Upozorenje – počinje izljev autora teksta koji nema nikakve veze s igrom:
Deset godina je prošlo od prve igre izdane u Early Accessu. Desetljeće posebnog poslovnog modela kojem je primarni cilj omogućiti developerima sredstva za razvoj igre do stadija kojeg volimo zvati v1.0. Koji zapravo nerijetko traje i godinama nakon te, nazovimo je “konačne” verzije igre, jer se radi na novim sadržajima, potom i novom balansiranju i sl. No nije to poanta ovog tijeka misli nego želimo prenijeti dojam da nam se i nakon deset godina čini pomalo nadrealno kada od PR-ovaca dobijemo najavu izlaska igre koja u Early Access stiže tek za nekoliko mjeseci! Mogli bi reći kako radimo najavu najavne verzije igre. S ciljem da jednom dosegne stadij razvoja kojeg su autori zamislili dovoljnim za “konačnu” verziju – odnosno onom koju bi inače pustili u prodaju po onom starom poslovnom modelu. Samo što se i ti planovi i ciljevi autora mijenjaju kroz proces razvoja, pa je i ta verzija drukčija od zamišljene. Je li onda preciznija analogija reći kako su igre u early accessu zapravo alphe i eventualno bete igara koje smo nekada davno imali prilike igrati samo na sajmovima ili u studijima “iza zatvorenih” vrata koja su sada širom otvorena svakome tko želi – platiti? Vjerujemo da je to i bila ideja mnogih koji su smišljali ovaj model financiranja. Uz plemenitu poruku da ju razvijaju po željama i komentarima publike – što je sve samo ne lako izvedivo a usudili bi se reći i ne uvijek optimalno jer autori ipak mogu ponekad znati bolje od nas “game testera” koji su uz njihov projekt proveli tek nekoliko minuta ili sati (statistike na Steamu ponekad su neumoljivo grozomorne). Kako god bilo, ideja izdavanja kroz program Early Accessa i financiranje daljnjeg razvoja svakako je jedna od boljih modela poslovanja, a čini nam se da su određeni žanrovi, poput survivala, posebice profitirali od njega. A sama činjenica da je potrebno nekoliko mjeseci unaprijed najaviti igru koja tek dolazi u early access naglašava težinu borbe za tržište. Za mjesto u našim mislima pored svih ostalih igara koje nam se nude. I da – sve je danas razumljivo i jasno, no prije više od deset godina bilo je nezamislivo pisati o igrama koje će za nekoliko mjeseci ili pola godine tek doći u vidu radne (da ne kažemo alpha) verzije, a da ponekad uopće nije poznato kada će u prodaju “konačna” verzija. Gotovo opipljiva je tako borba autora i njihovih PR-ovaca u težnji da nam što kvalitetnije i efikasnije približe svoje igre.
Upozorenje – izljev autora teksta je završio, nastavite čitati u miru:
Winter Survival u razvoju je duže vrijeme, a prolog je već i dostupan na Steamu. Upravo su reakcije na prolog potakle autore poljskog studija DRAGO entertainment da razvoj ovog sandbox survivala prebace iz pokretača Unreal 4 u Unreal 5 u težnji da realiziraju pejzaže koji, kako sami kažu: “Oduzimaju dah, uz realistične teksture i efekte koji izazivaju strahopoštovanje”. Temelji se na priči i testira zdrav razum, a uspjeh ovog survivala ovisit će i o iskustvu autora koji su skupljali i razvojem uspješne simulacije Gas Station Simulator.
Winter Survival je bitka protiv brutalnosti prirode Mount Washingtona u New Hampshireu koja će se u jednom trenutku početi manifestirati kroz halucinacije. U early access stiže 28. veljače 2024. godine i već tada će nuditi tri moda – Story Mode (otkrivamo tajne napuštenog grada i njegovih ljudi dok izbjegavamo proždrljivog medvjeda), Coldwave (borba protiv zime koja se neprestano mijenja) i Endless (beskrajni način rada). Očekuju nas sve one radnje na koje smo navikli u ovom žanru – od preživljavanja u iznimno zahtjevnim uvjetima, borbe protiv ludila, gradnje, skupljanja, lova, ali i otkrivanja misteriozne prošlosti okruženja u kojem smo se zatekli.
“Sljedećih nekoliko mjeseci omogućit će našem timu da provede detaljnije testiranje i kontrolu kvalitete, što je i za nas kao programere i za naše igrače iznimno važno pitanje, a u takvoj situaciji žurba svakako nije preporučljiva.” rekla je, Joanna Tynor, izvršna direktorica DRAGO entertainmenta. Što je još rekla o Winter Survivalu te što su rekli drugi članovi tima, možete pogledati u videu: