Nakon čitavog niza odgoda i nezgode s promjenom imena jer je u nazivu previše podsjećala na danas alarmantnu riječ karantene usred goruće pandemije koronavirusa, u trenutku objave ovog videa ostalo je samo 13 dana do izlaska očekivane nove Ubisoftove PvE taktičke pucačine Rainbow Six Extraction – svojevrsnog spinoffa koji se nastavlja na priču izrazito uspješnog Rainbow Six Siegea ali koji Siegove operativce suočava s opasnom vanzemaljskom virusnom prijetnjom.

Sad konačno možemo reći i da smo na Ubisoftov poziv imali priliku sredinom prosinca iza zatvorenih vrata zaigrati četiri sata preview demo verzije Rainbow Six Extractiona, pa vam u ovom tekstu (ali i popratnom gameplay videu) prenosimo naše početne dojmove. U nastavku saznajte što sve donosi Rainbow Six Extraction i po čemu se razlikuje od Siegea kao nešto drugačiji i ovoga puta isključivo kooperativni online multiplayer.

Taktičko istrebljenje vanzemaljskog virusa

Za početak, podsjećamo da je, osim što je spinoff Siegea, Rainbow Six Extraction zapravo nastao na temelju njegovog vremenski ograničenog moda Outbreak iz 2018. godine, u kojem su se igrači borili protiv vanzemaljaca u Novom Meksiku, a interesantna je informacija da je Novi Meksiko sada jedna od mapa u Extractionu. Centralna premisa ove nove igre je sljedeća: nakon niza godina borbe protiv globalnih prijetnji izazvanih ljudskom rukom, kao što su teroristički napadi, nuklearne katastrofe, ratovi i talačke krize, čovječanstvo je ovoga puta suočeno s napadom vanzemaljskih parazitskih čudovišta zvanih Archaeans, čiju dominaciju i prijetnju mogu spriječiti jedino operativci Rainbow Six Siegea, okupljeni i ujedinjeni u novoj organizaciji zvanoj REACT Team.

Svakog operativca levelate zasebno, a morat ćete igrati s više njih, naročito jer će se morati oporavljati nakon misija

Tako nas u Rainbow Six Extractionu očekuje od prije poznatih 18 operativaca kao što su Doc, Ela, Pulse, Alibi, Finka, Hibana, Lion, Sledge i Vigil. Spomenutih devet operativaca dostupno je odmah u startu, a ostalih devet potrebno je postupno otključavati igranjem i levelanjem. Svaki od njih dolazi sa svojim jedinstvenim loadoutima oružja, alatima i ulogama na terenu, kao i sa specijalnim sposobnostima, ali u Extractionu ćete levelanjem svakog operativca otključavati i njihove nove nadogradnje i dodatne perkove te širiti svoj arsenal gadgeta, oružja i mogućnosti.

Sve te sposobnosti u kombinaciji s različitim likovima u timu nude niz pristupa u borbi protiv vanzemaljskih neprijatelja,  pa se taktički element očituje već i u timskom odabiru koji će igrač igrati s kojim operativcem. Iako se može igrati i solo, Extraction je primarno zamišljen kao timska pucačina koja podržava do tri igrača, a zadaci i ciljevi s kojima ćete se susretati zaista su raznoliki i brojni, što mi se osobno jako svidjelo, barem na temelju preview demoa kojeg sam na Ubisoftovom eventu igrao utroje s kolegama Lovrom iz HCL-a i Milanom iz IGN Adrije, jer su nas dobri ljudi iz Ubisofta u timove smjestili po regijama da bi mogli lakše međusobno komunicirati na svom jeziku i dogovarati se, jer je suradnja izrazito važna za uspješno igranje Extractiona.

Gadgeta ima još više nego u Siegeu, ali nisu svi jednako korisni, bar ne na početku

Nesvakidašnji spoj

Ugrubo rečeno, Rainbow Six Extraction dosta je čudna, jedinstvena i nesvakidašnja igra. Nakon nekoliko uvodnih sati, moglo bi se generalno zaključiti da će je jedni zaista voljeti, drugi vjerojatno mrziti, a trećima će trebati vremena da se naviknu na nju, ali će uživati sve više što ju dulje budu igrali (kao što je slučaj i sa mnom). Glavni razlog za to leži u činjenici da se sastoji od niza elemenata i mehanika sasvim različitih vrsta pucačina čija kombinacija na prvu djeluje čudno u kontekstu jednog zombi shootera smještenog u detaljno izgrađene zatvorene prostore (i nekoliko mapa s eksterijerima). Igra naočigled pokušava privući i objediniti različitu publiku.

