Nintendo želi ponoviti povijest i još jednom redefinirati funkciju kartona te ga učiniti zabavnom igračkom, mozgalicom i edukativnim proizvodom. Testirali smo Variety Kit, dojmovi u nastavku teksta…

Nintendo Labo dolazi u velikoj kutiji. Obje trenutačno dostupne verzije: Variety Kit i Robo Kit, dolaze u kartonskim pakiranjima većim od onih u kojima dolazi sama konzola. Već to stvara određena očekivanja – jer osobito u očima djece, veća kutija znači: više zabave. Za one koji tvrde da veličina nije bitna (znamo što vas muči), u ovom slučaju zaista jest – naime, Nintendo Labo setovi su relativno skupi i kad pomislite da zapravo plaćate paket kartona, onda je bolje da tog kartona ima puno i da dolazi atraktivno zapakiran.

Iznenađenje na svakom koraku

No, sad ozbiljno, Nintendo Labo čine kutija prepuna kartonskih komada i jedna memorijska kartica sa softverom koji će vas uputiti kako od tog kartona stvoriti igračke. I sam softver je prilično nakrcan iznenađenjima, što je još jedna karakteristika Laboa – istražujući ga, vrlo često ćete otkriti nešto pozitivno što niste očekivali. Za početak to je veličina, a sljedeće iznenađenje je izuzetno dobro osmišljen vodič kroz slaganje koji omogućuje da igračke slažu čak i djeca od 5 godina.

Istražujući Nintendo Labo, vrlo često ćete otkriti nešto pozitivno što niste očekivali

I ne, ovo nije slaganje poput onih igračaka iz Kinder jaja za koje zapravo ne trebaju upute. Ovo je razina kompleksnog Ikea namještaja, gdje je svaki objekt sastavljen iz više dijelova, a svaki dio kreirate kroz nekoliko koraka. Stvar počinje jednostavno, “bubom-automobilom” koji slažete svega nekoliko minuta, da bi progresijom kompleksnosti i zahtjevnosti došli do klavira u koji ćete utrošiti nekoliko sati. Ako stvari slažete s djecom, osobito mlađom djecom, vrijeme slaganja se produžuje, ali je iskustvo još bolje.

I to je sljedeće iznenađenje: užitak s Nintendo Labom velikim dijelom se odnosi na slaganje. Ako ste ikada slagali plastične makete aviona ili brodova, znate da gušt nije u tome da s njih na polici brišete prašinu, nego u tome da gledate kako, vašom vještinom i preciznošću, iz komadića plastike nastaje lijepi objekt. E, upravo taj osjećaj izaziva slaganje Nintendo Labo igračaka, s tom razlikom da na kraju možete gledati kako igračka funkcionira.

Izgradi pa igraj

No stvar prvo treba složiti. Variety Kit u sebi sadržava pet igračaka (Nintendo ih zove Toy-Con), čije slaganje traje od nekoliko minuta do nekoliko sati. Ako pratite upute, one će vas voditi od najjednostavnijeg do najtežeg objekta, s tim da ćete najvjerojatnije, nakon što složite svaki Toy-Con, provesti neko vrijeme isprobavajući što sve može.

Labo će se svidjeti svim roditeljima i djeci koji vole zajedno proučavati, stvarati i otkrivati

Svaki od Toy-Cona vezan je uz drugačiju igru, a iako se može činiti da se radi o jednostavnim polu-demoima, svaka od njih zapravo skriva priličnu količinu sadržaja i iznenađenja.

Što se tiče slaganja, ono je vrlo ugodno jer su dijelovi izrađeni od kvalitetnog kartona i izuzetno precizno perforirani pa, ako slijedite upute, sve lijepo “sjedne” na svoje mjesto poput kvalitetne slagalice. Samo nemojte očekivati da ćete sve složiti u jedno popodne. Ukratko, igre jesu zabavne i mogućnosti istraživanja i otkrivanja su zanimljive, no kao roditelju i gameru, autoru ovog teksta je najzabavnije bilo slagati Toy-Cone s djecom.

DOBRO PERFORIRANO Komadi kartona su precizno rezani i ako ne primijenite pretjeranu silu, sve se lijepo slaže kako je i zamišljeno

Otkrivanje i popravak

Osim što možete slagati i igrati se, Nintendo Labo sadrži i poseban mod u kojem možete otkrivati kako cijela stvar funkcionira. Uz humoristične likove i konverzacije, kratke informativne animacije i primjere koji su vrlo vjerno povezani sa situacijama koje će biti poznate svakom Switch igraču, saznat ćete na koji način funkcioniraju vaše nove igračke, pa i naučiti kako ih popraviti.

