Svi već dobro znamo u kakvom je stanju Cyberpunk 2077, od praktički neigrivog stanja na baznim konzolama PlayStation 4 i Xbox One, preko bugova na PC izdanju do činjenice da prema mnogima u igri fali puno sadržaja te da nije isporučila obećano. Nakon fijaska s povratima novca, uklanjanjem s PS Storea, tužbe ulagača i uključivanja vladine udruge za zaštitu potrošača u Poljskoj, suosnivač studija CD Projekt RED Marcin Iwiński sinoć je putem petominutnog videa ponudio osobnu javnu ispriku te objasnio što je i gdje pošlo krivo.

Iwiński se tako još jednom duboko ispričao u ime studija, vodstva tima i u vlastito ime, ističući da je krivica u potpunosti na njemu i na odboru, jer su oni donosili sve odluke te je zamolio javnost da ne krive studio CD Projekt i marljive te nevjerojatno talentirane zaposlenike koji su se “ubijali” od posla posljednjih nekoliko godina.

Potom je u videu objasnio specifične teškoće s kojima su se susretali u kontekstu izrade izdanja za stare konzole PS4 i Xone, ističući da je “glavni krivac” bila konstantna potreba za poboljšanjem in-game streaming sustava na starim konzolama, a bandwidth tvrdog diska “stare” plejke i Xboxa studiju je predstavljao konstantni izazov

Iwiński je istaknuo i da su u studiju temeljito i konstantno testirali tu streaming tehnologiju koja je pokazivala znakove napretka, stoga su zaista vjerovali i sve nade polagali u Day Zero patch koji je, prema njihovu mišljenju, trebao biti finalno rješenje pomoću kojega bi igra bila igriva na dan izlaska, no to se očito nije dogodilo. Na sve veću listu teškoća i komplikacija dodao je i kompleksnosti suočavanja s novim uvjetima rada od doma usred pandemije koronavirusa, no za sve to sada je prekasno, stoga se okreću prema naprijed i naporno rade na ispravcima.

Plan za budućnost, DLC, next-gen nadogradnja

Tako su putem ovog videa stigle i novosti o tome kada će stići buduće nadogradnje i veliki patchevi igre, kao i DLC sadržaj te next-gen nadogradnje za PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Prvi veliki patch “stiže unutar 10 dana, kaže Iwiński u videu, a drugi nekoliko tjedana nakon toga. Naravno, s obzirom na fokus na ispravke grešaka i dovođenje igre u igrivo stanje na baznim konzolama, izlazak DLC sadržaja i next-gen nadogradnji pomaknut je na drugu polovicu 2021. godine.

Datumi kada bi trebao stići prvi DLC, a potom i next-gen nadogradnja nisu specificirani te u ovom trenutku možemo jedino nagađati na osnovu grafa i okvirnog roadmapa koji je CD Projekt podijelio u videu (slika iznad), no za konkretnije detalje objavili su i poduži FAQ u kojemu ističu da od sada pa nadalje pod svaku cijenu žele izbjeći crunch (prekovremeni rad s dugim radnim danima po šest ili sedam radnih dana u tjednu). “Izbjegavanje cruncha na svim našim budućim projektima jedan je od naših najvećih prioriteta“, stoji na stranici studija.

Kada će, pak, izaći zasebna Cyberpunk 2077 multiplayer komponenta za čije postojanje već neko vrijeme svi dobro znamo, u ovom trenutku nema nikakvoga spomena. To očigledno neće biti ove godine, ako uopće i iduće 2022., no to trenutno nikome nije niti u fokusu s obzirom na cjelokupno stanje u kojemu je igra izašla. Hoće li se CD Projekt RED uspjeti do kraja oporaviti od katastrofalno loše situacije u kojoj su se našli nakon što su sve do izlaska Cyberpunka bili miljenici fanova i industrije, ostaje vidjeti.