Danas u podne pisali smo o dvanaest screenshotova koji su procurili uoči večerašnjeg otkrivanja gameplaya za igru Baldur’s Gate III. Ostavit ćemo otvorenim pitanje na koji su način screenshotovi procurili i je li navedeno bilo dio pomno isplanirane marketinške kampanje uoči večerašnje premijere gameplaya jer, vjerovali ili ne, konačno smo dobili prvi gameplay trailer za igru koju čekamo punih 20 godina! Premijera se održala u sklopu gaming sajma PAX East, a gameplay nam je prikazao šef Larian Studiosa osobno – Swen Vincke uz pratnju YouTubera Jesseja Coxa.

Vincke je odmah na početku spomenuo da je riječ o pre-alpha verziji i da je, citiramo: “preostalo puno vremena dok igra ne izađe van”. S obzirom na pre-alpha verziju, također je spomenuo i bug koji onemogućava spremanje pozicije što je značilo da jednom kada izgubi sve likove – mora restartati igru. Naravno, to se i dogodilo već na prvom neprijatelju. No, čak i uz te sitne probleme, Baldur’s Gate 3 izgleda vrlo zanimljivo, čak i autoru ovih redaka koji nije obožavatelj ovakvog tipa igara. Prije nego što krenemo u nešto detaljniju analizu onoga što smo vidjeli, napominjemo da će igra stići u Early Access u ponešto krnjem obliku, odnosno da će tek puna verzija igre sadržavati sve ideje koje je ekipa zamislila.

Borba na poteze glavna je komponenta Baldur’s Gatea 3, koja se možda neće svidjeti svima.

Prema onome što smo imali prilike vidjeti, Baldur’s Gate 3 oslanja se na prethodne dvije igre i serijal Divinity (s jasnom naznakom da su se na prve dvije igre odnosila pravila iz druge edicije D&D-a, dok će se u nadolazećem naslovu koristiti pravila pete edicije) uz raznovrsne poznate i nove mehanike o kojima bi već sada mogli pričati danima. Spomenimo samo do najsitnijih detalja razrađeno skrivanje u sjenama, korištenje niza sposobnosti, iskorištavanje okoliša za određivanje pristupa i pozicije borbe, ali i borbe koja se ovoga puta odvija na poteze. Na samom početku igre moguće je odabrati između više rasa i origin story arcova od kojih je svaki jedinstven i potpuno drugačiji od drugoga, uz zaseban pogled na svijet, jedinstvene osobine i cilj. Svaki od tih likova ima i zasebne sposobnosti te dodatne klase kao što su Wizard, Cleric, Fighter Ranger, Rogue Warlock i drugi.

Baldur’s Gate 3 moći ćemo igrati na tradicionalan način iz dobro poznate izometrijske perpsektive ili iz trećeg lica, a koliko smo imali prilike vidjeti, u oba slučaja kretnje likova su potpuno fluidne i niti u jednom trenu nismo imali osjećaj da dio mape ne vidimo zbog loše pozicionirane kamere. Multiplayer komponenta igre podržavat će igranje s još tri igrača, a party ćemo moći podijeliti kako bi svi članovi mogli slijediti svoje glavne ciljeve.

Party (zasad) podržava četiri lika.

Zaista detaljan sustav dijaloga utjecat će na daljni razvoj priče, karakterizaciju likova te odabir companiona. Trenutno je u party moguće dodati sveukupno četiri igriva lika koji će nam pomagati u borbi, s time da nije nužno da je borba već započela da bismo ušli u taj mod. Navedeno će naročito biti korisno prilikom stealth pristupa, a omogućit će nam kvalitetnu pripremu, bilo da je riječ o stealth pristupu u sjenama ili planiranju idućeg poteza na dnevnom svjetlu.

Na samom kraju pressice koja je trajala punih sat i pol vremena Swen Vincke dobio je upit iz publike o izlasku igre na konzolama, na što se zagonetno nasmijao i rekao da je “studio jedino obznanio izlazak na Google Stadiji i PC-ju”. Planirani datum izlaska nije poznat, već bi igru u Early Accessu trebali vidjeti čim svi bugovi budu riješeni, a Larian Games očekuje i jak odaziv igrača u smislu davanja povratne informacije o igri.

Pressica je bila zaista dugačka, a možda je najbolje da i sami “bacite oko” na video ispod teksta.