Jer, da, radi se o kartonu. A karton se savija, može se poderati ili namočiti (ako, na primjer, pijete sok dok igrate kao neki…). Zato je čvrstoća i trajnost Toy-Con igračaka bila jedna od naših prvih briga kad smo čuli za Nintendo Labo. Nakon desetak dana igranja, koliko smo Labo imali na raspolaganju prije pisanja ovog teksta, možemo vas ohrabriti vrlo pozitivnim iskustvima. Igračke pokazuju tek minimalne znakove korištenja, usprkos tome što je jedno od djece koje se njima igralo živahna petogodišnjakinja kojoj je “pažljivo” tek jedna od nepoznatih riječi. A u kutiji dolazi sasvim dovoljno dodatnog kartona da u slučaju potrebe možete zalijepiti, podebljati ili čak zamijeniti dio koji se snažnije ošteti. Ukratko, vjerojatnije je da ćete imati probleme s pohranom Toy-Cona nakon što vam igranje pomalo dosadi, nego da će se igračke uništiti dok su vam još zabavne.

MALE RUČICE nemaju problema sa slaganjem – naprotiv, neke precizne operacije djeca će lakše izvesti

Za mlađe kreativce

Jer da, igračke koje složite od kartona prilično su velike, a njihovo rastavljanje niti je zabavno niti preporučljivo (oštećuje karton, a ako želite igrati morat ćete ih ponovno slagati). Tako za spremanje Variety Kita rezervirajte poveliku policu.

Nakon deset dana intenzivnog igranja Toy-Coni od kartona pokazali su tek minimalne znakove korištenja

Ali, zapravo najvažnije pitanje je, isplati li se kupiti Nintendo Labo s obzirom na količinu zabave koju donosi? A na to je vrlo teško odgovoriti. Kao prvo, definitivno se radi o proizvodu namijenjenom mlađim igračima – po mogućnosti uz sudjelovanje roditelja. S druge strane, mnogo je klinaca koje ovakav pristup zabavi neće posebno oduševiti jer nema jurnjave, nema napucavanja, nema akcije – nego polagano slaganje, istraživanje simpatičnih ali ipak jednostavnih igara i mogućnosti konzole. Dakle, za roditelje i djecu koji zajedno vole proučavati, stvarati i otkrivati – dok onima koji vole zajedno trčati, skakati i divljati možda baš i nije.

Za igrače spremne istraživanja, Variety Kit dugo će vremena polako otkrivati svoje tajne, jer gotovog sadržaja je jako puno, a tu je i Toy-Con Garage – sučelje putem kojeg point-and-click načinom možete programirati izvođenje različitih efekata na Switchu (više u obližnjem okviru). No, za takvo istraživanje potrebno je vrijeme, energija i strpljenje, a kad druge igre nude mnogo manje zahtjevnu zabavu, relativno su rijetki oni koji će biti spremni toliko uložiti da vide što sve od Nintendo Labo mogu izvući.

Berislav Jozić

Cijelu recenziju Nintendo Laboa pronađite u aktualnom broju Reboota (broj 51) koji je u prodaji do kraja lipnja.

DETALJNE UPUTE za slaganje zaista su precizne i vrlo pametno napravljene.

PLAY Koliko god uživali u slaganju Toy-Cona, njihova svrha su igre – a Variety Kit sadrži lepezu načina za zabavu u kojoj će svatko naći nešto za sebe

OTKRIVANJE I POPRAVLJANJE Iza opcije Discover skriva se popriličan set simpatičnih tekstova i animacija kroz koje možete otkrivati kako Toy-Coni zapravo funkcioniraju kao i kako ih popraviti ako se oštete. Ako vam klinci ne znaju engleski, morat ćete im malo prevoditi ali isplati se – zabavno je.

