Izgleda da je Ubisoft konačno pronašao dobitnu formulu nakon godina ganjanja trendova. Jer nakon što smo zaigrali The Rogue Prince of Persia, novi akcijsko-platformerski rogue-lite, vrlo je lako maštati o jednom novom trendu koji bi se mogao proširiti industrijom videoigara. Onom u kojem najveći izdavači i developeri shvaćaju da ne moraju od svakog svojeg IP-ja raditi projekt od više stotina milijuna dolara te da postoji ogromni kontingent fanova koji žele vidjeti da se u njihove omiljene serijale udahne novi kreativni život s, i ovo je možda najbitnija stavka, održivim budžetom i prihvatljivom cijenom.

KLIZNO RADNO VRIJEME Platforming je izuzetno responzivan, baš kako i očekujemo od PoP igre

Rogue Prince najlakše je opisati kao Dead Cells u PoP ruhu. Prvi dojam je da koncept paše kao sladoled na vrući dan

 I drago nam je da je upravo Prince of Persia serijal koji predvodi ovaj, nadajmo se, novi pokret. Jedan kolega (podaci poznati redakciji) nam se nakon eventa javio i pomalo ushićeno zaključio kako ne može vjerovati da ćemo u razmaku od 4 mjeseca dobiti dvije ovako dobre igre u serijalu Prince of Persia. Naš Dario je bio apsolutno oduševljen s The Lost Crown, a nama se jednako sviđa prvi susret s fenomenalno nazvanim The Rogue Prince of Persia. I kad malo bolje pogledamo bogati katalog uspavanih franšiza koje leže u Ubisoftovoj arhivi, pogodila nas je neka mala munja nade da uz rame ogromnim projektima poput Star Wars Outlawsa, Assassin’s Creeda i Far Crya mogu živjeti i drugi projekti The Lost Crown i Rogue Prince. Naravno, nešto od toga ovisi i o nama kao potrošačima – ako želimo vidjeti više određene vrste projekata onda ih trebamo nagraditi pažnjom i vremenom kad se pojave. Jer uzalud nam sav trud i pisanja o tome kako želimo održivije i zdravije razvojne cikluse ako ćemo umjesto jednog Rogue Princa radije kupiti novi skin u Fortniteu ili Call of Dutyju. 

POVRATAK IZ MRTVIH Princ može griješiti koliko hoće jer će se uvijek vratiti. No, je li bezglavo jurcanje zaista najbolji način za borbu protiv Huna?

Ovi zidovi, duše imaju

Rogue Princ odvija se u fiktivnoj verziji perzijske prijestolnice Ktezifont koja se pronađe pod opsadom Huna, a kako i priliči serijalu sve je obavijeno nadnaravnim elementima. Naš junački Perzijanac ima sposobnost vratiti se iz mrtvih kada pogine, a nasumično generirani leveli pobrinut će se da svaki put kad izađemo iz Oaze dobijemo novo iskustvo.

Ovakav tip igara, pogotovo kad u obzir uzmemo njihov manji budžet, ključan je za održivost i revitalizaciju uspavanih franšiza i serijala

Ubisoft je RPoP odlučio prvotno lansirati kao early access naslov na Steamu kako bi developeri dobili feedback od zajednice i tako poboljšali igru koja će nadograđivati s novim oružjima, levelima i bossevima. „Odmetnutog Princa“ potpisuje Evil Empire, razvojni studio koji je svoje znanje brusio na jednom od najhvaljenijih rogue-likeova Dead Cells – za tu igru su se pridružili Motion Twinu te se mogu pohvaliti izbacivanjem brojnih ažuriranja te DLC-jeva Return to Castlevania i The Queen and The Sea. Sami sebe opisuju kao III, odnosno Triple „I“ studio, te su pristupili Ubisoftu s idejom za novu igru u dugovječnom serijalu. U našem polusatnom hands-onu ostali smo pozitivnih dojmova – uglavnom zbog fantastične sinergije platforminga i borbe koju je Evil Empire odlično pogodio. Prince of Persia ne funkcionira bez jakog platforminga koji je ključan za identitet serijala, a toga su svjesni i u Evil Empireu pa su upravo trčanje po zidovima učinili kamenom temeljcem. Princ će u borbi izbjegavati, šutati, sjeckati kako bi iskoristio svoju okolinu protiv magijom pojačanih Huna, a pozdravljamo i činjenicu što i u ovoj early access fazi na raspolaganju postoji veliki broj oružja i alata koji će svako buđenje učiniti jedinstvenim. Bodeži, sablje, koplja, sjekire i mačevi nude kompletno drukčiji osjećaj borbe, a kad se upare sa sekundarnim alatima poput luka i strijele, štita, čakri ili privlačne kuke, kombinacija za jedinstvene runove ima zaista mnogo. Zapravo, iako je naš hands-on bio kratak (i preko streaminga), htjeli smo vidjeti još od Rogue Princa, tim više jer smo samo jednom došli do impozantnog bossa koji nas je s lakoćom porazio, a jako smo htjeli priliku za revanš. Na kraju bismo još htjeli izdvojiti i pomalo neočekivan ali ništa manje zanimljiv elektronički soundtrack koji potpisuje Daniel Asadi. Soundtrack je nabrijavajući u najboljem smislu te efektno prati glatku akciju i platforming na ekranu. 

The Rogue Prince of Persia izlazi u Early Accessu na Steamu 14. svibnja ove godine. 

KICK, SLASH, DODGE Princ je jako mobilan stoga je najbolja taktika biti brz – ne možeš umrijeti ako te nikad ne udare