Znate da vrijeme leti kad je prošlo već nešto više od tri godine otkako je izašla “nova” igra u ovom već legendarnom serijalu i kad smo zadnji put ušli u ulogu Zmaja od Dojime Kazume Kiryua ili novog zmaja Ichibana Kasuge. Nimalo iznenađujuće, izlazak nove “Yakuze” generira već standardno uzbuđenje kod (vrlo uskog) dijela redakcije – tim više što se radi o zapadnoj lokalizaciji i remasteru ili remakeu igre Ryu Ga Gotoku Ishin! koja je 2014. u originalu izašla isključivo za japansko tržište. U to vrijeme, u SEGA-i je prevladavalo mišljenje kako igre smještene u feudalni Japan neće dobro proći na američkom i ostatku zapadnog tržišta, što je ostavilo fanove izvan Japana zakinutim i rezultiralo inicijativom šačice zagriženih fanova da na svoju ruku prevedu igru s japanskog. Nekoliko godina kasnije, golemi uspjesi i milijuni prodanih primjeraka igara poput Sekiro: Shadows Die Twice i Ghost of Tsushima, kao i rastući uspjeh serijala Yakuza, dokazali su da je situacija potpuno suprotna i da itekako ima smisla dovesti ovu igru i kod nas.
Novi život (manje) poznatih likova
Glavna ideja koja stoji iza igre Like a Dragon: Ishin! je stavljanje likova iz cijelog serijala u povijesni kontekst velikih društvenih i političkih promjena koje su se odvijale na kraju perioda Edo i dodjeljivanje uloga pravih povijesnih ličnosti koje su bile značajne u tom periodu. Tako se primjerice protagonist igre zove Sakamoto Ryoma iako glas i stas pripadaju etabliranom Kazumi Kiryuu, a nimalo manje poznati Goro Majima u Ishinu zove se Okita Soji.
Likovima iz prethodnih igara udahnut je novi život te ih možemo vidjeti u neobičnim kombinacijama i biti u interakciji s njima u potpuno drukčijim kontekstima
Mali disbalans dizajna igrivosti
Kad smo već kod oštrica, svakako se treba dotaknuti i gameplaya same igre, odnosno sustava borbe i progresije. Kao i u svim igrama, postoji više stilova borbe koje možete koristiti, a po prvi puta u ovom serijalu (izuzev spin-off igre Yakuza: Dead Souls) Ryoma može koristiti i pištolj. Iako se kroz cijelu igru naglašava Ryomina vještina s katanom, u našim rukama Ryoma je bio revolveraš s Divljeg Zapada koji je sve svoje neprijatelje rješavao s udaljenosti, što je u velikom broju slučajeva napete borbe pretvorilo u lakrdiju jer smo trčkarali, izbjegavali zamahe neprijatelja i pucali po njima sve dok im malo po malo nismo, poput komaraca, malim ubodima našeg revolvera sveli HP na nulu. Iako se radi o najkreativnijem i najraznovrsnijem sustavu borbe u cijelom serijalu, nedostaje mu adekvatnog balansiranja kako bi se izbjegao upravo ovaj scenarij u kojem smo praktički na prevaru riješili svaku težu boss borbu. Dok Ryoma ne ganja svoje neprijatelje, u pauzi radi ono na što smo već navikli u svim mogućim nastavcima – rješava sitne probleme lokalnog stanovništva, jede i pije po izakayama, kocka, pleše, pjeva, peca i ono specifično za ovaj nastavak, vodi malo obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo. I dok je to već prilično standardno za igre u ovom serijalu, moramo priznati da smo ovog puta bili najmanje involvirani u “izvannastavne” aktivnosti. Nedostajalo nam je ludosti i otkačenosti na koje smo bili naviknuti u prethodnim igrama, a pretpostavljamo da je uzrok tome njihova kontekstualizacija u period u kojem se igra odvija.
Istovremeno remaster i remake
No, kakav je uistinu Like a Dragon: Ishin! i opravdava li vrijeme čekanje od 9 godina? Inače bismo uistinu bez pretjeranog razmišljanja uskliknuli u pozitivnom tonu, no ovog puta ćemo morati malo “potegnuti ručnu” i imati malo odmjereniji pristup jer nije sve tako ružičasto poput cvjetova japanskih trešnji u ovoj igri. Na određen način, na Like a Dragon: Ishin!, slikovito rečeno,
Kao i u svim igrama, postoji više stilova borbe koje možete koristiti, a po prvi puta u ovom serijalu (izuzev spin-off igre Yakuza: Dead Souls) Ryoma može koristiti i pištolj
Recenzentski primjerak igre ustupio Colby