Iako je Warhammer dio geekovske kulture otprilike 40,000 godina, nešto što bismo smatrali klasičnom AAA produkcijom u smislu dizajna, igrivosti i grafičkog prikaza fanovi su čekali duže vrijeme. Space Marine 2 je, barem po nekom našem viđenju, upravo to – velika, glasna i izuzetno zabavna igra koja će široj publici pokazati ono što ljubitelji ovog grimdark univerzuma znaju već desetljećima: jednom kad Warhammer zarije udicu u tebe teško se oduprijeti njegovom zovu. Formula za uspjeh je jasna – iskoristiti prekrasne i jedinstvene lokacije kao kulisu za krvavu makljažu protiv horde tyranida i chaos marinaca. Da ne znate ništa o 40K i Space Marincu 2, na prvi pogled vam nitko ne bi zamjerio da pomislite kako se radi o nekom spin-offu Gears of Wara s obzirom na sklonost obje igre spram velikih mesnatih muškaraca i motornih pila. Pa ipak, igra je druga u serijalu nakon originala kojeg smo igrali tamo 2011. (prije skoro 15 godina) i nastavlja kombinaciju provjerenih elemenata – tu ponajviše mislimo na krvavi ples pucanja i hack’n’slasha koji tvori zaraznu petlju kojoj se volimo vraćati. Kako stvari ne bi ostale samo na kampanji, Space Marine 2 nudi još dva dodatna načina igranja – Operations je PvE mod za tri igrača dok je Eternal War PvP makljaža. Cijeli paket na neki način djeluje kao oda pretprošloj generaciji konzola kad su velike igre mogle izaći s PvP i PvE modovima čija ideja nije bila baš kompletno monopolizirati vaše vrijeme. Zasad nam se čini da Space Marine 2 želi da ga igrate zato što je igra kul, a ne zato što ćete grindanjem dobiti specifičnu nijansu zelene koja se otključava na 48 nivou battle passa.

SALAMANDER Ima jedna super pjesma Golden and Green od benda The Builders and the Butchers. Ne znamo zašto ali nas je podsjetila na Salamandere koji su naš pick za najkulnije svemirske marince.

Kampanja

Kapetan Titus se vraća iako ovaj put više nije kapetan već poručnik – posljedice s kraja prve igre utjecale su na životni put našeg omiljenog Ultramarinca. Titus je završio u Deathwatchu, (nešto slično kao Night’s Watch iz Igre prijestolja samo što su im oklopi puno kulniji), no biva vraćen s ruba smrti kao Primaris Marine. Uglavnom, genetički eksperimenti povrh genetičkih eksperimenata učinili su Titusa većom facom nego prije, što će mu svakako pomoći u borbi protiv horde Tyranida – slatkih malih svemirskih dinosaurića koji znaju koristiti vatreno oružje i žele odgristi našim junacima lice.

Neke od glavnih mehanika u borbi su izbjegavanje i odbijanje napada. Ako ih ne savladate, brzo ćete od svemirskog marinca postati mrtav svemirski marinac

Titusu se, kao dio njegove postrojbe, pridružuju svemirska braća Chairon i Gadriel. Sve skupa je poprilično klasična, ali izvrsno izvedena epska priča o spašavanju svemira od sila tame uz obavezni odnos „od stranaca do braće“ između naša tri glavna junaka. U posljednjoj trećini igre epičnost se podiže na takvu razinu da ćete, neovisno o rodu, spolu, rasi i političkoj orijentaciji, imati značajno povišene razine testosterona. Kako bi rekao naš autor Borna Pleše i dežurna Warhammer enciklopedija – Saber Interactive je uspio pretočiti naslovnice knjiga Warhammer u igru. I nakon što smo guglali hrpetinu naslovnica knjiga, moramo se složiti s njim. Kampanja je relativno kratka –desetak sati ako igrate na normalnoj težini te je linearna na sličan način na koji su to bili već spomenuti Gearsi. Pa ipak, unutar tih linearnih nivoa koji vas vode od jednog do drugog krvavog sukoba, nalazi se svijet koji je naprosto zapanjujući. Možda najveća snaga, barem u našim očima su prekrasne lokacije – od impozantnih industrijskih postrojenja skrivenih duboko u džungli te gradova koji pokazuju svu raskoš i grandioznost gotičkog utjecaja Warhammerovog univerzuma. U 40K je sve prenaglašeno – ako je oklop svemirskog marinca ogroman i okićen kao božićno drvce onda je sasvim očekivano da se ta logika prenese i u ostatak svijeta. Space Marine 2 je toliko impresivan jer zna da junaci, veći od života, zahtijevaju i nakaradno predimenzionirani svijet u kojem će perpetualno ratovati. Tako Space Marine 2 spaja najbolje od oba svijeta – fanovi se ne moraju zadovoljiti samo izvrsnom umjetnošću 40K već je ona prikazana na način koji se očekuje od AAA igre.

BURN THE HERETIC Igru možete igrati u Quality i Performance modu. Što god se odlučili, radi se o jednom od najljepših igara ove godine.

Operations

I dok se kampanju može u cijelosti prijeći kooperativno, tu ne treba biti kraj zajedničkim avanturama u Space Marincu 2. Operations je PvE mod za tri igrača koji nudi izazovne misije te šest različitih klasa s kojima se možemo sukobiti protiv snaga Xenosa i Chaosa. Izvrsna je odluka što sve te misije ne postoje u vakuumu već se radi o sporednim misijama koje se odvijaju paralelno s glavnom radnjom priče. Dok su Titus i njegovi dečki zauzeti s primarnim ciljevima, ostatak jedinice služi kao potpora čija je uloga ključna za kažnjavanje heretika. Svaki od likova, odnosno klasa, ima svoje ime i karakter što dodatno pridonosi odličnoj cjelokupnom dojmu, a iako party banter nije na razini igara poput recimo Fatsharkovog Darktidea (ili fantasy prethodnika Vermintidea), likovi daju dovoljno mesa da su nam s vremenom postali dragi.

Akcija je kroz sve modove izvanredna – vatrena oružja zaista imaju različiti osjećaj pucanja, a melee oružja su oličenje zabave. Uglavnom zbog brutalno animiranih egzekucija

Operacije su poduže misije za koje nam je u prosjeku trebalo između 20 i 30 minuta ovisno o tome koliko smo temeljiti u čišćenju mape u potrazi za materijalima za nadogradnju. Postoje četiri stupnja težine, a ovisno o tome koliko ste level-upali pojedinačnu klasu, izazov možete rangirati od čiste fantazije moći do „o moj Care Ljudi i Zlatni Trone na kojem sjediš svi ćemo izginut u rekordnom roku, molim vas prestanite me mlatiti kao pinjatu“. Mi smo odlučili u većini slučajeva igrati s Bulwarkom – klasom koja kombinira prvenstveno melee borbu, tankanje i podršku ostatku ekipe. Za Bulwarka je specifično što ima štit koji negira apsolutno sve napade iz daljine (i veliku većinu melee udaraca dok god vas lupaju s leđa), kao vatreno oružje može koristiti Bolt ili Plasma pištolj a za melee opcije tu su Chainsword, Power Sword ili Power Fist. I dok smo na prvu mislili kako je napredovanje, odnosno level-upanje presporo, zapravo nam se sviđa tempo kojim se otključavaju nove sposobnosti. Neke od njih specifične su samo za našeg marinca, no druge su namijenjene cijelom timu, a skok u snazi zaista je osjetan. Mi uglavnom trčkaramo s Chainswordom jer još uvijek ima, možda i najbolje animacije egzekucije u cijeloj igri. Space Marine 2 je brutalna igra u kojoj ćete na jako kreativne načine čupati glave i udove tyranidima i hereticima, i te maštovite egzekucije, gdje svemirskom dinosauru zabijete njegov mač kroz utrobu prije nego mu iščupate glavu, nas razvesele svaki put. Jedino što bismo voljeli promijeniti jest činjenica da se dio kozmetike – prvenstveno boje, različite vrste uzoraka i obilježja redova svemirskih marinaca, otključavaju s istom in-game valutom kao i nadogradnje oružja i sposobnosti. To možda nije toliko problematično kad natučete nekoliko desetaka sati u modovima van kampanje, no ako vam je stalo do farbanja i customiziranja marinaca, onda ćete morati birati između poboljšanja sposobnosti ili novih boja. Srećom, sami elementi oklopa otključavaju se uspješnim rješavanjem operacije ili pobjedama u PvP multiplayeru Eternal War. Kao što je i za očekivati, kod svih šest klasa oklopi su naprosto izvanredni i otključavaju se dobrim ritmom – gotovo nakon svake uspješne misije dobit ćete neki novu varijaciju kojom možete dekorirati svog svemirskog ratnika.

EGZEKUCIJA Heretike je najbolje pretvoriti u zvijezdanu prašinu. S motornom pilom.

Eternal War

Multiplayer je bio favorit fanova u prvoj igri stoga je za očekivati kako će imati zdravu zajednicu i u nastavku. Pozitivna stvar je što se radi u multiplayeru u kojem mogu uživati i oni koji nemaju reflekse tinejdžera nakrcanog energetskim pićima budući da je, kao i Operations, iznimno timski orijentiran. Zaista se rijetko događa, barem iz našeg iskustva, da netko solira partiju ili sam izbriše cijeli tim.

PRAVA VOJSKA Legenda kaže ako pobrojite sve ove jedinice da ćete dobiti vojsku od 2000 bodova.

Ovisno o težini na kojoj igrate, Operacije će na vas bacati bosseve iz kampanje koji su izvrsni. Samo pazite da imate dovoljno municije

Budući da se mod bazira na klasama, jako je bitno pogoditi dobru sinergiju ali i kontrirati protivničku ekipu. Mapa nema puno, ali svaka od njih je jako dobro posložena s pametnim pravcima te više ili manje očitim arenama. Voljeli bismo da Heretic Astartes, odnosno Chaos marinci imaju više opcija za customiziranje osim različitih boja – to je svakako nešto što bismo voljeli vidjeti u sadržaju u sklopu sezonske propusnice. Kad smo kod sezonskih propusnica, još jednom moramo pohvaliti model koji je zanemario sve standardizirane novotarije multiplayer igara. Mikrotransakcije su tu ali samo u sklopu kozmetike, dok će nove mape, oružja i neprijatelji biti besplatni za sve igrače kako u modu Operations tako i u Eternal Waru. Space Marine 2 je primjer klasične akcijske igre koje smo oduvijek voljeli – izvrsno koristi svoj izvorni predložak kako bi novim i starim fanovima ispunila fantaziju koju samo Warhammer može ponuditi, a uz obilnu porciju dodatnih modova koji žele privući PvE i PvP igrače, sigurni smo kako će Space Marine 2 još dugo mnogima biti igra uz koju vole provoditi vrijeme – nama sigurno hoće. I ako ništa drugo, dokazuje da se može kad se hoće i da ne treba uvijek robovati novim trendovima. Klasici su klasici s razlogom, nije se loše podsjetiti na to s vremena na vrijeme.

KINO DOŽIVLJAJ Obožavamo ovu sekciju na planetu Xarax. Izuzetno filmično.

Recenzentski primjerak igre osigurao izdavač