Dugotrajna priča Destinyja 2 o borbi između Svjetla i Tame konačno je dobila svoje posljednje poglavlje u velikoj ekspanziji The Final Shape. Borba s (trenutno) ultimativnim zlom zvanim The Witness kulminirala je u srcu Travelera – iliti ga one ogromne bijele božanske kugle koja je pružala centralni misterij Bungiejevog MMO-a. U interesu potpune transparentnosti, s Destinyjem 2 smo zapravo uvijek imali toplo-hladni odnos – igrali smo ga po izlasku tamo 2017. godine, no tek nas je prethodna ekspanzija Lightfall konkretnije vratila igri – što će reći da smo između toga propustili značajne komadiće priče koje smo potom krenuli spajati igrajući ekspanzije naknadno. Destiny 2 je mamut od igre s hrpom konstantno rotirajućih ideja dizajna i promjena koje dolazi uz tako dugovječan live service te je, ako pokušavate ući u igru, sve puno lakše s vodičima. Pa ćemo zato retroaktivno zahvaliti članovima naše Discord zajednice (znate tko ste) što su prije godinu dana bile naše šerpe na planini Destinyja 2, vodile nas kroz čari raidova, tamnica i svih “administrativnih” stvari koje su nam značajno olakšale život. I na kraju krajeva, zbog njih smo otkrili da je Bergusian Night najljepši shader u igri. Svi koji igraju Destiny 2 znaju da je dobar Fireteam mjerilo uspjeha, a mi smo imali, odnosno imamo, najbolji.

RELIC Traveler uvijek pošalje pomoć baš onda kad treba, a štiti svjetlosti samo je još jedno u nizu odličnih gimmick oružja

Linearniji pristup

Za razliku od prethodnih ekspanzija koje bi odmah po završetku uvodne misije otvorile novo područje (poput Neptuna u Lighfallu) te potaknule istraživanje koje donose patrole i dodatan sadržaj, glavni fokus The Final Shapea je na linearnoj kampanji koja priča priču o posljednjem sukobu s The Witnessom. Taj linearniji pristup, koji i sam Bungie kaže da je bolje iskusiti odjednom i ne prekidati ga odlaskom u Toranj ili igranjem drugog sadržaja, lijepo nas vodi u sve zanimljivija i psihodeličnija područja kako se približavamo velikom obračunu.

Nova oružja su izuzetno zabavna i razorna, a ako moramo izabrati svog favorita onda je to pištoljčina zvana The Call

U streamu, povodom izlaska ekspanzije, zezali smo se kako nas igra odvuče u srce božanstva samo da bi se s Takenima borili u području koje izgleda kao svemirski Novi Zagreb – no ostatak kampanje je zaista vizualno dinamičan. Od masovnih kamenitih ruku koje niču iz zemlje i uznemirujućih lica zaleđenih u kriku koje se stapaju s mračnim hodnicima, The Final Shape nas oduševljava svojim vizualnim dizajnom te usprkos svojim godinama još uvijek izgleda svjetski. Kad je glavni narativ u pitanju, imamo dojam da smo dosta toga propustili ne igrajući aktivno igru posljednjih godinu dana – odnosi između likova i kako su oni završili tu gdje jesu su nam malo mutni (za neke od njih iskreno nismo ni znali da su toliko veliki igrači u Destinyju 2 jer bi se zakleli da ih sad prvi put vidimo), no ono što je pozitivno u cijeloj priči jest da su naši glavni heroji – Zavala, Ikora i Cayde opet tu da s njima dovršimo posao.

CAYDE-6 Zašto se vratio? Je li ovdje da ostane?

