preniskih brzina, već pucanja veze usred igranja

I dalje žele kupovati igre zasebno

Većinu ispitanih igrača ne brine brzina interneta, već stabilnost konekcije, a generalno radije žele kupiti pakirane igre nego ih streamati

Da ljudi još uvijek nisu baš potpuno spremni odustati od zasebne kupnje konkretno onih igara koje žele (bilo digitalno ili fizički) i potom imati mogućnost bilo kada ih instalirati i igrati, a ne streamati, govori i ovo novo istraživanje. Kako navodi portal GI.biz, streaming usluge u Europi, čini se, nisu najbolje prihvaćene, jer je kupnja “pakiranih” igara još uvijek popularna. Tako je 31% igrača reklo da bi radije kupovali pakirane igre nego ih streamali, a 24% igrača se s time ne slaže. Druga stavka koju ističu je cijena streaming usluga i poslovni model mjesečne pretplate. Naime, prema istraživanju samo 22% igrača smatra da bi se pretplatnička usluga isplatila, odnosno da bi ponudila dovoljno sadržaja za novac koji je potrebno platiti na mjesečnoj bazi (podsjetimo se, Stadia će imati pretplatničku uslugu Stadia Pro po cijeni od 10 američkih dolara mjesečno, što generalno nije puno, s obzirom da već postoje pretplatničke usluge s tom cijenom koje nude manje ili jednako sadržaja).

Naravno, tu se konkretno radi i o činjenici da jako velik broj igrača od ispitanih u ovoj anketi već sada plaća raznorazne mjesečne pretplate na druge usluge, kao što su Netflix, Amazon Prime i Spotify. Tako je čak 50% ispitanika navelo da već sada plaćaju barem jednu pretplatu na neku uslugu, a 21% na dvije ili više usluga, čime bi plaćanje još jedne ili više dodatnih streaming gaming usluga zaista bilo sve veći trošak. Stoga bi se moglo zaključiti da je većina igrača ipak sklonija tome da si povremeno kupe samo one konkretne igre koje žele igrati – onda kad ih žele igrati, umjesto konstantnog plaćanja mjesečne pretplate za cjelokupni paket.

Bilo da se radi o digitalnim ili fizičkim izdanjima, igrači i dalje vole kupovati igre zasebno

U svakom slučaju, ovo novo istraživanje donosi poprilično interesantan uvid u preferencije europskih igrača, kad se radi o budućnosti streaming gaming usluga, pretplata i platformi kao što su Google Stadia i Microsoftov Project xCloud. Naravno, u obzir treba uzeti da se radi o probranom uzorku igrača i to u “samo” četiri ispitane europske zemlje koje generalno imaju stabilne internet konekcije, pristup velikim brzinama i infrastrukturi, kao i puno veće životne standarde u odnosu na neke druge zemlje, kao i činjenicu da bi se sve te preferencije mogle promijeniti jednom kad gore spomenute streaming gaming usluge zaista i zažive te kad igrači budu imali prilike isprobati ih iz prve ruke.

Nažalost, htjeli naši domaći igrači koristiti streaming gaming usluge ili ne, kakva god bila infrastruktura kod nas, valja ponovno istaknuti i podsjetiti se da Google Stadia, iako na zapadu Europe i u Americi dolazi već ove godine u studenom, kod nas još uvijek neće zaživjeti te su nekakva predviđanja da bi i Hrvatska mogla biti uključena u uslugu tek nekad tijekom 2020. godine, kada će Google obuhvatiti novi val zemalja. Živi bili, pa vidjeli. Dotada, za cjelokupni izvještaj o zainteresiranosti europskih igrača streaming gaming uslugama, koje je portal GamesIndustry.biz naručio od istraživačke agencije Ipsos MORI GameTrack, posjetite ovaj link i saznajte još informacija i detalja.