Rujan počinje moćno – Starfield je jedna o najiščekivanijih igara ove godine, a vlasnici PlayStationa 5 isti dan pak dobit će konzolašku verziju Baldur’s Gatea III koji oduševljava pisijaše već jedno vrijeme. A kao da to nije dovoljno, ljubitelji RPG-ova imat će i interesantnu kombinaciju dating sima i RPG-a u vidu Eternightsa (12. rujan). Stratezi među nama pratit će Men of War 2 (20. rujan), majstori PvP-a isprobat će free to play Warhaven (21. rujan), a svima za odmak od svega možda se svidi Party Animals (20. rujna). Nekako nam se čini da je ovaj mjesec u znaku igara koje sve od igrača očekuju najmanje 100 i više sati kao minimalni normativ. Pa pogledajte samo sve ovo:

Chants of Sennaar

(PC, PS5, PS4, NS)
5. rujna

Focus Entertainment i developer Rundisc početkom rujna na PC i konzole dovode akcijsko avanturistički puzzle platformer u kojem ulazimo u svijet inspiriran mitom o babilonskoj kuli. Mjesto na koje dolazimo ispunjeno je nijemim ljudima koji su izgubili dar govora. Igramo kao usamljeni Putnik čiji zadatak je slušati i dešifrirati drevne jezike te povratiti ravnotežu narodu Kule. Igra se ističe predivnim vizualnim prikazom i paletom boja kojom je obgrljen misteriozni svijet. Autori ističu da je igra nadahnuta stvarnim jezicima.

Starfield

(PC, XSX/S)
6. rujna

Unazad posljednjih, pa skoro tri desetljeća, Bethesda se oslanjala na svoje postojeće serijale i IP-jeve stoga je svakako zanimljivo promatrati Starfield i iz perspektive sasvim novog univerzuma kojeg je tim na čelu s Todd Howardom stvorio. Njihova svemirska opera već je dostupna onima koji su prednaručili premium izdanje igre, recenzije su u divljini, a neminovna je i beskonačna količina internetskih postova o tome da li je Sony potplatio velike medije da igri daju 7/10 i tako unište ono što je trebao biti Microsoftov trijumfalni povratak. Ili možda novinari nisu dovoljno kompetentni da daju ispravnu 10/10 kritiku koju su najzagriženiji fanovi Starfielda očekivali? Biserje pred svinje, konzole pred ratnike i slično. Prije nego za koji tren ne zaigramo igru s vama na još jednom Rebootovom streamu samo ćemo ponoviti sentiment kojeg imamo od najave Starfielda – ako bude “samo” Skyrim u svemiru nitko zadovoljniji od nas.

NBA 2K24

(PC, PS5, PS4, XSX/S, XOne, NS)
8. rujna

Dvije najveće i praktički jedine preostale sportske simulacije nogometa i košarke dijele puno toga u dizajnu, kako igrivosti tako i modovima igranja (i posljedično prihodima). Obje igre također su duboko uvučene u sponzorstva službenih natjecanja, pojavljuju se u TV prijenosima kroz službenu grafiku, statistiku pa i posebne nagrade. Tako ne treba čuditi što smo nakon EA-ove objave da će jedna od ključnih novosti ove godine u njihovoj nogometnoj igri biti tehnologija koja omogućava korištenje snimki utakmica za motion cap, nedugo potom čuli najave iz Visual Conceptsa, studija iza NBA 2K-a, kako i oni imaju vrlo sličnu tehnologiju koja će premijerno biti iskorištena ove godine. Ne bunimo se, naprotiv!

Ad Infinitum

(PC, PS5, XSX/S)
14. rujna

Kao da užasi Prvog svjetskog ili bilo kojeg drugog rata nisu dovoljni sami po sebi, ekipa iz studija Hekate je u cijelu priču uvela jeziva čudovišta koja ovu igru pretvaraju u pravo psihološko horor iskustvo. Prema službenom opisu igre, Ad Infinitum na vrlo interesantan i živopisan način obrađuje temu PTSP-a. U prvom licu se susrećemo s čudovištima čiji izvor i motivaciju moramo razumjeti da bismo ih pobijedili, ″sastavili svoju prošlost vratili kontrolu nad svojim životom″ dok posljedice rata prijete razoriti našu obitelj.

The Crew Motorfest

(PC, PS5, PS4, XSX/S, XOne)
14. rujna

Ubisoft voli eksperimentirati s igrama i novim IP-jevima. Ali voli i malo sigurnije projekte koji se oslanjaju na već poznata igraća iskustva pa i na njihove već poznate serijale. Tako smo naime doživjeli najave i hands-onove s trećim izdanjem njihovog serijala The Crew koji će nositi ime Motorfest, a koji namjerno ili ne jako podsjeća na neki drugi racing serijal. Iako treba naglasiti kako je jako teško biti poseban, posebice u žanru utrkivanja po otvorenim svjetovima. I znate što, nije da nas to nešto posebno smeta ako je igrivost zabavna i progresija igre zanimljiva.

