Kao što je ranije i najavljeno, Epic Games je danas održao specijalni livestream naziva State of Unreal u kojemu je dvije godine nakon premijerne najave danas na tržište službeno lansirao svoj Unreal Engine 5.

Iako o tome znamo već gotovo dvije godine, današnja prezentacija ponovno nas je podsjetila na najnovije i najatraktivnije značajke Unreal Enginea 5 zbog kojih će igre moći izgledati spektakularnije i realističnije nego ikad prije, a to su tehnologije Lumen i Nanite. Lumen je dinamični sustav osvjetljenja koji se može primijeniti u trenutku i na bilo koju površinu, dok je Nanite mikropoligonalni sustav geometrije zbog kojeg će developeri moći stvoriti izrazito detaljne realistične vizuale i assete nalik stvarnosti, gotovo pa filmske kvalitete.

Kako se igre u Unreal Engineu 5 ponašaju zapravo smo već imali prilike isprobati, prvo kroz Epic Gamesovu uspješnicu Fortnite koja je u UE5 prebačena još u prosincu prošle godine, a potom i kroz tehnički demo The Matrix Awakens za PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Matrix je i danas ponovno dobio još malo ljubavi na prezentaciji. Lansiranjem Unreal Enginea 5 lansiran je i “City Sample” – igrivi ogledni projekt unutar Unreal Enginea 5 koji je zapravo korišten za Matrix Awakens, a sadrži jedan kompletni grad, građevine, vozila i pješake, a sve to developeri i oni koji će razvijati sadržaj u Unrealu 5 mogu koristiti direktno za svoje projekte.

Osim City Samplea, izlaskom Unreala 5 lansiran je i još jedan projekt – Epicova nova besplatna pucačina Lyra koju je moguće igrati već od danas. No osim što je doslovno besplatna igra, Lyra zapravo služi kao projekt za developere koji žele raditi pucačine u Unreal Engineu 5, jer funkcionira kao prilagodljiva osnova koju se može editirati i na njoj krenuti s izgradnjom vlastite pucačine. Osim ova dva živa primjera, Epic je istaknuo i koje se još tehnologije i alati koriste u sklopu Unreal Enginea 5, a to su od prije poznati Quixel Megascans za ultra-realistične fotogrametrijske prikaze okolina i raznoraznih stvarnih prirodnih materijala te MetaHuman Creator za dosad najrealističnije prikaze i dizajn lica i dijelova tijela.

Više od 70 indie i AAA studija i izdavača rade na svojim novim igrama u Unreal Engineu 5

Epic Games tijekom prezentacije je ponovno naglasio i ono što znamo od prije – već sada više od 70 poznatih i manje poznatih razvojnih studija i izdavača radi svoje nove igre u Unreal Engineu 5. Danas su naveli i prezentirali samo neke od njih, kao što je CD Projekt RED koji je nedavno najavio da radi na novoj igri The Witcher upravo u Unreal Engineu 5. CDPR je, podsjećamo, ujedno i tehnička ispomoć Epicu pri izradi i usavršavanju Unreal Enginea 5 za open-world igre, pa smo iz tog razloga u današnjem livestreamu nakratko posjetili i njihov studio u Poljskoj, a Epic nas je podsjetio i da je u izradi njihova enginea sudjelovao i Microsoftov first-party studio The Coalition – tvorci serijala Gears of War.

Kompletna lista zasad potvrđenih partnera uključuje i niz Microsoftovih first-party studija kao što su Ninja Theory, inXile, Obsidian Entertainment, Rare i sl., ali i third-party studiji kao što su Dontnod Entertainment, Yager, Bloober Team, 11bit Studios, a istaknuta je čak i suradnja sa Sonyjem na projektima za PlayStation VR 2. Na samom kraju današnje prezentacije saznali smo da je razvojni studio Crystal Dynamics u Unreal Engineu 5 krenuo s radom na novoj igri u serijalu Tomb Raider, o čemu smo više pisali na ovome linku.