Microsoft je službeno otkrio Project xCloud – servis za streamanje igara kojeg su najavili još na ovogodišnjem sajmu E3. Danas smo dobili i službenu potvrdu njegovog postojanja.

Ono što se krije u suštini Project xClouda je Microsoftova želja da omoguće što većem broju ljudi pristup igrama, neovisno o tome posjeduju li ljudi neku vrstu mobilne platforme, PC ili Microsoftovu konzolu. No, ne samo da Microsoft obećava puko streamanje igara, već i kvalitetu na koju su igrači navikli vidjeti na svojim konzolama ili PC-u.

Način na koji Microsoft ovo namjerava postići je putem vlastitog hardvera kojeg posjeduju u svojim podatkovnim centrima diljem svijeta naziva Azure. Taj hardver na sebi će sadržavati komponente većeg broja Xbox One konzola. Beta test za Project xCloud započet će 2019., a Microsoft polagano priprema teren za testiranje ovog streaming servisa tako da je polagano počeo implementirati taj hardver u poneke Azure podatkovne centre.

Prije tog javnog testiranja u 2019., Microsoft trenutno interno testira Project xCloud na tabletima i mobitelima. Oni koji testiraju imaju na izbor hoće li igrati putem ekrana osjetljivih na dodir od samih uređaja ili putem Xbox One kontrolera koji je spojen putem Bluetootha. Za one koji će igrati putem touch kontrola, valja napomenuti kako će Microsoft poraditi na tome da svaka igra ima prilagođene kontrole i da iskustvo bude jednako kvalitetno kao ono koje će imati igrači koji preferiraju kontroler.

Developeri i znanstvenici u Microsoft Research institutu stvaraju načine za borbu protiv problema latencije putem razvoja novih dostignuća u polju mrežne topologije i kodiranja i dekodiranja videa

Iako priznaju da su latencija i kvaliteta prikaza slike biti najveći izazovi koje će Microsoft morati nadvladati, osim ovih općenitih napisa o poboljšanju i razvoju tehnologije, nisu ponudili konkretne metode i tehnike kojima će riješiti te probleme.

U najavi je još spomenuto kako će igrači imati pristup Project xCloudu putem 4G konekcije, kao i 5G koji će biti dostupan u bližoj budućnosti. Ovisno o konekciji koju će eventualni korisnici imati, servis će se skalirati na odgovarajuću razinu. Trenutna testiranja se izvode na internetskoj brzini do 10 megabita u sekundi. Microsoftov cilj je pružanje visokokvalitetnog gaming iskustva na najnižem mogućem bitrateu na najrazličitijim mogućim uređajima i mrežama.

Važno je napomenuti kako je Microsoft poslao snažnu poruku kako svojim Project xCloud servisom ne namjeravaju učiniti konzole redundantnim, već samo omogućiti većem broju ljudi pristup njihovim igrama, naglasivši kako je iskustvo igranja na konzoli, odnosno u vašoj dnevnoj sobi s našim velikim ekranima i sustavima ozvučenja, i dalje ono premium iskustvo koje nikada uistinu neće nestati.