Banishers: Ghosts of New Eden puno je ime novog projekta francuskog studija Don’t Nod koji, naizgled, voli velike promjene. Kažemo naizgled jer možda vam se na prvu učini kako ovaj studio specijaliziran za žanr klasičnih avantura s Banishersom opasno kroči u područje žanra akcijskih RPG-ova i avantura. Ipak, slično kao i s imenom studija kojeg su nedavno samo stilski promijenili, ali zadržali smisao, ovaj projekt nije prvi akcijski RPG/avantura ovog studija. Nije čak ni drugi, ako ste pomislili na Vampyr. Jer Don’t Nod, odnosno tada Dontnod, zapravo je počeo s igrom za PS3, X360 i PC koju i dan danas imamo na starom debeljuci i čudimo se kako se još uvijek odupire zubu vremena u vizualnom prikazu ali i dizajnerskim idejama u strukturi igrivosti – radi se o igri sada zgodnog imena Remember Me.

Anteine duhovne moći od velike su koristi u nadnaravnoj borbi s duhovima, ali ju ne čine besmrtnom

Snaga dvoje sudbinskih ljubavnika

O Banishersu se ne zna puno pa ne možemo raditi usporedbe sa spomenutom akcijskom avanturom Remember Me koja je za gameplay petlju koristila ideju krađe pojedinačnih sjećanja te u konačnici i promjene onoga čega će se ciljana osoba sjetiti o određenoj situaciji.

Očekuju nas izazovne odluke koje će dramatično utjecati na priču i sudbinu stanovnika Novog Edena – bili oni živi ljudi ili lutajuće duše

Zapravo, naše prisjećanje na Remember Me vjerojatno je potpuno subjektivno, no ne možemo a ne sjetiti se ovog projekta i usporediti ga s Banishersom te pomisliti kako je ovaj studio, nakon puno godina i uspješnih projekata, toliko sazrio da želi ponovno srušiti rekorde koje drže Life is Strange i Vampyr. Naime, odluka da kroz Banishers igramo s dva lika (Antea Duarte i Red mac Raith) koji su emocionalno vezani (ljubavnici) i u kojoj jedna osoba (Antea) stradala uslijed njihove svjetonazorne misije (oni su lovci na duhove koji su se zavjetovali da će štititi žive od duhova i sablasti) tako da i sama postaje duh kakve prezire, ukazuje nam na želju studija da iskoristi svoj najjači forte – a to je razvoj likova i njihovih jakih, nerijetko teških, emocionalnih veza. Nije teško prepoznati snagu postavljene priče između ova dva glavna lika igre na koju će studio moći nastaviti graditi kompleksne ali i jake emocije kod igrača koji će, to je neupitno, morati kroz igru nekoliko puta birati između naizgled nemogućih opcija. Nadalje, izabrati žanr akcijskog RPG-a, nakon uspjeha Vampyrea također ukazuje na samopouzdanje autora da opet “skrenu” s provjerenog i sigurnog puta kojeg imaju u “svom” žanru klasičnih avantura. Unatoč komercijalnom neuspjehu Remember Meja kao njihove prve akcijske avanture. 

Kada nam studio poznat po tome da igračima ponudi teške odluke u igri, u premijernoj najavi igre poruči sljedeće: “Koliko ćeš kompromitirati svoj zavjet lova na duhove zbog svog ljubavnika koji je postao jedan od takvih duhova?”, onda znate što nas očekuje.

Nadnaravno, magija i duhovne moći

Smjestiti radnju nove igre u fantasy okruženje, iskoristiti svoje najveće snage i naizgled ući u žanr po kojem ih mnogi igrači (još uvijek) ne prepoznaju, hrabar je ali i logičan potez Don’t Noda. Prvi trailer igre, nakon podužeg čekanja od premijerne najave igre kroz objavu nastavka suradnje ovog studija s Focus Entertainmentom (izdavačem) prije skoro tri godine, nama je tako ostao u dubljem sjećanju nakon ovogodišnjeg The Game Awardsa koji je bio bogat najavama. Pratit ćemo pozorno nove informacije, a do tada nam preostaje ništa drugo osim pogledati još jednom trailer…