S nedavnim izlaskom Return To Monkey Island izgleda da p’n’c žanr doživljava još jedan procvat. Whateverland je jedna u nizu nedavno objavljenih indie igara istog žanra, koja se između brojnih sličnih naslova ističe s nekoliko zanimljivih detalja. Prvi od njih je mogućnost izbora načina na koji rješavate određene probleme: hoćete li biti dobrica i svima pomagati ili ćete iskoristiti svoje lopovske vještine da dođete do onog što vam je potrebno. Naime, vi ste u ulozi lopova Vincenta koji (zasluženo) biva prognan u magičnu dimenziju Whateverland. Da bi se spasili, morat ćete složiti moćnu čaroliju čiji su dijelovi raspršeni na sve strane – i najčešće u vlasništvu različitih stanovnika iste dimenzije koji vam ih neće samo tako predati.

Pomozi ili ukradi

Igra je zapravo sastavljena od brojnih fetch questova, jer svaki lik će trebati nešto da bi vam dao nešto drugo. I tako od jedno do drugog, pa sve dok ne dobijete ono što tražite. Ili barem ako odlučite biti dobri. No, ako odaberete biti zloćko,

Whateverland je zanimljiva avantura s nekoliko inovativnih koncepata

cijelo iskustvo je puno zanimljivije, jer dobivate priliku “obijati“ predmete i iz njih izvlačiti tajne – što pomalo liči na rješavanje escape room kovčega.Naravno, ako se okrenete putu zla, čeka vas i drugačiji završetak, no užitak je kao i uvijek u načinu na koji do kraja dođete. Sam odabir dobrog ili lošeg pristupa vrlo je jasno označen u razgovorima, koji su relativno dobro napisani i prilično humoristični. Generalno, igra je zgodno osmišljena, s dosta šala na vlastiti račun, a i glasovi glumaca su za pohvaliti.

Svakom prema ukusu

Zapravo, cijela zvučna podloga je vrlo dobra, s glazbenim stilom koji podsjeća na Monkey Island, što nas je i nagnalo da ga spomenemo na početku teksta. Grafički stil, premda rukom crtan (što volimo), ovaj puta nekako nam nije po volji, možda zbog stripovskih crnih linija koje uokviruju sve likove i daju dojam kao da gledate izrezane siluete na lijepo nacrtanim pozadinama. No, stvar je u ukusu a ne u objektivnoj ocjeni. Morat ćete procijeniti sami.
Napomenut ćemo i kako nam se strateška mini-igra Bell & Bones, koju morate odigrati nekoliko puta s različitim likovima, također nije pretjerano svidjela iako volimo strategije na poteze. Problem nam je činila dinamika i balans pa smo radije koristili mogućnost preskakanja.

Šarenilo i simpatični detalji su tu ali ukupni art stil ćete voljeti ili mrziti

Same zagonetke, koje su uvijek presudne u p’n’c avanturama, za svaku su pohvalu – postignut je dobar omjer između situacija u kojima znate što trebate napraviti ali ne znate kako te onih gdje ne znate što trebate napraviti pa morate istraživati. A i osjećaj postignuća kad ih riješite je dobar. Kao savjet i kao dodatnu informaciju spomenut ćemo još kako igra traži da zaista istražite brojne opcije razgovora kako bi se aktivirali neki događaji ili kako bi otkrili određene detalje.

Ukratko, ako ste fan avantura, Whateverland je preporuka zbog inovativnih detalja, ugodne atmosfere i humora – ali ako niste, možda ima i boljih naslova da se zaljubite u žanr.

Neke zagonetke podsjećaju na mini escape room izazove

Bilježnica pomaže u praćenju što još moramo napraviti