Rijetki bi propustili priliku zateći se u čarobnom svijetu Harryja Pottera uz sve maštovite i potpuno nevjerojatne čarolije, svakodnevno istraživanje nezaboravnog i očaravajućeg Hogwartsa, ali i nerijetke trenutke koje bismo proveli u borbi s vješticama i vješcima koji su zabrazdili na tamnu stranu. Sigurni smo da bi i nemali broj vas (a i nas) naučio i pokoju kletvu poput Crucio, Imperio ili nedaj bože onu najgoru od svih – neoprostivu Avadu Kedavru. Sve u znak nekog višeg cilja, poput “spašavanja čovječanstva”. I sve je to napokon moguće u novoj igri studija Avalanche Software s kojom se desetak dana uporno družimo i kojoj se rado vraćamo – Hogwarts Legacy. A kako bismo odmah pokazali otvoreni špil karata s kojim baratamo, priznat ćemo i ovo – prilikom najave igre nismo bili posebno nahajpani na nju – primarno jer nismo željeli okusiti onaj gorak okus razočaranja kao i nebrojeno puta do sada. Sada, nakon provedenih skoro 50 in-game sati, možemo otvoreno reći – čarolija je živa i stoji na raspolaganju svim zaljubljenicima u magičan univerzum Harryja Pottera. A da smo nekih petnaestak godina mlađi i da taman izlaze filmovi Harry Potter, doživljaj bi doista bio potpun.
Igra za fanove – prijašnje, trenutne i buduće
Hogwarts Legacy igra je koju su svi zaljubljenici u svijet HP-a godinama čekali. I iako u njoj nema voljenog heroja uz kojega su mnogi odrasli, igračima se pruža nevjerojatan doživljaj isprobati čaroliju odrastanja kao vještac ili vještica pete godine školovanja. I nije tu riječ o bilo kakvoj igri smještenoj u univerzum HP-a već o naslovu na kojem su godinama marljivo radili istinski zaljubljenici u knjige o dječaku koji je preživio. Počevši već od prvog pokretanja igre u kojem kroz dvadesetak minuta dugačak intro doživljavamo nevjerojatni Gringotts i njegovu dobro poznatu (opasnu) vožnju kolima do trezora skrivenih duboko u utrobi Zemlje. Nećemo puno spojlati ako napišemo da nas netom kasnije čeka mjesto u kojem ćemo provesti nebrojeno puno sati u istraživanju skrivenih kutaka, čitanju opisa svakog kolekcionarskog predmeta kako bismo proširili znanje o loreu igre i svijeta, hvatanju i druženju sa životinjama, pohađanju nastave i učenju novih čarolija, prijateljavanju i pomaganju, uzgajanju čarobnih biljaka, kreiranju napitaka, skupljanju novih kostima i u konačnici, spašavanju tog nevjerojatnog mjesta od zlog goblina kojem ništa nije sveto i koji više od ičega želi svoje prste u magiji. Hogwartsa.
Nadamo se da ćemo uskoro dobiti i photo mod koji će prekrasno okruženje Hogwartsa zauvijek ovjekovječiti na fotkama
Tajni prolazi i još tajnije prostorije
Koliko je ova igra začarala srca svih zaljubljenika u univerzum HP-a (a zasigurno i puno šire) najbolje govori podatak da je u svega desetak dana od početka prodaje prodana u više od 12 milijuna primjeraka. Još je zgodniji podatak da je ta prodaja zabilježena samo na next-gen konzolama PlayStation 5 i Xbox Series X/S te PC-ju, jer igra tek treba izaći na konzolama kojih ima daleko najviše – PlayStationu 4 i Xboxu One, a nedugo nakon i na Nintendo Switchu. No, ako iz jednadžbe uklonimo podatak da je riječ o univerzumu svima dobro poznatog junaka, što je to toliko posebno u njoj? Detalji. Detalji kojima su se developeri studija Avalanche Software kroz sve ove godine kreiranja igre toliko posvetili. Kad igraču nakon nekog vremena dosadi standardno korištenje čarolija, borba protiv neprijatelja i prelazak glavne radnje, dovoljno je da odluta u bilo kojem smjeru mape i da gotovo na svakom koraku otkrije nešto novo. Bio to najobičniji šator čija je unutrašnjost, zahvaljujući ponekoj čaroliji ekspanzije, veličine omanje hale ili špilja u kojoj ćemo pronaći neko davno ostavljeno pismo s uputama do škrinje s blagom ili pak gomila tajnih prolaza koje krije najčudesniji dvorac koji smo imali prilike posjetiti u bilo kojoj igri i još tajnije prostorije koje se nalaze iza tih prolaza.
