Uz sve blještavilo kvalitetnog arta, kreativnost različitih sposobnosti glavnog lika, animaciju na razini vrhunskih animiranih filmova ili zaraznost glazbenih taktova – vrhunski platformeri ne mogu uspjeti ako nemaju sjajno rješenje te izvođenje dva ključna elementa – responzivne kontrole koje su potpunosti u službi igrača te maštovitost razina i izazova koje ne prestaju igračima nuditi nešto novo. Sve one ostale kategorije koje smo spomenuli na početku teksta mogu donekle odstupati od vrhunske izvedbe pa da igra svejedno uspije i pronađe svoju grupu zaljubljenika, no izostane li top učinak u kontrolama i dizajnu razina, igra će pasti u masovni prosjek.
PRIČA donosi nekoliko šaljivih trenutaka, ali je u suštini neopterećena od bilo kakvog dokazivanja. Jer, čemu propitkivanje zašto bi glavni negativac i znanstvenik izumio kacigu koja mu omogućava da u potpunosti izgubi empatiju kako bi “povećao kapacitet inteligencije”?
Od ljubitelja žanra
Tako možemo raspravljati o pixelart stilu igre BZZZT, koji je prije svega vrlo “čist” u prikazu što je dosta važno za preciznost u platformingu, ali možda nije vizualno spektakularan kao neki naslovi bogatije produkcije. Nisu ni sposobnosti glavnog lika robotića ZX8000 nešto novo i neviđeno toliko puta u igrama ovog žanra, iako će nas na nekim razinama iznenaditi (o čemu malo više kasnije). Animacijski štih igre je u skladu sa stilom vizualnog prikaza – nema neočekivanih tehnoloških rješenja ili igranja sa sjenama i sl. Sve je vrlo čisto u produkcijskom pogledu, kako smo već spomenuli – i to je sasvim u redu te nadasve funkcionalno.
BZZZT briljira u dva ključna elementa dizajna platformera – responzivnim i preciznim kontrolama te kreativnosti pri dizajnu razina
O ukusima glazbenih taktova se ne raspravlja, rekli bi mudraci, ali možemo subjektivno reći kako uživamo u zaraznim melodijama old-school midija. No, u dvije ključne kategorije možemo bez straha o prevelikoj subjektivnosti reći kako BZZZT briljira. Kontrole su precizne i responzivne te s uvjerljivim osjećajem “težine” pri svakom skoku ili driftu čak i kada igramo s analognim stickom Joy-Cona, što je u našem slučaju i za naše ruke zapravo rijetkost na Switchu (uz koji koristimo nekoliko različitih kontrolera, ovisno o žanru). Originalnost pri dizajnu razina pak, možda je i još bolja vrijednost igre BZZZT, jer pokazuje hrabrost, poznavanje žanra i potpunu vjeru autora igre da je ponekad bolje ugodno iznenaditi igrača s nekom novom mehanikom ili načinom prolaska kroz razinu i ne “jahati” na tome kroz nekoliko idućih razina. Nego s već idućom ponuditi nešto novo te tako i zadržati igračevu želju za otkrivanjem “samo još jedne razine prije pauze, da vidimo što me očekuje”. Autor igre ne samo da jako dobro poznaje žanr, nego očito i jako uživa igrajući ga, a igrom BZZZT pokazuje i kako zna svoju maštu i ideje pretočiti u sjajnu igru koja će s ponosom predstavljati taj žanr.
One man show
Spomenuti autor je Karel Matejka, umjetničkog imena KO.DLL, koji je u razvoj igre BZZZT uložio četiri godine pa je u jednom trenutku i nakon izlaska igre poručio: “Pixel art je za lijene indie programere. Često čujem ovu izjavu i jako me rastužuje. Moj je cilj bio igračima približiti bit prvih platformera s desecima old-school referenci, ali u isto vrijeme s modernim dizajnerskim zaokretima, bez tehnoloških ograničenja i jednom od najboljih igara piksel arta na sceni. Iznenađujuće kompetitivno je igrati i u handheld modu bez obzira na nerijetke izazove brzog tempa s kombinacijama skakanja, trčanja i dashanja
Proveo sam više od 4 godine pripremajući art i kod za BZZZT = 10 000+ spriteova za crtanje, 2000+ sati animiranja, 2500+ sati ugađanja gameplaya uz galone kave. Nije se radilo o mojoj lijenosti, već o strasti i mazohizmu. I evo ga! BZZZT, putovanje s duginim naočalama u prošlost, ljubavno pismo svim igrama uz koje sam odrastao. Nadam se da ćete uživati u njemu kao što sam ja uživao u njegovom stvaranju.” Karelova igra već je nepunih godinu dana dostupna za PC igrače putem Goga i Steama na kojem ima ukupnu ocjenu “Overwhelmingly Positive”, a za dolazak na Nintendo Switch, uz glatkih 60 sličica u sekundi (i u handheld modu) i uz sve dodatne sadržaje koji su naknadno dodavani za PC verziju, zaslužan je i CINEMAX GAMES. To znači da igrači na Switchu mogu uživati u svih 52 razina glavne priče te 24 bonus razina (uz pronalazak 10 skrivenih čipova). Što uz speedrun mod i neizbježne hi-score liste, mogućnost odabira težine te strukturu razina koje nisu velike i predstavljaju “izazovni zalogaj”, nudi dovoljno zabave čak i za one koji možda nisu preveliki ljubitelji platformera ili se tek upoznaju sa žanrom (jer mogu smanjiti težinu uz uživanje u idejama autora, pa i nekim zagonetkama). U tolikoj mjeri da se, uz zabavu koju pruža, usudimo reći kako je BZZZT jedna od onih igara koje trebate imati na Switchu.
Recenzentski primjerak igre ustupio izdavač.
BOSS BORBE su naravno prisutne i od igrača se očekuje prepoznavanje rutina napada te slabosti protivnika. Što se tiče težine, moguće ju je namjestiti od casual do hard. A postoji i opcija permadeatha.
NEKE SPOSOBNOSTI koje otključate kroz igru upotrijebit ćete samo jednom, što ne znači kako ideja i mogućnosti nedostaje, naprotiv.
ZX8000 je ima našeg robotića, a zločesti znanstvenik Badbert ima leteći balon koji se zove C-641. Dovoljno sugestivno za svakog starijeg gamera.
NIJE NUŽNO SKUPITI SVE zlatne šarafe, ali znate da to želite, ako ne pri prvom prelasku razine, onda možda kasnije i s nekim novim sposobnostima koje će olakšati naizgled nemoguć zadatak.
SVAKI ŠILJAK okolnog raslinja učinit će upravo ono što ste i pomislili. Nema milosti.