Bivši kreativci iz ZA/UM-a, razvojnog studija koji potpisuje epohalni RPG Disco Elysium, najavili su pokretanje razvojnog studija i umjetničkog kolektiva Summer Eternal. Inače, ovo je treći razvojni studio bivših ZA/UM-ovaca najavljen u samo tjedan dana, a mi se nekako nadamo da neće preuzeti onu Highlanderovu krilaticu „There can be only one!“

ZA/UM koji se proslavio Disco Elysiumom efektivno više ne postoji budući da su svi kreativci iza te igre ili otpušteni iz studija ili su ga prethodno napustili. Poprilično javni raspad ZA/UM-a u godinama nakon uspjeha Disco Elysiuma obilno je evidentiran na internetima, a iz manifesta ekipe iza Summer Eternala vidljivo je da se radi o razvojnom timu koji prvenstveno želi staviti naglasak na ono što je obilježilo njihov prethodni rad: beskompromisni ideal da umjetnost i jedinstveni kreativni izričaj trebaju nadjačati korporativnu pohlepu koja, smatraju iz Summer Eternala, uništava ono što videoigre mogu i trebaju biti.

Glavna misao vodilja Summer Eternala jest da kreativci, radnici i igrači trebaju imati kontrolu nad sredstvima njihovih kreacija, a misija razvojnog studija bila je okupiti autore, pisce i dizajnere koji su prije radili na Disco Elysiumu ali i „svježu krv“ kako bi radili na nečemu potpuno novom i originalnom. Kako sami kažu, nakon puno godina žele opet početi inovirati u RPG žanru.

Argo Tuulik, jedan od pisaca Disco Elysiuma, rekao je kako su prošli put stvorili nešto što je probilo granice žanra i disciplina, nešto potpuno novo. „Nisam spreman odustati od toga. Sve lekcije i vještine koje smo naučili, iskustva koja smo doživjeli. Pet godina čekali smo priliku da ih opet iskoristimo. Vratili smo se nazad u fazu planiranja s jednim ciljem na umu – idemo početi ispočetka ali nemojmo se preje**ti kad prođemo kroz cilj. Svi zbog toga izgledamo loše.“

Tuuliku se pridružuje i Olga Moskvina koja je jedna od originalnih pisaca Disco Elysiuma, ali i par imena koja su dobro poznata u domaćoj industriji videoigara: Dora Klindžić, spisateljica,  i Aleksandar Gavrilović, direktor razvojnog studija Gamechuck. Klindžić je napisala manifest studija dok se za strukturu i organizaciju pobrinuo Gavrilović.

Više o Summer Eternalu možete saznati na njihovoj web stranici.