Neke novije igre sadrže opciije koje se mogu oključiti kako bi olakšale igranje igračima slijepim na boje, a Naughty Dog je u Uncharted 4: A Thief’s Endu otišao korak dalje i uključio još više opcija za igrače koji imaju bilo kakve posebne potrebe.

Za ovo je velikim dijelom odgovoran Josh Straub, glavni urednik web portala DAGERS (Disabled Accessibility for Gaming Entertainment Rating System) koji ocjenjuje pristupačnost videoigara igračima s posebnim potrebama. Naime, Straub nije mogao prijeći određeni dio Uncharteda 2 koji od igrača traži žestoko udaranje po gumbima (dobro poznati button-mashing). Zbog prirode svog tjelesnog invaliditeta, Straub ima spore reflekse i ograničenu mobilnost ruku.

“Suočio sam se s tim da sam prešao cijelu igru, potrošio 60$ na nju, i nisam mogao nastaviti dalje bez pomoći nekoga tko nema posebne potrebe,” rekao je Straub, kojega je iskustvo s Unchartedom 2 inspiriralo da osnuje DAGERS.

“Videoigre mnogim igračima omogućuju da rade stvari koje inače ne mogu – da proživljavaju nevjerojatne avanture,” rekao je Kevin Keeker, zadužen za istraživanje korisničkog iskustva u PlayStationu. “Kada vidite da neki ljudi ne mogu uživati u tim stvarima, to vas pogodi.”

Straub je radio kao konzultant s Ubisoftom i Epic Gamesom, a Naughty Dog je savjetovao kako da Uncharted 4 naprave inkluzivnijim. Jedna od postavki u accessibility dijelu opcija tako omogućuje igračima da drže gumb na DualShocku pritisnutim, umjesto da ga brzo pritišću, što je potrebno za vrijeme borbe prsa o prsa ili za dizanje teških vrata. Također, moguće je uključiti posebne pokrete kamere koji označuju neprijatelje dok je Drake u zaklonu, ciljnik se može “zalijepiti” na određenu metu, a Andres Ortiz, koji je bio zadužen za korisničko sučelje u Unchartedu 4, promijenio je boje timova u crvenu i plavu, s obzirom da je i sâm slijep na boje.

“Kada igram igru kao Uncharted, nisam prikovan u kolica,” rekao je Straub. “Okretan sam mangup i lovac na blago, kao Nathan Drake. Pristupačnost je ključna zbog tog kratkog perioda bijega. Što više igara nudi [te opcije], to će više osoba s posebnim potrebama ili invaliditetom moći pobjeći i imati bolji život.”

Pogledajte video u kojem je točno opisano koje su opcije dodane u Uncharted 4 zbog Straudovih prijedloga i razgovora s UI dizajnericom, Alexandriom Neonakis koja je njegove komentare prenjela režiserima igre Neilu Druckmannu i Bruceu Straleyju.