Nakon gotovo 24 sata misterioznog livestreama na službenom PlayStationovom twitch kanalu i stvaranja hypea za najnoviju igru Hidea Kojime – Death Stranding – napokon smo dobili potpuno novi gameplay i cinematic trailer koji nam je tijekom svojih gotovo devet minuta po prvi puta ikad pobliže objasnio priču te prikazao kako funkcioniraju brojne gameplay mehanike u igri te što nas sve po tom pitanju očekuje, a kao što smo i vjerovali, s obzirom na brojna curenja informacija tijekom dana, napokon je službeno otkriven i datum izlaska igre – igramo ju ove jeseni u studenom!
Za početak, valja istaknuti kako se čitava priča igre i nakon viđenog trailera i dalje čini potpuno kaotičnom, ali to je u potpunosti očekivano kad se radi o igri legende Hidea Kojime te od njega ne bismo ni očekivali ništa manje. No, uspjeli smo svejedno saznati solidnu količinu detalja, čak i uz pomoć službene stranice igre. Tako priča kaže da su u bliskoj budućnosti misteriozne eksplozije razorile čitavi planet i potaknule niz nadnaravnih događaja zvanih Death Stranding. Širom planete počela su se pojavljivati misteriozna duhovna bića – strašna čudovišta koja u igri zovu BT-ovima te koja žele istisnuti život iz nas, a mi ćemo preuzeti ulogu Sama “Portera” Bridgesa (Norman Reedus) te se odvažiti na put koji će nas odvesti kroz čitavu pustoš uništene planete, kako bismo spasili čovječanstvo.
Naravno, ako je suditi po traileru, čitava planeta uglavnom će se fokusirati na Ameriku, a na nama će biti da ju spasimo, a time i našu budućnost. Tu se ističe igrino open-world okruženje te se prema viđenim lokacijama iz trailera daje naslutiti da će Death Stranding biti dosta velika igra. Tako u traileru možemo vidjeti preko nekoliko različitih okolina, kao što su mahovinom obrasle šume, snijegom prekrivene planine, ruševine i ostaci nekakvog napuštenog grada, kanjoni i sl. Tome u prilog ide i činjenica da ćemo u igri kao glavni protagonist na raspolaganju imati vozilo – ni manje ni više nego svojevrsni futuristički motor.
Gameplay mehanike i “izgradnja” gadgeta
Što se gameplay mehanika tiče, Death Stranding se čini dosta sličan prethodnoj Kojiminoj igri Metal Gear Solid, pa se tako kretanje okolinom, borba i istraživanje na to nadovezuju, uz neke nove mehanike jedinstvene Death Strandingu, kao što su craftanje, odnosno, izgradnja pomagala, itema i gadgeta kroz kružni (radijalni) meni. Tako smo mogli vidjeti da ćemo kao protagonist Sam moći stvarati ljestve ili pak uže za spuštanje niz planine – predmete koji će nam pomoći za lakše kretanje po svijetu igre. Također ćemo koristiti i druge gadgete kao što je radar za očitavanje okoline pomoću kojega će protagonist provjeravati je li u opasnosti od pojavljivanja misterioznih nevidljivih čudovišta. Kao što je bilo prikazano prošle godine u CGI traileru, čudovišta su i u samoj igri nevidljiva, a jedini način da ih „uočimo“ je postavljanjem radara koji kratkotrajno razotkriva njihovu prisutnost i iscrtava otiske stopala na tlu. Ukoliko nas se, pak, čudovište dočepa, očigledno nam slijedi brutalna smrt, nakon koje se ponovno vraćamo među žive, ali u alternativni svijet (ili natrag kroz vrijeme?), ako smo dobro shvatili Kojiminu suludu ideju.
Na to se direktno nadovezuju stealth mehanike, jer ćemo se od čudovišta morati skrivati i šuljati, a stealtha će očigledno biti i prilikom susreta s ljudskim neprijateljima – terorističkom skupinom i militantnom separatističkom grupom imena Homo Demens, koju vodi glavni negativac Higgs (Troy Baker). No to neće biti jedina neprijateljska grupa s kojom ćemo se susretati, već će ih biti više, a s njima ćemo se često susretati u otvorenom svijetu igre te se boriti s njima prsa o prsa, odnosno u melee borbi, koja je također kratko prikazana u novome traileru.
Što je s bebama i pričom?
Otkako smo prvi puta čuli za Death Stranding i vidjeli bebe u staklenim posudama koje protagonist nosi na sebi, pitali smo se čemu služe. Iako ovaj novi trailer ne ide previše u detalje, sada smo saznali da ih u svijetu igre zovu “bridge babies“, a služit će, čini se, za sukobljavanje s čudovištima, ali i putovanje u druge dimenzije (ili prošlost?) u koje ćemo putovati svaki put kad umremo. Ni nama nije jasno, ne brinite. No ono što smo uspjeli vidjeti je da nas u svemu tome očekuje i hrpetina napucavanja, prikazana kroz nekoliko scena borbe u rovovima, rešetanja neprijateljskih vojnika, a tu su i ogromni tenkovi koji na bojištu ruše sve pred sobom, aludirajući nekako na to da ćemo se u igri naći i u periodu drugog svjetskog rata…? U sve to nekako je umiješan i lik imena Cliff, kojega tumači poznati holivudski glumac Mads Mikkelsen, a koji je istovremeno i osoba koja je, čini se, stvorila “bridge” bebe, ali je također i naš neprijatelj…
Kao što smo rekli, čitava priča i dalje se čini poprilično zapletena u klasičnome stilu Hidea Kojime te ćemo u ovom trenutku ostaviti vama da kroz novi trailer sami pokušate spojiti točkice 🙂 No, ono što smo uspjeli vidjeti je presjek svih bitnijih likova koji će se pojaviti u igri, a svi će oni očigledno igrati ključnu ulogu na našem putu i u pokušaju spašavanja svijeta.
U svakom slučaju, ovaj novi gotovo devetominutni trailer za Death Stranding zaista je bogat detaljima te moramo priznati da smo impresionirani, iako i dalje zbunjeni pričom. No ono što je možda i najbitnije – napokon smo saznali datum izlaska igre te, nakon svih današnjih glasina možemo službeno reći da Death Stranding izlazi 8. studenoga 2019. godine za PlayStation 4. U bližoj budućnosti očekujemo još dodatnih informacija o igri, a dotada u nastavku pogledajte novi gameplay trailer.