Lies of P

(PC, PS5, PS4, XSX/S, XOne)
19. rujna

FromSoftware se ove godine vratio svom dugogodišnjem serijalu Armored Core stoga je za fanove žanra souls-like ostala teško ispunjiva rupa. No, tu je Lies of P – ambiciozna mračna bajka bazirana na Pinokiju. Ovaj put uz puno više bacača plamena, mačeva, sjekira, mehaničkih monstruoznosti i još koječega. Zapravo nas Lies of P donekle podsjeća na Steelrising s puno većim budžetom. Barem estetski. Dakako da ćemo igrati. S istim guštom s kojem smo čitali i knjigu! I gledali crtić.

Mortal Kombat 1

(PC, PS5, XSX/S, NS)
19. rujna

Iako djeluje kao da se radi o rebootu serijala, MK 1 je zapravo direktni nastavak na MK 11. Kronika je dobila po njonji, Liu Kang je božanstvo i napravio je novu vremensku liniju ili univerzum na svoju sliku i priliku. Nove verzije omiljenih nam likova, novi potezi, novi fatalityjevi i Kameo sustav koji donosi dodatnu dubinu sustavu borbe. Od gostujućih likova već su najavljeni Omni-Man, Homelander i Peacemaker, a mi smo se jako nabrijali i gledajući igrani trailer za igru s Dave Batistom u glavnoj ulozi. MORTAAAAAAL KOOOOOOMBAAAAAAAAAT!!!!

Witchfire

(PC)
20. rujna

Od autora igara The Vanishing of Ethan Carter, Painkiller i Bulletstorm, 20. rujna na PC u early accessu nam stiže Witchfire, mračni fantasy FPS kojem se jako radujemo. Studio The Astronauts već godinama nas opskrbljuje razvojnim dnevnicima tako da smo dobili prilično dobar dojam kako će igra izgledati. Od oružja koje koristi zabranjenu magiju do samog korištenja zabranjene magije, čarolija i prokletstava, tim iz The Astronautsa si je uzeo vremena da nam sve lijepo i detaljno objasni prije nego igra stigne na naša računala. Najavljena davne 2017. godine, Witchfire je, ukratko, pucačina u kojoj pod pokrićem Crkve krećemo u lov na vještice.

Payday 3

(PC, PS5, XSX/S)
21. rujna

Deset godina od 2013. i Paydaya 2, nastavak nas seli iz prijestolnice SAD-a Washingtona u Veliku Jabuku. Stara družba pljačkaša vraća se iz mirovine kako bi ukrala ono što u posljednjem desetljeću nije stigla, a developeri iz Starbreeza naglašavaju kako su htjeli rafinirati iskustvo virtualnog pljačkanja. Nas zanima kako će se igrati pljačkanje potiho te brojni načini na koji ćemo moći pristupiti misijama. Ne očekujemo nanovo izmišljanje tople vode već samo dobru isplatu. Hehe.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

(PC, PS5, XSX/S)
26. rujna

To je to – zadnje veliko poglavlje za Cyberpunk 2077! CD Projekt RED učinio je baznu igru brojnim zakrpama onakvom kakvom smo ju i zamišljali prije (preranog) izlaska – pogotovo na konzolama. To da ju igramo izbjegavajući bilo kakav fast travel jer se ne prestajemo fascinirati gradom budućnosti i detaljima. Zanimljivim likovima i na trenutke izvrsnim dijalozima, pa i neočekivanim situacijama koje, usudimo se reći, nismo doživjeli u RPG-ovima. Neke sporedne misije imaju snagu zasebne igre komprimirane u nekoliko desetaka minuta ili najviše sat vremena. Koliko onda očekivati od najveće ekspanzije s potpuno novim područjem grada, mnoštvom misija, povratkom Johnnyja te novim likovima koje predvodi Solomon Reed (Idris Elba)? Dojmovi s hands-onova vrlo su pozitivni i upućuju na potencijalno ispolirano iskustvo. Točnije iskustva. Jedva čekamo. Eh i da podsjetimo kako uz Phantom Liberty stiže i velika zakrpa 2.0 koja donosi novosti u igrivosti bazne igre (i ona je besplatna).

Cocoon

(PC, PS5, PS4, XSX/S, XOne, NS)
29. rujna

Prvo što upada u oči na spomen Cocoona je da igru izdaje Annapurna, te da na njoj radi Jeppe Carlsen, glavni dizajner gameplaya Limba i Insidea. Drugim riječima, možemo pretpostaviti što očekivati u ovom avanturističkom sci-fi puzzleru u kojem čitav svijet nosimo na leđima. Doslovno, jer Jeppe je zamislio da svaki svijet u igri stane u jednu kuglicu iz koje proizlazi temeljna mehanika ″skakanja između svjetova″. Objašnjeno je da svaka od tih kuglica ili sfera posjeduje zaključanu sposobnost koja se, jednom kada je otključana, pretvara u koristan alat.

EA Sports FC 24

(PC, PS5, PS4, XSX/S, XOne, NS)
29. rujna

Novo ime za novo poglavlje serijala koje će, to ne treba sumnjati, nastaviti jahati nevjerojatan komercijalni uspjeh. Nećemo se zavaravati, pojest će nam tonu vremena. Opet. I opet ćemo surfati valovima naše uspješnosti koji se mogu naglo uzdignuti, ali i još brže pasti. Oh proklete li igre. Oh kako ju jedva čekamo. Ali staloženo i smireno. Kako priliči na početku svake sezone.