Return to Monkey Island – nadolazeći službeni treći nastavak dugogodišnjeg legendarnog serijala Monkey Island na tržište stiže ove godine, kako smo saznali bombastičnom najavom početkom mjeseca. Nastavit će radnju točno ondje gdje je stao originalni tvorac serijala Ron Gilbert 1991. godine s drugim nastavkom (prije nego je LucasArts 1997. bez njega napravio svoj treći nastavak The Curse of Monkey Island), a od službene najave početkom travnja o igri naknadno stiže sve više informacija.
Tako smo sredinom mjeseca saznali i prve konkretne detalje o samoj igri i razvojnom procesu, Gilbertovom studiju Terrible Toybox, odnosu s Lucasfilm Gamesom i izdavačem igre Devolver Digital te o kreativnoj slobodi izrade Return to Monkey Islanda iako prava još uvijek pripadaju Disneyju. Dobili smo tada i prve službene screenshotove iz igre, kao i informaciju da će Return to Monkey Island biti moderni spin na point’n’click žanr, uz atraktivne rukom crtane vizuale i moderne tehnike osvjetljenja te još mnogo toga.
Return to Monkey Island – prve slike i novi detalji
Prije tri dana stigao je i još jedan detaljni intervju u kojemu je portal Ars Technica imao priliku razgovarati s Gilbertom i sukreatorom igre Daveom Grossmanom o ovom očekivanom projektu. Još jednom je potvrđeno da Return to Monkey Island neće imati fanovima poznato staro SCUMM engine point’n’click sučelje, već da nas očekuje moderniji pristup koji je, prema riječima Davea Grossmana, dizajniran s fokusom na to da “minimizira frustracije i osnaži igrače da uspješno obavljaju stvari“.
Iako Gilbert i Grossman i dalje nisu otkrili detalje o novom sučelju i kako će točno funkcionirati, na tu informaciju nadovezali su se najavom da će Return to Monkey Island ovoga puta imati ugrađeni sustav za hintove koji bi uvelike trebao olakšati stvari. Mnoge stare point’n’click avanture poznate su po svojoj težini i kompleksnosti zagonetki pri čemu su igrači često znali zapeti satima ili danima, nekad i mjesecima u doba kad nije bilo interneta. “Ako igrači nemaju ugrađeni sustav hintova, jednostavno će skočiti na internet i pročitati walkthrough“, ističe Gilbert, objašnjavajući kako su Return to Monkey Island odlučili prilagoditi modernoj publici.
“Bilo je puno stvari koje smo radili [tijekom produkcije The Secret of Monkey Island i LeChuck’s revenge] i o kojima nismo puno razmišljali – puno vrlo nejasnih zagonetki“, objašnjava Gilbert te dodaje: “Skrivanje informacija bez naznaka o tome gdje ih pronaći – takve stvari danas jednostavno ne bi prošle… Ako zagonetku učinite potpuno čudnom i nejasnom, ljudi će sada jednostavno moći otvoriti sustav hintova“. Objasnio je i da će taj sustav imati smisla i u kontekstu gameplaya te će biti vezan uz priču i samu fantaziju igre, što zvuči sasvim logično s obzirom na šašavi i otkačeni duh serijala Monkey Island (podsjećamo na šalu iz druge igre gdje ste kao Guybrush izgubljen u džungli mogli pronaći telefonsku govornicu i za rješenje zagonetke u igri nazvati LucasArts telefon za pomoć).
Najavili su potom i da će igra imati kompletni zasebni “Casual mod”, svojevrsnu “Easy” razinu igre koju su Gilbert i Grossman odlučili napraviti “za ljude kojima je ovo prva avantura ili avanture nisu igrali jako dugo ili sada imaju živote i djecu“. Gilbert dodatno objašnjava da će Casual mod nuditi isto što i normalni mod, ali će u njemu zagonetke biti znatno pojednostavljene. “To je ujedno i naš način da ljude ufuramo u igranje point’n’click avantura ako ih prije nikad nisu igrali“, zaključuje Gilbert, potvrđujući da će Return to Monkey Island ujedno biti igra i za dugogodišnje oldskul fanove serijala, ali i za kompletno novu modernu publiku.
Kao i sredinom mjeseca kada su Gilbert i Grossman iznijeli prve konkretne informacije i podijelili prve screenshotove u intervjuima za Adventure Gamers i The Verge, sugeriramo da pročitate i kompletni novi intervju s portala Ars Technica. Za kraj podsjećamo da Return to Monkey Island stiže nekad tijekom 2022. godine za PC, a ako je suditi po Gilbertovim riječima, vjerojatno i za konzole PlayStation, Xbox i Nintendo Switch.