Vidjeli smo ga u traileru povodom najave i opet je lijepo čuti glas Nathana Filliona kao Caydea-6 – svima omiljenog Guardiana koji je skončao tijekom ekspanzije Forsaken. Velika promjena vidljiva je i kod Zavale, i tu ne mislimo samo na promjenu glasovnog glumca nakon smrti velikog Lancea Reddicka. Legendarni Keith David je odličan kao Zavala, tim više jer donosi jednu novu notu koje ne vidjesmo često u prethodnim ekspanzijama. Stoički Zavala, na kojeg se svi uvijek mogu pouzdati, je nakon svog susreta s Witnessom postao neoprezniji, ljući i naprosto čovjek slomljen uspomenama života koji mu je oduzet. I dok je Keith David zaista izvrsno odradio svoj posao, za fanove Destinyja 2 uvijek će nekako ostati žal što je Reddick preminuo prije nego je uspio dovršiti ulogu koja mu je, između ostalih, obilježila karijeru. Previše spojlera nećemo bacati ovdje, no drago nam je što je posljednji “hoorah” na Witnessa u sklopu novog raida Salvation Edge. Nismo ga prešli, niti pokušali prijeći u cijelosti budući da moramo još grindati i istraživati novu potklasu za svog Titana, no po onome što se priča online – radi se o možda najizazovnijem raidu kojeg je Bungie smislio. Jednog dana, Svjedoče. Jednog dana.

[WHISPERS] The Witness i njegov veliki plan za galaksiju je zapravo poprilično zastrašujuć. Ali znate kako kaže ona stara maksima Blaina iz Predatora – ako krvari možemo ga ubiti!

Prismatic potklasa i novi zanimljivi smjer

Prije nego se dotaknemo nove klase Prismatic, naprosto moramo spomenuti koliko nas je ugodno iznenadio (i ponekad nam popio živce na slamčicu) novi smjer dizajna igrivosti tijekom kampanje. Naime, umjesto klasične pucačke galerije tijekom kojih uništavate skoro pa beskonačni broj neprijatelja dok jednostavno prestanu dolaziti, The Final Shape je uveo puno blaže oblike raid mehanika tijekom svojih misija. Mala igra pamćenja da biste izabrali točne glyphove i otvorili si put ili pucanje u jajolike spremnike tijekom borbe svakih četrdesetak sekundi da vas štiti od tame koja vam nagriza zdravlje, Destiny 2 nas je podsjetio koliko je sjajan kad u svoje izvanserijsko pucanje ubacuje dodatne mehanike s kojima treba žonglirati.

Prismatic potklasa vam omogućava da spojite najbolje od dva svijeta – Strand sposobnosti za crowd control, Solar zato što se bijes pravedničkog plamena ne može obuzdati

Nova klasa je u tom pogledu također kulminacija desetogodišnjeg napora developera da konstantno inovira – Prismatic potklasa omogućava da kombinirate moći Svjetla i Tame za razorne efekte, a jedna od čari igre je svakako kombiniranje i potraga za svih mogućim aspektima i fragmentima koji omogućavaju fora buildove. Jedna od glavnih mehanika igranja kao prizmatični guardian (neovisno o klasi) jest mogućnost da si određeno vrijeme buffate sve napade kad dovoljno štete napravite sa sposobnostima svjetlosti i tame. Tijekom kampanje to funkcionira tako da će se stvoriti određeni bazeni te energije koji vas u nekoliko sekundi napune i potom BAM! Kraći cooldownovi na sposobnosti, granate koje ulete svuda uokolo i život je odmah ljepši. Prizmatičnu energiju morat ćete koristiti budući da određene sorte novih neprijatelja imaju štit protiv običnih napada te ih trebate propucati dok ste pojačani kako biste ga uništili. Nove leteće neprijateljske jedinice su posebna sorta gamadi jer sad od vas zahtijevaju da gledate i iznad sebe, a nova frakcija Dread ima nekoliko nezgodnih trikova da vam nekad baš uništi dan – pogotovo ako iz nekog razloga odlučite nakon dugotrajne pauze kampanju prvotno upaliti na legendary težini.

NOVA ULTA Volimo svog Voida Titana, stoga nam je drago da je baš nova Void ulta toliko zabavna. Ukratko, prvo pobacate sjekire za hrpu štete, a potom ih vi i vaš tim možete pokupiti da dovrište posao. Divotica

The Final Shape je daleko od završetka te ćemo svakako nastaviti pratiti Destiny 2, no kao ekspanzija – The Final Shape je u našim casual očima popriličan uspjeh. Povratak starih znanaca, nova zanimljiva klasa u koje možemo zariti zube i potraga za novi Exoticima samo su početak. Jedno poglavlje sudbine je završeno, novo tek kreće.

NIŠTA BEZ LIJEPIH POGLEDA Znate da patimo na lijepe vizure

Recenzentski primjerak igre osigurao izdavač