Današnja prezentacija potpuno nove gaming i streaming platforme Stadia koju je Google ekskluzivno prikazao u sklopu konferencije GDC 2019 doslovno je komadić budućnosti gaminga koji se događa danas i koji će postati dio naše stvarnosti već ove godine.
U nizu informacija koje smo saznali o platformi Stadia definitivno se ističe i nekoliko činjenica o njezinoj dosad neviđenoj razini društvene komponente, kao i mogućnosti pokretanja igara nevjerojatnom lakoćom.
Naime, s obzirom da su u fokusu brzina, pristupačnost i mogućnost pokretanja bilo koje igre u bilo kojem trenutku ključni faktori Stadie, tako smo na prezentaciji saznali da će platforma nuditi mogućnost pokretanja igara direktno iz YouTube trailera i to bez ikakvih downloada, instaliranja ili primjene patcheva.
“Naša vizija je da smanjimo vrijeme između trenutka kad se uzbudite zbog neke igre i igranja te igre“, na prezentaciji je naveo potpredsjednik i generalni menadžer Googlea – Phil Harrison, objašnjavajući koliko će biti jednostavno pokrenuti igre i to u internet pregledniku.
Naravno, ova komponenta trebala bi funkcionirati na bilo kojem uređaju koji podržava i pokreće YouTube, od PC-a i konzola do mobitela i tableta, a ova YouTube integracija također će omogućavati streamanje igara u 4K rezoluciji i 60 sličica u sekundi te kasnije i u 8K uz 120 sličica u sekundi.
No ono što je još interesantnije i pomalo nevjerojatno je društvena komponenta platforme Stadia u vidu dijeljenja sadržaja s drugima, kao i mogućnost igranja sa streamerima.
State Share
Jednostavnog naziva “State Share“, ova komponenta omogućavat će da u bilo kojem trenutku igre s drugim igračima podijelimo našu trenutno spremljenu poziciju i to kreairanjem jedinstvenog Google linka koji bilo tko može otvoriti i tako samo jednim klikom učitati naš save igre te automatski nastaviti na istome mjestu u igri na kojemu smo mi stali.
Treća iznimno interesantna komponenta Stadie nadovezuje se direktno na State Share, a predstavlja novi i pojednostavljen te interaktivan način na koji će kreatori sadržaja i YouTuberi moći igrati igre sa svojim gledateljima.
“S obzirom da su igre najveći oblik zabave na svijetu koji povezuje zajednice širom planete, cilj je povezati sve one koji igraju igre i one koji gledaju streamove igara“, na samom početku prezentacije naveo je CEO Googlea – Sundar Pichai i time dao do znanja da je Googleova vizija ovih novih društvenih značajki povezati gledatelje streamova s YouTube kreatorima i streamerima na potpuno novi i jedinstven način.
Crowd Play
To će biti moguće kroz funkcionalnost zvanu “Crowd Play” koju je na pozornici predstavio Ryan Wyatt – voditelj gaming odjela YouTubea. Crowd Play će omogućiti igračima da se samo jednim klikom gumba prikazanog u streamu direktno pridruže svojim omiljenim streamerima i na licu mjesta zaigraju zajedno s njima na istom serveru, u istoj igri, potpuno uklanjajući “teškoće” s matchmakingom.
Kako gledatelji ne bi “spamali” streamere, funkcionalnost će imati svojevrsni integrirani lobi u koji će gledatelji moći ulaziti po redoslijedu i čekati na svoj red kako bi zaigrali sa svojim omiljenim streamerom. Jednom kad završe meč, idući gledatelj dolazi na red itd.
Dakako, osim što ova funkcionalnost igrače približava streamerima, također je velika pomoć samim streamerima, jer im omogućava dosad neviđenu razinu interakcije i angažmana publike, a to su iz Googlea na prezentaciji višestruko naglasili, ističući kako će njihova nova platforma Stadia biti jedno mjesto za sve načine igranja – fokusirano na igrače, inspirirano developerima i pojačano YouTube kreatorima.
Ukoliko niste popratili svjetsku premijeru i GDC 2019 livestream prezentaciju platforme Google Stadia, više o njoj pisali smo ovdje, a o potpuno novom Stadia kontroleru saznajte na ovome linku. Također, pisali smo i o potpuno novom gaming studiju Stadia Games and Entertainment koji će se baviti razvijanjem first party igara za Stadiu te podrškom za third party igre, a za one vične tehnikalijama i razvoju igara, tu su i informacije o novoj tehnologiji Stadia Style Transfer ML.