Tajvanski studio Red Candle Games prethodno nam je poznat po horor igrama Detention iz 2017. i Devotion iz 2019. godine. Na proljeće 2021. otkrili su da rade na novom projektu koji je službeno najavljen u prosincu prošle godine. Radi se o predivnom 2D rukom crtanom akcijskom platformeru Nine Sols, nadolazećoj igri za PC, PlayStation i Nintendo Switch za koju je sada upravo pokrenuta i crowdfunding kampanja.

Nine Sols za oko nam je zapeo i na radar došao iz nekoliko razloga. Za početak, već sada očarava svojim vizualnim stilom, jer sadrži rukom crtane okoline i fluidne animacije koje zajedno podsjećaju na anime crtane filmove i mange. Savršeno to odgovara i tematici, odnosno obećanoj imerzivnoj priči igre koja je inspirirana japanskom mitologijom.

Rukom crtane okoline i vizuali osvajaju na prvu, a osim utjecaja japanske i istočnoazijske mitologije i kulture, očekuje nas i futuristički SF cyberpunk setting

Studio Red Candle Games kaže da igra žanrovski spada u novo skovani “Taopunk“, jer miješa istočnjačku mitologiju s blagim futurističkim SF elementima, odnosno setting, narativ i elemente filozofije i religije taoizma sa cyberpunk estetikom, što će se najbolje očitovati u vizualnom dizajnu svijeta zvanog New Kunlun.

New Kunlun, Solarianovo posljednje utočište, stoljećima je bio miran. Unutar ovog golemog carstva, drevni bogovi su smrtnicima oporučili obećanu zemlju koja je zauvijek zaštićena skupom svetih rituala. Ipak, istina ovog svijeta većini ostaje nepoznata“, kaže studio u opisu priče svoje igre Nine Sols, dodajući da će se sve promijeniti kada Yia, davno zaboravljenog heroja iz prošlosti, probudi ljudsko dijete.

Antropomorfni protagonist Yi je vrsni kung-fu borac, a čini se da će vitlati i magičnim plaftormerskim i borbenim sposobnostima temeljenima na filozofiji i religiji taoizma

U Nine Sols igrat ćemo, dakle, kao Yiantropomorfni heroj koji će istraživati detaljno izgrađeni svijet New Kunlun. Taj dark fantasy svijet sastoji se od međusobno povezanih regija, svaka sa svojim jedinstvenim tematskim vizualnim stilom okolina. Istraživanje će biti ključan dio igre, a igra će nas suočiti s različitim putevima koji skrivaju brojne opasnosti, zamke, ali i zagonetke i misterije, uz popratnu priču o vanzemaljskoj rasi o kojoj će ovisiti sudbina čovječanstva.

Naš protagonist Yi na svom će se osvetničkom pohodu morati boriti protiv devet Solsa – strašnih vladara ovog napuštenog carstva (od tuda naziv igre – Nine Sols). Putem će se suočiti s nizom prepreka, zamki te različitih vrsta neprijatelja i čudovišta kroz razne levele pune platformerskih sekcija, a njih će nadvladavati pomoću mehanika koje ćemo otključavati tijekom igre. Evo kako sve to zasad izgleda u novo objavljenom traileru kojim je najavljena upravo pokrenuta crowdfunding kampanja:

Ovako na prvu sve to skupa podsjeća na odlični miks postojećih 2D platformera kao što su Celeste i Super Meat Boy u kombinaciji s akcijskim platformerima kao što su Mark of the Ninja ili prošlogodišnji The Legend of Tianding i niz drugih sličnih igara. Naravno, u traileru se vidi da studio na igri još ima dosta posla, no to je i sasvim jasno s obzirom na činjenicu da su pokrenuli kampanju za prikupljanje dodatnih sredstava potrebnih za daljnje poliranje iskustva.

Što se same borbe tiče, interesantno je što studio ističe da igra koristi Sekiro-lite stil borbe. On se sastoji od nekoliko jedinstvenih značajki koje je studio već polirao tijekom posljednje dvije godine kako bi bile glatke, responzivne i izrazito zabavne, a ništa manje ne bismo ni očekivali od jednog akcijskog platformera u kojemu su responzivne kontrole i zabavne mehanike ključni za uspjeh, čak i kad su vizuali i dizajn zvuka bombončić kakvim se Nine Sols čini već sada.

Očekuje nas gomila platformerskih sekcija sa skakanjem, hvatanjem za površine i izbjegavanjem zamki, no akcijski segment očituje se u fluidnom i detaljnom sustavu borbe

Radi se o melee borbi iz neposredne blizine koja kombinira charging napade, zatim Deflection, odnosno odbijanje neprijateljskih napada slično Sekiru i, potom, Chi Explosion, odnosno protu-napade pomoću kojih ćemo neprijateljima vraćati njihove udarce koje smo prethodno uspješno blokirali. Također, na raspolaganju ćemo imati i luk i strijele kao dalekometno oružje.

Čudovišta s kojima ćemo se boriti dizajnirana su tako da testiraju naše vještine, pri čemu ćemo morati izvršavati ispravne poteze u pravom trenutku. Studio obećava da će borba biti izazovna, ali zadovoljavajuća, a naročito će teški biti bossevi, odnosno ranije spomenutih devet Solsa od kojih svaki ima svoj jedinstveni set poteza i stil borbe te vlastitu osobnost.

Boss borbe bi trebale biti naročito izazovne, što i sugerira činjenica da je borba inspirirana igrom Sekiro: Shadows Die Twice

Očekuju nas i neki klasični napadi i ostale kontrole iz drugih akcijskih platformera kao što su slash attack odnosno mlaćenje neprijatelja mačem, zatim dash koji se koristi u platformerske svrhe, ali i za izbjegavanje napada, a na raspolaganju ćemo imati i double jump koji će otvarati brojne mogućnosti prilikom vertikalnog i horizontalnog kretanja levelima. Sve te sposobnosti bit će podjednako korisne i za kretanje i borbu.

Ako ste nakon svega rečenog i vi nabrijani na Nine Sols, podsjećamo da je upravo najavljena igrina crowdfunding kampanja koja traje do 5. svibnja i u kojoj studio Red Candle Games planira prikupiti 105 tisuća američkih dolara (odnosno 3 milijuna novotajvanskih dolara). Nine Sols u izradi je primarno za PC i Mac (putem Steama), a iako zasad još nema datum izlaska, pri kraju razvojnog ciklusa planiran je i razvoj izdanja za konzole PlayStation i Nintendo Switch.

Već je i sami plakat za igru čisti atmosferični spektakl koji prikazuje dihotomiju cyber svijeta i onog drevnog koji se oslikava u odrazu lokve krvi