Još davne 1973. godine, “gameri” su imali priliku zaigrati prvu igru koja se igrala iz perspektive prvog lica – Maze War. Godinu dana nakon toga, 1974. na tržište je stigla igra Spasim koja je uglavnom bila simulator leta svemirskih brodova, ali su ju mnogi smatraili i pucačinom iz prvog lica. Kasnije, nakon nekolicine naslova koji su se igrali iz prvog lica, 1992. godine je stigao Wolfenstein3D koji je zaslužan za stvaranje osnovne arhitekture FPS žanra na kojoj su se temeljili kasniji FPS naslovi.

Za nešto više od godinu dana, krajem 1993. godine na tržištu se pojavio novi FPS za koji možemo reći da je preteča šireg prihvaćanja i same popularnosti žanra. Naravno, radi se o prvoj DOOM igri koja je bila toliko popularna da se nekoliko godina nakon njenog izlaska za slične naslove govorilo da su jednostavno “Doom klonovi.”

Nakon prve, druge i treće DOOM igre, 2008. godine je potvrđeno da se radi na četvrtoj DOOM igri koja će raditi na id Tech 5 engineu. Razvoj i sav uložen rad na ovoj igri je bio uzaludan te je poznato da je ekipa iz id Softwarea jednostavno započela rad na drugoj verziji igre.

2016. godine, 8 godina nakon potvrde da se radi na novoj DOOM igri, Bethesda i id Software na tržište dostavljaju novi DOOM koji u svom nazivu nije imao nikakvu brojku. Bilo je jasno da se radi na rebootu serijala. Igru je pokretao fenomenalni engine koji su od milja zvali id Tech 6.66, prikazivala se u 60SPS-a (sličica po sekundi) na PC, PlayStation 4 i Xbox One platformama, a mnogi ju zbog svoje fluidnosti, glazbe, vizuala i bezobrazno dobrog gameplaya smatraju najboljom modernom FPS igrom.

Međutim, na ovogodišnjoj Bethesda E3 press konferenciji na veliko čuđenje obožavatelja, kratkim teaserom je najavljen nastavak reboota serijala koji se zove DOOM Eternal s obećanjem da ćemo više informacija saznati na ovogodišnjem QuakeConu.

Pošto je QuakeCon stigao, ekipe iz Bethesde i id Softwarea su svoje obećanje održali i zapravo nas oborili s nogu pošto su prikazali bezobrazno dug gameplay i s nama podijelili hrpetinu novih informacija.

Doomslayer je zanimljivo i jako ime, a kako bi bilo još jače, ekipa iz id Softwarea su za ovu igru našeg ljutog protagonista razljutili još više, a zbog toga je postao znatno jači. Kako bi to prikazali igračima, Doomslayer je dobio modificirani oklop, nove gadgete i nekoliko novih mogućnosti.


Naravno, da bi Doomslayer pocjepao što više neprijatelja, ništa mu u životu nije važnije od oružja (i mržnje prema demonima). Znamo da ćemo imati priliku koristiti Balistu – samostrel sa eksplozivnim strijelama, klasični, ali nadograđeni Super Shotgun s “meat hookom” i mnogo drugih. Svaka puška ili ispaljivač će igraču dati poseban osjećaj u posebnim situacijama te mu ponuditi bezbroj varijacija s kojim može cjepati omražene demone.

Pokraj oružja, tu su i neke nove igračkice s kojima je Doomslayer opremljen. Za vrijeme prikaza gameplaya smo imali priliku vidjeti grappling hook, mogućnost dasha, a u jednom trenutku se čak vidi i bacač plamena!


Iako je Doomslayer postao jači, to srećom ne znači da će igra biti lakša. Doom Eternal će imati duplo više neprijatelja nego dosadašnje igre serijala. Neki od neprijatelja koje će naš protagonist sjeckat, trgat i ubijat su redizajnirani neprijatelji koje smo vidjeli u prošlim igrama, a naravno, u novoj avanturi se pojavljuju i posve novi, nikad viđeni demoni, a sve njih će popratiti takozvani Destructible Demons sustav zbog kojeg će svi demoni ostajati bez udova i ostalih dijelova tijela, ovisno o kutu i jačini hitca iz oružja.


Pošto će igru pokretati novi, unaprijeđeni engine id Tech 7 na našim ekranima ćemo vidjeti 10 puta više detalja koji će biti prikazani u 60 sličica po sekundi na svakoj platformi. Bolji engine također znači da ćemo se naći i u većim prostorima!


Naravno,  ova igra će igračima ponuditi više lokacija nego ikad, a više lokacija znači više priče. Svaka lokacija će imati svoju posebnu priču, dizajn i atmosferu. U ovom naslovu ćemo saznati kako je UAC evoluirao, posjetiti ćemo nove lokacije u paklu i sasvim nove lokacije koje nismo nikad imali priliku posjetiti u DOOM igri.



U jednom trenutku gameplaya vidimo poruku “INVASION: Incoming Invaders” i nekoliko trenutaka nakon tog Doomslayer ubija demone s imenima iznad glava. Radi se o novom, zanimljivom sustavu koji će dopustiti da se u igru priključe drugi igrači kojima će jedini cilj biti zaustaviti Doomslayera pod svaku cijenu. Hoćete li dopustiti drugim igračima da ulete u vašu igru ili će te vi uletiti u tuđu igru? Želite li totalno single player iskustvo – na vama je da odlučite.

DOOM Eternal nažalost nema datum izlaska, a prema svemu viđenom, izgleda da će ekipa iz id Softwarea još jednom oduševiti svakog obožavatelja serijala DOOM, a gameplay pogledajte u nastavku.