U GARAŽU! Skrivena u obliku ikone malog okruglog poklopca koji se pojavljuje tek nakon što uz igru provedete neko vrijeme, Toy-Con Garage je jednostavni programerski jezik koji koristite dodirima na ekranu. Tu možete odabrati aktivnost (na primjer, pomicanje Joy-Cona) i povezati s akcijom (na primjer, zvuk klavirske tipke) – i tako napraviti, recimo, svoj klavir koji svira kad protresete Joy-Con. Tu su i naredbe za stvaranje petlji (AND, NOT, Counter), pa uz nešto mašte možete čak stvarati igre koje koriste postojeće Toy-Cone ili udahnuti život sasvim novoj, vlastitoj kreaciji od kartona. O.K., ne radi se o super-moćnom alatu, ali za djecu školske dobi ovo je izvanredan uvod u programiranje putem konzole – uređaja koji roditelji obično odbacuju kao igračku na kojoj se ništa ne može naučiti.

FISHING ROD
Štap za pecanje služi za – pecanje. Kad Switch spojite u bazu i uzmete štap u ruku, linija udice na ekranu vjerno prati vaše pokrete štapom pa je osjećaj uživljenosti vrlo dobar. U virtualnom moru čekaju vas brojne ribe, od kojih svaka traži malo drugačiju taktiku da bi ju ulovili i smjestili u svoj akvarij. I nije sve u tome da ju zakačite – prava akcija počinje kad je riba na udici, jer njeno otimanje može vam prekinuti najlon, pa su potrebni vrlo dobri refleksi kako bi ju izvukli van prije nego se to dogodi. Brza i zabavna igra, pecanje će razveseliti i djecu i tate, a možda ih i potaknuti na zajednički izlet do obližnje rijeke ili mora da isprobaju pravu stvar.

HOUSE
Neobična kućica u koju s različitih strana možete utaknuti dodatne alate skriva velik broj mini igara koje kao prvo morate sami otkriti (kombinacijom različitih alata s različitih strana), a zatim shvatiti koja su pravila i što se od vas očekuje. Nagrada su slastice kojima možete hraniti simpatično čudovište koje u kući živi te i samo sudjeluje u zabavi. A ako imate prijatelja s jednakom kućom, možete nastambe spojiti pa se malena kreatura može prošetati i posjetiti susjeda.

MOTORBIKE
Kao što možete i očekivati, ručke motocikla skrivaju simulaciju vožnje, u kojoj okretanjem desne ručice dajete gas, naginjanjem upravljate, a možete se čak i dignuti na stražnji kotač povlačenjem Toy-Cona prema sebi. I ne, ovo nije jednostavna simulacija: možete koristiti driftanje (proklizavanje), draftanje (ubrzavanjem u zavjetrini protivnika), pa čak i skakati na uzbrdicama. Kad odigrate staze koje vam se nude, postoje i različite opcije za kreiranje vlastitih (skeniranjem objekta ili “crtanjem”) pa možete isprobavati kako je, primjerice, voziti se po obrisima vlastite ruke ili smisliti izazove za prijatelje. Možda nije Super Mario Kart, no kreatori ove igre dosta su posudili od lude trke brkatog vodoinstalatera i začudit ćete se koliko su dobar osjećaj brzine uspjeli proizvesti.

PIANO
Najkompleksnija igračka je – naravno – klavir koji možete svirati. Iako ima samo jednu oktavu (točnije, 13 tipki), nudi dosta mogućnosti jer zvuk možete modificirati polugama i tipkama na uređaju i tako dobiti vrlo širok raspon tonova. Osim “običnog” sviranja – u kojem su vam na raspolaganju zvukovi mačaka, ljudskih glasova ili zijevanja, te broje modifikacije – klavir nudi i dodatni, “studio” način u kojem možete snimati kratke glazbene sekvence, popratiti ih određenim ritmom, pa čak i koristiti Joy-Con kao dirigentsku palicu da ubrzate ili usporite snimljenu glazbu pri preslušavanju. Za klince s glazbenim obrazovanjem ovo je ogroman izvor opcija za istraživanje, iako treba priznati da je pristup nekim funkcijama pomalo kompliciran.

RC CAR
Buba-vozilo koje se kreće vibracijama Joy-Con kontrolera, najjednostavnije je za izgraditi i razumjeti. Funkcionira kao autić na daljinsko upravljanje kojim upravljate tipkama na ekranu Switcha. U Variety Kitu dolaze dva ovakva autića, pa ako imate četiri Joy-Cona, možete voziti i udvoje. Iako izgleda bazično, autić koristi IR kameru u desnom Joy-Conu i može vam na ekranu konzole pokazivati što vidi, pa čak i samostalno voziti koristeći reflektirajuće markere koje mu postavite.