Hogwarts Legacy jedna je od onih igara koju ne biste trebali propustiti, neovisno jeste li fan franšize ili ne
Vjerujemo da se mnogi sjećaju trenutka kada su Harry i Ron prvi put kročili u kupaonicu u kojoj se Hermione skrivala dok je pripremala Polyjuice Potion, koji je vjerno preslikan i u igri. Ili slavina na drugom katu ženske kupaonice na kojoj se ocrtava znak zmije, a koji će nekih stotinjak godina kasnije poznati trio iskoristiti za pristup Odaji tajni. I svaka i najmanja takva referenca (a u igri ih doista ima obilje!) sadrži i poseban svitak u igri nazvan Guide Page koji će u nekoliko rečenica objasniti o čemu je točno riječ. Ako ne volite univerzum HP-a, zamislite samo igru iz univerzuma Star Warsa ili Lord of the Ringsa u kojoj je svaki detalj iz filmova/knjiga vjerno prenesen u igru, a pritom i dodatno informira igrača. Da ne ostane sve na vjernoj reprezentaciji knjiga i filmova, tu su i drugi detalji koji će možda nekome proći ispod radar…. čarolija Revelio, a koji unose dašak svježine u gameplay. Primjerice, s vašeg junaka možete skinuti svu odjeću i ostaviti ga samo u pidžami, što neće proći neopaženo među drugim studentima i profesorima. Što je sve moguće napraviti i kakva (ne)otkrivena iznenađenja još čekaju igrače tema je i svakodnevnih članaka na internetskim portalima. Hogwarts Legacy je u konačnici zapravo jedna ogromna Odaja tajni.
Knjiški moljac u otvorenom svijetu
Sjećamo se kako se često za vrijeme razvoja igre povlačilo pitanje hoćemo li moći prisustvovati predavanjima i kako će to zapravo izgledati. Plašilo nas je hoće li predavanja biti obavezna, odnosno hoće li stopirati igrača koji ih odluči preskočiti, a developeri su zahvaljujući golemom otvorenom svijetu doskočili i tom problemu. Predavanja su obavezna i uvjet za nastavak glavne priče, ali na igraču je da ih pohađa kada njemu najviše odgovara. Nešto kao preduvjet sporednih misija. I nije nam se jednom dogodilo da smo odradili nekoliko predavanja u jednom sjedenju i nakon toga se na nekoliko ili čak više desetaka sati u potpunosti posvetili rješavanju dodatnih zadataka i izazova te istraživanju svijeta za kojeg nemamo puno zamjerki izuzev što je jedan dio mape u potpunosti odvojen od onog glavnog tj. početnog dijela, a k tome je i dobrih 80 posto questova (pogotovo glavne priče) locirano na području gdje je Hogwarts. Što je razlog takvoj odluci autora, (nadamo se) da ćemo vidjeti u narednim mjesecima. Jer iako igra za druge konzole tek treba izići, iz studija se zbog iznimno uspješne prodaje – i što je možda važnije, zainteresiranosti igrača – već šuška o mogućim nastavcima i širenju priče. Baza je tu, a mogućnosti su u ovom svijetu doista neograničene.
