Napokon smo utažili našu žeđ, a upravo nas je Rockstar napojio i preveo preko pustinje. Analogija se, naravno, odnosi na Red Dead Redemption 2 i prvi prikaz gameplaya, izvjesno njihovog jedinog (novog) naslova za ovu generaciju konzola. Malo je reći da je igra iščekivana ako je i sam trailer bio predmet tolikog propitkivanja i analize prije samog izlaska, a kamoli poslije. Ovdje donosimo neke najbitnije stvari koje smo u traileru zapazili, neke koje nisu potvrđene, ali su svakako insinuirane te naravno, potpune „shot in the dark“ zaključke.
Prva stvar koja se ističe jest da je cijeli trailer in-engine, a radi se o Rockstarovom RAGE-u (Rockstar Advanced Game Engine) uz naravno Euphoria engine koji je zaslužan za fiziku igre. Red Dead Redemption 2 izgleda apsolutno fantastično, prikazujući čudesno detaljne krajolike, a zaista impresivan posao naizgled odrađuje i Euphoria. Možda najbolji trenutak Euphoria enginea jest u raspucavanju kada Arthur pogodi neprijatelja na konju, te konj izrazito dinamično odbaci njegovo tijelo sa sebe.
Kad smo kod Arthura, trailer veliki fokus stavlja ne na njega, koliko na cijelu bandu Dutcha Van der Lindea. Tako će veliki dio igre biti vrijeme provedeno u kampu bande, koji će se dinamično kretati s obzirom da je banda u bijegu. Arthur u traileru izražava potrebu da se ljude održi toplima i nahranjenima, što možebitno insinuira i neki mikromenadžment kampa i ljudi u njemu. No definitivno je potvrđeno da ćemo svakog člana bande upoznati kroz igru – slušajući njihove priče te sudjelujući s njima u raznim aktivnostima poput pecanja. Isto tako, napokon imamo potvrdu da će u igri biti John Marston, s obzirom da u jednom kadru sjedi s Abigail i njihovim sinom Jackom.
Pucanje je također dobilo određene preinake. Iako izgleda gotovo identično prvom nastavku, s mršavim cross-hairom i auto-aimom, izgleda da ćemo oružja koristiti dinamično. U jednom trenutku Arthur puca iz revolvera te bez sekunde menija izvadi sačmaricu i raspali po zlikovcima. Moguće je da ćemo dobiti sistem sličan onom kojeg smo imali u Max Payneu 3, gdje je Max imao dva oružja u posjedstvu – pušku i pištolje/uzije. Također, Rockstar je popriličan fokus stavio na realni reload i domet samog oružja, no koliko će to efekta imati u samoj igri, ne možemo reći. Veliki fokus trailera je na novom melee sustavu borbe, odnosno šaketanjem s drugim likovima. Izgleda fantastično, no isto tako nudi određene opcije kada borbu privedemo kraju, bilo to odustajanje od daljnjeg sukoba, prijetnje ili gušenja.
Novitet u igri je svakako dinamičniji odnos s NPC likovima. Oni imaju, koliko se može zaključiti iz trailera, tri ikone. Crvene oči ukoliko su svjedoci našeg zločina ili pijane nepodopštine, crveni krugovi označavaju organe reda i mira, dok žuti krugovi označavaju NPC likove na čiju sudbinu izravno možemo utjecati. Naravno, očekujemo i još više slojeva likova, no u traileru su ovi imali određeni fokus.
Što se odnosa s NPC likovima tiče, vidjeli smo novu opciju koju dobijemo pritiskom na tipku L2 – opcije Threaten, Dismiss i Beat. Očekujemo još više opcija, s obzirom da se ovo odnosi na najvjerojatnije opciju „Antagonize“ prilikom upoznavanja likova. Antagonize je jedna od dvije opcije, druga je Greet, ukoliko želimo biti pristojni, te on vjerojatno dolazi sa svojim vlastitim pod-opcijama.
Legendarni eventi na koje smo nabasavali tijekom prvog Red Dead Redemptiona su izgleda dobili određeni overhaul. Tako se ne čini da se radi o one-off događajima bez posljedica na svijet. Ovdje se čini da naše odluke u tim slučajevima dovode do dinamične promjene odnosa stanovništva prema nama. U jednom trenutku trailera određena gospođa zagalamila je na našeg Arthura da joj je ubio rođaka, što bi mogla biti posljedica odluke koju smo donijeli u jednom od tih evenata. Za razliku od tih događaja u prijašnjem nastavku, ovdje se oni čine puno ispoliraniji i dinamičniji, s, naizgled, RPG elementima izbora. Te odluke se ne čine više od crno-bijelih izbora, no svejedno predstavljaju skok naprijed u odnosu na prijašnji nastavak, a isto tako će se, možda, odražavati na možebitni moralni sustav igre.
Ostale promjene koje smo uočili su u Wanted sustavu. U prijašnjoj igri smo imali tjeralice i bande koje su nas lovile za otkupninu. Ovdje imamo sustav sličan GTA wantedu, gdje je svako slovo još jedna zvijezdica, ako ćemo se voditi tom usporedbom. Ne sumnjamo da će Rockstar zadržati sistem tjeralica i bandi koje nas love, no cijenimo i uvođenje ovog sustava.
Jedna zanimljiva stavka koje su određeni forumi primjetili jest razvijanje gradova. Rockstar navodi da je svijet Divljeg zapada dinamičan i da će se mijenjati, no kadar kuće koja je u izgradnji te kola koje voze drvo u tu kuću nam govori da će ta kuća tijekom igre mijenjati svoju vizuru, a za zaključiti je da će i gradovi prolaziti kroz slične promjene.
Ovo je tek prvi od minimalno tri gameplay trailera koja nas očekuju prije izlaska same igre. Drugi bi se trebao više pozabaviti aktivnostima koje ćemo u igri moći raditi. Red Dead Redemption 2 nam stiže 26. listopada na PS4 i Xbox One.