S jedne strane čini se da je namijenjena za fanove Rainbow Six Siegea jer se pričom, postavom operativaca, mehanikama kretanja i rukovanja oružjem i gadgetima direktno nastavlja na njega. Igra koristi sve ono po čemu je sami serijal Rainbow Six i inače vrlo specifičan u žanru pucačina, između ostalog zbog svog znatno sporijeg tempa, ali i zbog ogromnog – ali zaista ogromnog naglaska na taktiku i korištenje različitih pomoćnih alata, pri čemu svaki igrivi lik i svaka klasa ima svoj set pomagala i ulogu u timu koju je potrebno shvatiti, svladati i igrati po PS-u kako biste vještinom nadmudrili protivnički tim igrača.

Okršaji s vanzemaljcima dok pokušavate obaviti ciljeve znaju ponekad biti previše. Je li to do balansa ili treba još malo vještine?

S druge strane spektra, istovremeno je i za sve one koje ne zanima PvP nego kooperativna timska borba protiv AI neprijatelja, pogotovo ako su ti neprijatelji zombiji, kao u Left 4 Dead, Back 4 Blood i sličnim primjerima. Rainbow Six Extraction sjecište je ta dva različita univerzuma kooperativnih pucačina: iz Siegea direktno prenosi spori taktički tempo, ali nalik drugim PvE igrama, igrače sukobljava s računalno kontroliranom vanzemaljskom prijetnjom i to kroz niz misija i ciljeva. Brojne stavke Ubisoftovog detaljnog taktičkog sustava napucavanja iz Siegea imaju svoje mjesto i u Extractionu, ali nakon preview demoa čini se na prvu da u ovakvom tipu igre nisu uvijek jednako adekvatno primjenjive i balansirane.

Iako će se lokacije ponavljati, redoslijed ciljeva i zadataka proceduralno je generiran, uz veliki broj mogućih kombinacija

Naravno, još uvijek nismo imali priliku zaći ni blizu dovoljno duboko u Extraction koji na tržište u finalnom obliku dolazi 20. siječnja na PC, konzole, a po novome i na Game Pass, no na temelju početna četiri sata, brojne sposobnosti i alati operativaca nekad djeluju kao nepotrebni  i komplicirani višak jer ih se u kaosu napucavanja s vanzemaljcima jednostavno ne sjetimo koristiti ili postoji neko drugo, jednostavnije i brže rješenje okršaja. No to ujedno znači i da je Ubisoft napravio igru s toliko raznolikih pristupa da će svaki igrač moći naći vlastitu taktiku za istrebljenje vanzemaljske prijetnje. Naročito oni koji će svo vrijeme posvetiti samo ovoj igri, otključavati brojne dodatke za sve dostupne operativce te mjesecima, pa možda i godinama kasnije uživati u već ranije najavljenom end-game sadržaju i izazovima kroz live-service model Extractiona. Bit će tu i zasebni ranked mod Maelstrom Protocol za vjerne hardcore fanove, odnosno one igrače Rainbow Sixa koji će svoje vještine moći testirati kroz niz misija koje će postajati sve teže i teže, uz vrijedne in-game nagrade i kredite.

Putovanje kroz “vrata” singulariteta u drugu dimenziju, gdje ćete se sukobljavati s boss verzijama Archaeana zvanima Protean

Zabavan gameplay i misije

Svijet igre podijeljen je na četiri glavne regije. To su New York, San Francisco, Aljaska i grad Truth or Consequences u Novom Meksiku. Svaka regija podijeljena je na tri različite mape, što znači da ukupno ima 12 mapa. No iako ćete s vremenom ponovno prolaziti kroz iste lokacije i mape, varijabilnost i privlačnost Rainbow Six Extractiona leži u činjenici da se igra sastoji od čak 13 različitih vrsta misija sa specifičnim zadacima. Njihov redoslijed na mapama proceduralno je generiran (kao i postava vrsti neprijatelja i njihov položaj), što znači da ćete kroz više desetaka sati igre rijetko naići na istu kombinaciju mape i zadatka. Za matematičare među vama, radi se o 156 različitih kombinacija, a čak i onda ciljevi i prijetnje zbog proceduralnog generiranja nikad neće biti na identičnom mjestu.