“Mala” pomoć magije
Kakva bi to igra smještena u čarobnjački univerzum bila kada ne bismo imali i zločeste dečke, nevaljalce koji svoje čarobne štapiće koriste u svrhu postizanja nekog vlastitog cilja. Prolazili vi kroz priču ili kroz nebrojeno puta dosad spomenuti otvoreni svijet, često ćete naletjeti na gobline, poachere, trolove te nimalo fantastične zvijeri koje će vas bez razmišljanja poslati na dejt sa Smrću. Borbeni segment igre sastoji se od preciznog i vještog baratanja čarobnim štapićem i napadačkim čarolijama poput Confringo, Bombarda, Diffindo pa čak i onim nedopuštenim (ako ste izabrali taj opcionalni put za svog lika) poput Imperio, Crucio ili neoprostive kletve Avada Kedavra. Da ne bi sve ostalo samo na napadima, vaše protivnike možete oslabiti i korištenjem čarolija kontrole poput Levioso, Glacius ili Transformation te čarolije sile kao što su Accio, Depulso ili Flipendo, čije će korištenje igraču donijeti prijeko potrebnu prednost ako ih ispravno kombinira. Ako k tome iskoristite i neki čarobni napitak ili napadačke biljke, Avada Kedavra uopće ne izgleda kao najgora stvar koja se protivniku može dogoditi. Zamislite samo da vam netko izvuče Mandrakea dok levitirate nad zemljom, nakon čega vas transformira u bačvu, baci u pod i potom pošalje preko litice. Crucio-zno.
Warner Bros. je već sada najavio da Hogwarts Legacy vidi kao dugogodišnju franšizu
Međutim, ovdje dolazimo do jednog od onih problema koji nam unatoč uloženih 50-ak sati u igru nikada nisu do kraja sjeli – weapon wheel koji postoji, ali samo za korištenje prethodno spomenutih čarobnih napitaka, biljaka i mountova za letenje. Tridesetičetiri različite čarolije možete smjestiti na mini weapon wheel kojeg otključavate pritiskom desnog triggera (na konzolama) i potom odabirom jedne od četiri action tipke na kojima se nalaze svega četiri čarolije. Da biste odabrali neke druge, nakon pritiska desnog triggera morate još stisnuti i jedan od četiri smjera strelica d-pada, čime dolazi do brojke od ukupno svega 16 ručno izabranih čarolija koje možete imati na brzom raspolaganju u bilo kojem trenutku igre. Naravno, moguće ih je mijenjati, ali za to je potrebno ući u dodatan izbornik te ukloniti neke koje ste imali unaprijed posložene za neke druge zadatke. Weapon wheel za spellove je prijeko potreban i uopće nam ne bi smetalo da imamo 4 osnovne čarolije, a da ostale dodajemo preko weapon wheela, pa makar ga morali otvarati svakih nekoliko sekundi. Defenzivna borba je inače vrlo slična onoj iz jednog od naših omiljenih superjunačkih serijala, Arkhama, pa ako ste igrali bilo koji od tih Batmanovih naslova, sve će vam biti vrlo vrlo poznato. Stisni trokut za parry!
Gdje je nestao… metloboj?
U vremenu kad se odvija radnja Hogwarts Legacyja, svijetloplavi Ford Anglia 105E još ne postoji, a nije nam na raspolaganju ni Hogwarts Express, kojeg samo vidimo u nekoliko navrata. Za letenje imamo nezaobilaznu opremu svake vještice i vještca – metle. Iako se u svijetu HP-a metle ne koriste u svrhu prijevoza jer su neopisivo sporije od apariranja, u HL-u su jedno od glavnih prijevoznih sredstava. Kao što je fanovima dobro poznato iz knjiga i filmova, glavna svrha metle je korištenje tijekom mečeva metloboja… kojeg u igri iz ovog ili onog razloga uopće nema. Barem ne u mjeri u kojoj bi prosječan obožavatelj franšize to htio (mi ćemo se, primjerice, isključiti iz ove konstatacije jer nikada nismo bili fanovi metloboja).
Ako vas dosad nismo privukli da zaigrate igru nadodat ćemo i ovo: možete brzo trčati dok slijedite NPC-jeve koji vas vode do određene lokacije!
I neka vas ne iznenadi ako pokrenete igru i nekoliko sati kasnije shvatite koliko ste dugo igrali, kao da vas je netko začarao Petrificus Totalusom. Ovo smo ionako svi mi bezjaci godinama čekali, a sada je napokon došlo i to naše dugo iščekivano pismo iz Hogwartsa.
Hvala CD Mediji na ustupljenoj igri.