Mnoge ljude je iznenadilo kada je Mike Laidlaw prošle godine odlučio napustiti Bioware u kojemu je pridonio naslovima poput Dragon Agea, Mass Effecta i Jade Empirea. Nakon par mjeseci tišine, nekoliko dana prije gamescomaa 2018 objavljena je nova igra na kojoj surađuje u ulozi kreativnog konzultanta: The Waylanders. Španjolski razvojni studio Gato Salvaje surađuje s ovim veteranom RPG-ova u stvaranju nove šarmantne igre, s velikim fokusom na taktiku, planiranje borbe i roleplay.

Što se tiče same priče, još se ne zna puno, osim zanimljivoga elementa kojega nemamo toliko često prilike vidjeti u video igrama, a to je putovanje kroz vrijeme. Igra se dakle odvija u dva različita vremena: Starokeltskom i srednjem vijeku. Vaši suputnci sa kojima ste u grupi su u oba slučaja različiti tako da možete u oba svijeta navigirati sa dvije različite grupe ljudi. Ne zna se gotovo ništa o priči, no kroz trailer Mike Laidlaw objašnjava da će Waylanders biti igra u kojoj su vaši izbori bitni, možete razgovarati sa ostatkom svojega partya kroz bogat sustav dijaloga i kako to često biva u modernim RPG-ovima, čak i postoje romance opcije.

The Waylanders će našim herojima omogućiti veliki prostor za specijalizaciju jer nas očekuje čak pet pod-klasa u svakoj od šest glavnih klasa.

Imali smo priliku zaigrati jednu misiju te od prve možemo reći da nas neodoljivo podsjeća na Dragon Age: Origins. Prvenstveno zbog sustava “dubinske taktike” gdje svoj party možete organizirati kako god ste zamislili. Vi kontrolirate svoj lik kroz igru, no tijekom borbe ili istraživanja svijeta možete se prebaciti se na bilo kojeg drugog suputnika. Prije borbe možete isplanirati sav AI za svoj party, dakle kako će se koji lik ponašati u određenoj situaciji; koga će zaštititi, koga će healati, kada da tenk aggroa neprijatelje i slično. Za sada koliko smo saznali svaki lik ima oko 40 različitih sposobnosti koje može otključati, iako su nam rekli da će taj broj vrlo vjerojatno smanjiti kako ne bi igrača zasuli sa bezbroj opcija.

Igra vam nudi 6 osnovnih klasa: warrior, ranger, sorcerer, guardian, rogue i healer. Prilično standardno za high-fantasy RPG igre. Nakon klase, biti će opcija odabira rase i naravno, ono što sve uvijek veseli: character customization u kojem možete pustiti mašti na volju. Mi smo se odlučili za čarobnjaka jer je izgledao dosta milo i simpatično, kao pravi keltski mudrac. Kao što smo spomenuli, taktika je vrlo važna u igri no nije presudna. Ukoliko vam se ne da satima stvarati optimalne planove napada, možete pustiti svoj party da ih vodi njihov standardni AI, gdje će se truditi obaviti svoj posao što bolje moguće. Također možete mijenjati između standardnog trećeg lica i taktičnog izometrijskog pogleda na mapu što vam daje odličan pregled na sve vaše likove i neprijatelje. Možete pauzirati borbu u bilo kojem trenutku kako bi čim bolje postavili svoju obranu i napad, imali vremena promisliti o sljedećem potezu i slično.

U svakom trenutku ćemo moći promijeniti perspektivu igre – iz modernog pogleda iz trećeg lica u klasičniju izometrijsku perspektivu i obrnuto.

Jedna vrlo zanimljiva odlika mehanike borbe jest da se vaši suputnici i vi možete grupirati u formaciju. Što to znači jest da odaberete tri, četiri ili svih pet likova i kliknete na opciju formacije. Oni će se tada posložiti u V obliku i dobivaju nove sposobnosti i mogućnosti. Ponekada postoje određeni dijelovi mape koje je moguće proći samo u formaciji, kao primjerice razbiti ogromna vrata od zidina. Također se ova opcija može taktički vrlo dobro iskoristiti jer možete poslati svoje tenkove u formaciju, a svojega healera i čarobnjaka staviti iza njih. Dok im formacija krči put, oni ju održavaju sa healanjem ili čiste put ranged sposobnostima.

Očito je da je razvojnom studiju Gato Salvaje Dragon Age: Origins bio velika inspiracija, što dodatno potvrđuje uloga Mikea Laidlawa kao kreativnog konzultanta.

Za razliku od drugih igara u žanru, svi likovi level-uppaju u isto vrijeme, što im daje pristup pod-klasama, a vama daje bolji pregled kombinacija njihovih novih arhetipova, te kako ih bolje iskoristiti tijekom borbe. Od sveukupno šest klasa, svaka će imati pet pod-klasa. To znači da će biti trideset opcija od kojih možete kombinirati sposobnosti svojih likova i partya. Kada smo se napokon na kraju borili protiv zadnjeg bossa, nije to bila samo linearna borba; potrebno je bilo poslati ostatak svojega tima na neprijatelja da mu odvlači pažnju, dok je naš lik pokušavao uništiti magične rune urezane u četiri stijene na polju, koje bossu daju dodatno zdravlje, jače napade i slične buffove. Kada je to napokon odrađeno, mogli smo dokrajčiti oslabljenog neprijatelja. To je recimo dosta zgodan pristup klasičnim full party borbama i nadamo se da će svaki boss imati raznovrsne taktike; nije dovoljno samo sasuti na njega sve vaše najjače napade, već treba obaviti neke dodatne zadatke, kako biste osigurali pobijedu.

The Waylanders je igra na koju bi definitivno trebali obratiti pozornost; od detaljnog planiranja borbe pa sve do romantičnoga petljanja sa svojim suputnicima, ima tu nečega za svakoga. Njezin originalni pristup već poznatom konceptu, pravo je osvježenje za sve veterane RPG igara i one koji se tako osjećaju. Igra bi trebala izaći 2020. godine a u nastavku možete pogledati trailer.