Prošlo je mjesec dana otkako je na tržište izašao DOOM Eternal – najočekivanija pucačina 2020. godine. Igra je zasada ostvarila sjajan uspjeh te je već nakon tri dana od izlaska premašila brojku od 100 tisuća istovremenih igrača, a potom je i rasturila svjetske ljestvice tako što je nakon samo tjedan dana prodana u duplo više primjeraka nego što je uopće prodan njezin prethodnik DOOM iz 2016. godine.
No, čini se da nije sve divno i krasno u taboru studija id Software i izdavača Bethesda te da su stali na žulj Micku Gordonu – samom skladatelju glazbe za obje posljednje igre serijala DOOM i posljednje tri igre serijala Wolfenstein. Naime, sada nakon što je soundtrack za DOOM Eternal službeno izašao, brojni fanovi, posebice oni upućeni u čari miksanja glazbe, primijetili su da soundtrack za novi nastavak DOOM-a ima poprilično čudan miks.
Here's a comparison between the original BFG Division from Doom 2016's official soundtrack (left) vs. the BFG 2020 remix on Eternal's soundtrack from today (right).
— Doominal Crossing: Eternal Horizons 🐶 (@thatACDCguy) April 19, 2020
Notice how the wavelengths in BFG 2020 form a nearly perfectly straight bar vs. the original with more definition pic.twitter.com/TCJRdOe1Yf
Jedan od tih fanova pod twitter imenom @thatACDCguy u tweetu je tako objavio da je primijetio značajnu razliku u miksu skladbe “BFG Division” iz igre DOOM iz 2016. godine u odnosu na skladbu “BFG 10000” iz igre DOOM Eternal iz 2020. Ukratko, kako navodi, uočio je značajnu razliku u kompresiji, valnoj duljini zapisa i značajno smanjenom dinamičkom rasponu audio zapisa novoga soundtracka, zbog čega se instrumenti, kako to glazbenici vole reći, “međusobno ubijaju”.
Sve to ostalo bi na razini pretpostavki, da se o značajno lošijem miksu novog soundtracka nije oglasio i sami skladatelj Mick Gordon, koji je u odgovoru na tweet objasnio kako on niti nije miksao većinu pjesama novoga soundtracka već samo nekolicinu, a da jest, ne bi učinio takvu grešku.
I didn't mix those and wouldn't have done that. You'll be able to spot the small handful of tracks I mixed (Meathook, Command and Control, etc…)
— Mick Gordon (@Mick_Gordon) April 19, 2020
Nastavno na to, Gordonu se putem privatne poruke na Instagramu obratio drugi fan, koji ga je upitao planira li nastaviti suradnju sa studijom id Software ukoliko odluče raditi na novim nastavcima igre DOOM, na što je Gordon jednostavno odgovorio: “Sumnjam da ćemo opet raditi zajedno“.
I commented about it yesterday. I turned I’d break the news here. This is a dark day for our beloved franchise from r/Doom
No, to čak nije ni prvi puta da je Gordon javno izrazio nezadovoljstvo onime kako su se id Software i Bethesda ponijeli prema njegovoj glazbi za DOOM Eternal, pa je tako već prije dva mjeseca na YouTubeu videu gitarističke obrade njegove skladbe “The Only Thing They Fear is You” iz iste igre komentirao kako su “sve glupe promjene mjera” u skladbi “rezultat nekoga iz marketinga tko je sklepao pjesmu bez ikakvog glazbenog znanja“, čime je već tada dao do znanja da nije imao utjecaj na finalni miks vlastitoga soundtracka koji je skladao, već su kontrolu nad time, čini se, iz njegovih ruku preuzeli Bethesda i id Software (hvala, ResetEra).
Nakon što su se sve ove informacije proširile internetom, novinari s poznatog portala PC Gamer zatražili su Gordonov komentar na čitavu zavrzlamu, na što se poznati skladatelj oglasio objasnivši da i sam još uvijek pokušava shvatiti situaciju. “Ponosim se svojim poslom. To je sve što radim, sve šo imam i u to ulijevam svoje srce i dušu“, dodao je Gordon i istaknuo da u ovom trenu nema nikakvih drugih komentara.
Kako i zašto je onda došlo do ovakvog razvoja situacije i zašto Bethesda i id Software posao do kraja nisu prepustili Gordonu, jednom od trenutno najpoznatijih nagrađivanih skladatelja glazbe za videoigre, ostaje vidjeti, no ono što je sigurno je da su mnogi fanovi izrazito cijenili njegovu glazbu i doprinos atmosferi posljednje dvije igre DOOM te da će, ukoliko zaista odluči ne surađivati s Bethesdom i id Softwareom na sljedećim nastavcima, njegove glazbe definitivno faliti.
Dotada, što mi mislimo o samoj igri DOOM Eternal, bez obzira na ovu čitavu situaciju, možete saznati u prošlomjesečnoj epizodi Reboot Playsa, koju možete pogledati u nastavku ukoliko već niste: