Kultna američka znanstveno-fantastična komedija iz 1988. godine Killer Klowns from Outer Space ovoga je ljeta po prvi put u svojoj povijesti dobila i istoimenu videoigru u potpunosti baziranu na filmu koji nikada nije zabilježio pretjerani uspjeh, ali je osvojio srca najžešćih filmofila i ljubitelja horora. Iza igre stoji Illfonic, sada već etablirani studio poznat upravo po izradi asimetričnih multiplayer naslova poput Predator: Hunting Grounds, Friday the 13th: The Game i Ghostbusters: Spirits Unleashed. Luka, ti si igrao sve tri prethodno nabrojane igre, kako su ti se svidjeli klaunovi?

Killer Klowns from Outer Space: The Game

Luka: Malo mi je smiješno do koje se mjere Illfonic ispraksirao u svojoj niši da je sposoban uzeti, realno, jako opskurni filmski predložak i od njega napraviti sasvim solidan asimetrični multiplayer hororac. Tim specifičnim tržištem još uvijek suvereno vlada Dead by Daylight, no prošle godine me također ugodno iznenadio puno hororastiji Texas Chainsaw Massacre. I u tom nekom segmentu, kao što su i sami filmovi campy horor komedije, Killer Klowns from Outer Space je, u nedostatku bolje riječi, zabava za cijelu obitelj. Zapravo ono što želim reći jest da klaunovi nude poznatu gameplay formulu u potpuno nestrašnom ruhu. Znam to jer Medo nijednom tijekom igranja nije zavrištao kao školarka već se klaunovski hihotao dok je iz svog svemirskog pištolja koji puca šećernu vatu pretvarao ljude u ogromne roze žarulje s kojom napajamo nadolazeću klaunpokalipsu.

Glazbena podloga je prikladno karnevalska i šašava, a posebno su nas zabavljale klowntality animacije koje su urnebesne

Ivan: Uz to što je igra “zabava za cijelu obitelj” kako si je nazvao, uz opasku da je definitivno 18+ zbog različitih zabavnih (smijem li to napisati?) načina na koji klaunovi ubijaju ljude, a i ljudi njih, moram dodati i kako je cijeli koncept vrlo bazičan i iznimno je lako usvojiti sve mehanike kojima i jedna i druga strana barata. Klaunovi primjerice imaju svemirski pištolj koji ispaljuje šećernu vatu, popcorn bazuku ili malj, dok ljudi imaju klasične tipove oružja poput pištolja i sačmarice, ali i tave s kojom mogu opako zviznuti klaunove. Neovisno u kojem timu igrate, cilj je jedan – uloviti ljude ili pobjeći od klaunova. Načina za to je nekoliko i svi su podjednako raznovrsni, čak ne bih rekao da mi bilo koji od njih prednjači od nekog drugog. Primjerice, da biste kao čovjek pobjegli od klauna možete se odlučiti za jedan od četiri izlaza – prolazak kroz zatvoreni bunker i zaključana vrata ili popravak glisera, odnosno tech portala. Za svaku od tih opcija potrebno je na mapi pronaći nekoliko itema koji će vam pomoći u bijegu, a koje se nikada ne nalaze na istom mjestu. Dakle, opcija je sasvim dovoljno i niti u jednom trenu igranja nije nam se činilo kao da ne znamo što bismo trebali napraviti. Koncept je kao što sam rekao vrlo jednostavan i ne treba vam više od 15-ak minuta da ulovite konce.

FATALITY Svemirski klaunovi imaju stvarno fantastične načine za ugasiti život malog čovjeka.

Luka: Naravno, mislim da nam je zabavnije bilo igrati kao klaunovi čisto zato što su njihove dijabolične spačke ono što prodaje igre. Segment koji podiže tu neku ljestvicu pristupačnosti jest što su ljudi ovdje puno sposobniji nego u klasičnim asimetričnim multiplayer igrama. Igra se 3 vs 7, odnosno tri klauna na sedmero ljudi i reći ćemo vam jednu stvar – nije lijepo biti izolirani klaun protiv šačice dobrih igrača koji su međusobno koordinirani. I kolcem i lancem i bokserom u glavu kao da je glavni motiv kako se riješiti pomahnitalog svemirskog klauna – mogu vas propikati s nožem, pogoditi pajserom ili sjekirom ili u najgorem scenariju upucati sačmaricom ili revolverom direktni u crveni nos koji je, očekivano, slaba točka svakog klauna. Kako level-upate otključavat ćete i nova oružja i kozmetiku kako za ljude tako i za klaunove. Odabir klasa i raznovrsnost kod klaunova i ljudi ključ uspjeha, no jednako tako je bitno i gdje se spawnate i koliko sreće imate pri lootanju. Super je kad pronađete sačmaricu, pištolj ili sjekiru u kratkom roku, no ako provedete nekoliko minuta lootajući i sve što nađete su hamburgeri i sladoledi na štapić, možda ne bi bilo loše uputiti molitvu klaunovskom bogu za malo milosti.

Ivan: Ma znaš što ću ti reći… možda bih čak radije igrao s ljudima nego s klaunovima jer ima ta neka draž u skrivanju i promatranju dok čekaš na pravu priliku za napad ili bijeg. Za dlaku jer ima istine u ovom što si sam napisao, nije lako biti klaun protiv šačice dobrih (i koordiniranih!) igrača koji dobro isplaniraju tko će odraditi koji dio posla. E sad, kad smo već zagrebli temu level-upanja, moram napisati i kako je unatoč dobroj zabavi ovo jedan od onih naslova koji će definitivno naći svoju publiku, ali će se teško zadržati kod ostatka gamera. Nova oružja i kozmetika koja se dobiva level-upanjem mi se ne čini dovoljno raznovrsnom (niti je ima puno, tek nekoliko različitih oružja koja je moguće otključati igranjem) da bi zadržala igrača na neko dulje vrijeme. Nije ovo naslov kojem ćemo se kontinuirano vraćati, ali gotovo sve što odrađuje pun samopouzdanja. A kako i ne bi kad je Illfonic očito našao dovoljno uspješnu formulu za zabaviti igrača. Još samo da ga i malo duže zadrži u igri.

KUKULJICA Tko se nije skrio… klaun ga pronađe i život mu je gotov.

Luka: Možda bih volio da level-upanje ipak ide mrvicu brže, odnosno da je bazen predmeta za otključavanje malo veći. Ovisno o tome koliko vas dobro ide ili ne ide možete se pronaći bez nekih većih nagrada, pa i to nekako ubije motivaciju. Drago nam je što smo udarili novi level ali novi ruž nije nešto što će me previše uzbuditi kad ga otključam. Ono što me oduševilo jest činjenica da kad umrete kao ljudski igrač svejedno možete biti korisni svome timu (ili sebi) igrajući mini igre koje vam daju predmete – možete ih darovati igraču čiju perspektivu promatrate iz zagrobnog života ili ih sačuvati za sebe kad preostali igrači uključe stroj za uskrsnuće. I da, budući da ima sedam ljudskih igrača, bilo mi je jako kul što se ne možete svi udružiti i krenuti kao Smogovci prema jednom izlazu. Određene rute za bijeg mogu podnijeti samo nekoliko igrača, stoga je dobro odmah podijeliti uloge. Bilo nam je jako smiješno kad smo se uspjeli skrpati nekom tipu koji je bježao preko mosta, a nekim bogecima iza nas se zatvorio prolaz i dočekalo ih je par jako ljutih klaunova. Kak’ bi se reklo, tak’ im je grah pao.

Klaunovi i likovi vjerni su prikaz filma iz 80-ih, pa točno tako i izgledaju – kičasto i šašavo!

Ivan: Mini igre kojih ima nekoliko su stvarno cool i volio bih istu stvar vidjeti i u nekim drugim igrama. Zamisli samo igrati CoD po sličnom principu u nekom od ionako brojnih modova… Drago mi je da sam baš s tobom zaigrao Killer Klowns from Outer Space jer je riječ o igri koja nam je pružila ponešto sati one lude tinejdžerske zabave i koju ću možda još koji put upaliti u narednim danima prije nego se bacim u neku drugu avanturu. Nije to igra koja će postati nekakav Game of the Year, daleko od toga. Ali ono što radi i što donosi igraču radi vrlo vrlo dobro, pogotovo u tom smislu asimetričnog pristupa za koji je Illfonic još jednom pokazao da poznaju “svoj” žanr.

Recenzentski primjerak igre ustupio izdavač.

BEŠTIJE Bolje vam je da vas ne uoče!

MINI IGRE Whack-a-klown, Balloon pop, Sequencer, Repeat the Beat i Hot Shot osvježavajući su dodatak igri