Čak i ptice na grani danas znaju za ray tracing, Nvidia tehnologiju koja je sada gotovo neizostavna kad pričamo o naprednoj tehnologiji i vizualima u igrama. No mnogi zaboravljaju da je Nvidijina tehnologija DLSS (Deep Learning Super Sampling) zapravo još važnija za današnje glatko iskustvo igranja kao alat za upscaleanje rezolucije potpomognut umjetnom inteligencijom.
AMD je prošle godine ponudio svoj direktan odgovor na DLSS u obliku vlastite tehnologije AMD FSR (FidelityFX Super Resolution) koja je u svom izdanju 1.0 zaživjela i koju podržavaju brojne igre (kao što su Call of Duty: Vanguard, Far Cry 6, God of War, Back 4 Blood, Resident Evil: Village, Deathloop i mnoge druge).
We're also announcing that FidelityFX Super Resolution 2.0 will be fully supported on @Xbox, and will be available in the Xbox GDK for registered developers in their upcoming games. #FSR pic.twitter.com/T7y0dKlvwd
— Radeon RX (@Radeon) March 23, 2022
I dok je Nvidijina tehnologija DLSS trenutno u aktualnom izdanju 2.3, AMD se u drugom kvartalu ove godine sprema izbaciti FSR 2.0, drugu generaciju tehnologije za upscaleanje rezolucije koja će biti znatno poboljšana i naprednija od prethodne. AMD ide čak toliko daleko da ističe kako će FSR 2.0 nuditi sličnu ili čak bolju od nativne kvalitete slike, što je zasad definitivno hrabra izjava.
Ovaj upscaling algoritam za poboljšanje kvalitete slike i frameratea u igrama, kao što je AMD ranije najavio, koristit će novu razinu temporalnog upscaleanja (umjesto prostornog upscaleanja i algoritma iz prethodne verzije), smanjujući in-game rezoluciju i direktno se prilagođavajući pomoću algoritma i umjetne inteligencije da bi povećao framerate i stabilizirao igru te potom simulirao pravu 4K rezoluciju, a AMD je potvrdio da novi FSR 2.0 dolazi i s optimizacijom značajke antialiasing, za još glađe rubove objekata.
No najveća novost vezana uz FSR 2.0 koju je AMD sinoć detaljnije predstavio na konferenciji GDC tiče se činjenice da će FSR 2.0 na PC-ju biti podržan i na Nvidia grafičkim karticama, a po prvi puta dolazi i na konzole Xbox, što će dodatno značajno doprinijeti kvaliteti slike i stabilnosti frameova u igrama koje će podržavati FSR 2.0 i na PC-ju i na obitelji Microsoftovih konzola.
Generalno, samu tehnologiju FSR 2.0 AMD je prije tjedan dana prvotno prezentirao kroz Arkaneovu odličnu igru Deathloop – ujedno i prvu igru koja će službeno podržavati tu novu tehnologiju. Također, potvrđeno je da će FSR 2.0 podržavati i Square Enixova akcijska avantura Forspoken koja je nedavno odgođena na listopad, a koja će, kao što smo nedavno pisali, ujedno podržavati i Microsoftovu tehnologiju DirectStorage za još brža učitavanja.
Dakako, da biste mogli koristiti AMD FSR 2.0 u PC igrama koje će ga podržavati, morat ćete imati i specifični hardver, odnosno grafičke kartice koje će tu tehnologiju moći upogoniti (vidi tablicu iznad). U te svrhe AMD je sinoć objavio i preliminarnu listu podržanih grafičkih kartica za nekakvo optimalno iskustvo tehnolohije FSR 2.0.
Na istom tom linku i u njegovu tekstu naći ćete i brojne druge informacije koje će vam biti izrazito korisne ukoliko se želite detaljnije informirati i biti spremni na korištenje nove verzija FSR-a koja na PC stiže u drugom kvartalu 2022. godine. Doduše, kada će tehnologija stići na konzole Xbox i hoće li to također biti usporedno s dolaskom tehnologije na PC, AMD zasad nije specificirao.