Gameplay petlja funkcionira ovako: operativci se moraju infiltrirati na lokacije zaražene vanzemaljskim čudovištima zvanima Archaeans te pokušati preživjeti do kraja u sukobu, uspješno obavljajući zadane ciljeve. Jedan „krug“ igranja unutar određene regije sastoji se od tri međusobno povezane mape na kojima će vam igra svaki puta nasumično dodijeliti po jedan od ciljeva. Tih sveukupno 13 ciljeva varira od nezapaženog skupljanja vanzemaljskih uzoraka, namamljivanja specifične vrste elitnog neprijatelja iz zaraženog gnijezda prepunog prijetnji na zonu ekstrakcije, zatim postavljanja uređaja za praćenje u gnijezda iz kojih se stvaraju Archaeansi, izvlačenja informacija iz računala postavljenih na različitim lokacijama na mapi, pa do postavljanja eksploziva na parazitske tornjeve.

MIA je definitivno jedna od najinteresantnijh tipova misija u Extractionu, ali nije uvijek jednako izazovan, što ovisi o nasumično generiranoj količini neprijatelja

Uz takve i druge slične misije sabotaže, tu su i misije koje funkcioniraju kao svojevrsni boss fightovi s izrazito teškim i žilavim specijalnim vrstama Archaeansa. No zasad nam se najviše sviđa misija Missing in Action iliti MIA koji ima jako kul i jedinstvenu premisu. Radi se o tome da tijekom bilo koje misije u nizu vaš igrivi lik, odnosno jedan od operativaca s kojim ste prethodno igrali – može poginuti. S njime nećete moći nastaviti igrati sve dok potom ne riješite MIA misiju u kojoj ćete ga s drugim operativcem morati pronaći na mapi u kukuljici usred neprijateljske baze, sukobiti se s valom neprijatelja i osloboditi ga te odnijeti na točku ekstrakcije.

Obećavajući skok u atmosferični PvE

Ukratko, varijabilnosti u zadacima neće faliti, kao ni varijabilnosti u vrstama neprijatelja, jer ćete se sukobljavati s desecima različitih vanzemaljskih čudovišta, od običnih gruntova do elitnih neprijatelja, onih koji eksplodiraju ili dozivaju druge ako ih alarmirate, pa do onih koji imaju specijalne sposobnosti poput nevidljivosti ili ispaljivanja projektila iz daljine. Također, što dalje napredujete u misijama, okršaji postaju sve teži i teži, pa je dio gameplay petlje i odluka hoćete li nakon jednog obavljenog zadatka odmah krenuti na drugi s ozlijeđenim operativcima i potencijalno riskirati smrt (jer nema regeneriranja healtha) ili ćete se vratiti u bazu, nakon čega morate odigrati nekoliko misija s drugim operativcima i pričekati da se ozlijeđeni oporave prije povratka u akciju. 

Extraction je timska igra, stoga nema lakog prelaska bez surađivanja sa suigračima

Extraction zasad briljira u stvaranju napetosti i atmosfere, vječno vas tjerajući na stealth, odnosno šuljanje i tihi taktički pristup prije nego sve ode kvragu, a baš zato potrebno je koristiti i gadgete koji vam daju značajnu prednost ili bar lakši način za nošenje s neprijateljima. Nezgodna okolnost koja dodatno otežava kretanje mapama i sukobe je i crna gusta tvorevina „Sprawl“ koju neprijatelji konstantno stvaraju i koja se širi po podovima i zidovima, jer igrače dodatno usporava, dok su neprijatelji na njoj brži. Rainbow Six Extraction pun je takvih i sličnih gameplay mehanika, a ovo su bile samo neke od interesantnih značajki.

Zasad ne fali raznovrsnosti tipova neprijatelja, a pretpostavljamo da će ih Ubisoft dodavati još, kao i vrste misija

Sve to, zajedno i s manama u balansu koje smo spomenuli na početku, Rainbow Six Extraction potencijalno čini jednim posebnim iskustvom koje jedva čekamo zaigrati u punom obliku već od 20. siječnja kada dolazi na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X|S te na pretplatnički servis Game Pass, a konačan sud donijet ćemo tek u recenziji koju možete očekivati u idućem broju Reboota.

Dotada, ako vas zanima još više informacija o samim raznolikim vrstama vanzemaljskih neprijatelja, njihovim slabostima ali i o tome kako ih poraziti koristeći razne taktike, od melee napada do gadgeta i svakojakog oružja, Ubisoft je upravo danas podijelio i novi desetominutni video koji možete pogledati u nastavku, dok naš novi gameplay video iz igre možete pronaći pri vrhu ovog članka.