Svaka zajednica stvorena oko konkretnog naslova u svom sastavu ima pojedince ili skupine igrača koji svojim ponašanjem ostatku zajednice narušavaju iskustvo igranja. Posebice kod online naslova. Već je globalno poznato da ih se nikad nećemo u potpunosti riješiti, no to ne znači da se ne može preventivno djelovati. Blizzard je nedavno svojim praktičnim rješenjem smanjio razinu toksičnog ponašanja unutar Overwatch zajednice.

Novi sustav koji je implementiran u igru još prošlog ljeta, nazvanim “Endorsements”, potencijalno je dugoročno riješio problem toksičnog ponašanja i to na poprilično jednostavan način. Ovakvim sustavom konkretne igrače u svom timu je moguće “endorsati”, odnosno “odobriti”, što bi u prijevodu značilo pohvaliti za dolično ponašanje i za kvalitetan timski rad. Tijekom ovogodišnjeg GDC-a, Natasha Miller, Blizzardova istraživačka znanstvenica je priopćila kako se sustav pokazao uspješnim već nakon nekoliko tjedana gdje je toksično ponašanje smanjeno za čak 26 posto u konkretnim regijama.

Overwatch-c

Endorsment sustav radi na principu nagrađivanja, kako smo napomenuli, odnosno ostvarivanju konretnog broja bodova te svojevrsnom “levelanju” reputacije istog. Međutim isto tako radi i u negativnom smjeru, što u prijevodu znači da na neki način tjera igrače na kontinuirano prikupljanje endorsment bodova te općenito pristojno ponašanje, a što je na kraju rezultiralo generalnom smanjenju toksičnog ponašanja čak za 40%. Slobodno primijenite onu staru “sve se može kad se hoće”.

Sumnjamo da Overwatch zajednica koja nas čita nije upoznata sa ovim sustavom, ali za svaki slučaj ukoliko želite znati više, detalje pronađite na službenim stranicama.