Nastavljamo s predstavljanjem igara koje ste ove godine trebali odigrati zajedno s nama, ali su nam svima previše zaokupili pažnju Witcher 3 i Fallout 4. Sljedeća igra o kojoj ćemo pisati neće vam uzeti niti približno onoliko vremena kao spomenuti open-world RPG-ovi: radi se o tekstualnoj avanturi/chat-botu Emily is Away.

Prije Facebooka i Skypea, prije Windowsa 10 i Microsoft Edgea postojali su Windows XP, MySpace i AIM, to jest AOL Instant Messenger, na kojemu su mnogi od nas u ranim 2000-ima provodili sate i sate u ugodnim razgovorima sa strancima koje smo upoznali “preko interneta” (na message boardovima, forumima, deviantARTu, i slično). Emily Is Away, igra tvorca Kylea Seeleyja, simulira upravo to zlatno doba text chata, kada je bilo u trendu imati kričavozelenu boju teksta, slova X u nadimku, i probrani stih iz My Chemical Romance ili Fall Out Boy pjesme u potpisu i/ili away poruci.

Moj screen name na AOL-u bio je relativno običan, ali na jednom IRC-u kojeg sam često posjećivala jedno vrijeme sam bila AngelOfDarkness. Zvučalo je opasno, i bila je referenca na Laru Croft, jer sam bila cool tinejdžerica.

Emily Is Away pretpostavlja dosta toga: pretpostavlja da ste u ranim 2000-ima bili tinejdžer/ka u srednjoj, ili već pred maturom i upisom na faks, i da ste nostalgični za tim razdobljem, ili barem za njegovim online dijelom. Igra izgleda kao što je izgledao Windows XP, i na početku vas moli da upišete svoj user name i svoje pravo ime. Ako vam se ne da razmišljati ili se ne osjećate previše maštovito, oboje se mogu nasumično generirati. Odabirete i avatar: ja sam izabrala Lord of the Rings, a osim toga nudi se i Harry Potter, blink182, Coldplay, i razne druge ikonice koje će čitavu ekipu na vašoj listi AOL kontakata uvjeriti da ste baš vi najcool od svih njih.

I onda počinje razgovor s vašom prijateljicom Emily, to jest emerly35. Ona vas nešto pita ili vam nešto kaže, a vi reagirate odabirom jednog od ponuđenih opcija za konverzaciju, pa lupate po tipkovnici kako biste joj ispisali i poslali poruku. Tipkanje kao mehanika nije potrebna, zbog toga što ionako znate što ćete reći jer ste tako odabrali, ali fizički istipkati nešto (ili nasumično lupati po tipkovnici da igra to istipka za vas, kao u ovom slučaju) pomaže lakšem uživljavanju u igru i osjećaju kao da stvarno pričamo s prijateljicom preko chata.

Emily Is Away

Sve što napišete u Emily Is Away utječe na razvoj vašeg prijateljstva, koje se trudite (ili ne trudite, jer ništa vas ne sprečava da budete užasan prijatelj/prijateljica) izgraditi s Emily od završetka srednje škole, pa sve do završetka fakulteta i ulaska u neistraženo područje odraslosti.

Emily Is Away nostalgičan je izlet u rane 2000-ite, a s obzirom da je igra besplatna na Steamu i da za prelazak treba samo pola sata, zašto se ne biste ulogirali u AIM još jednom?