Ponekad se igrači pitaju što je inspiracija a što kopiranje kada autori najavljuju svoje igre. Tako je bilo i prilikom najave Temtema španjolskog studija Crema, koji je vidno inspiriran Pokémonima. Temtem je inače projekt crowdfundinga i držao se solidno dok nije objavljeno kako se prestaje razvijati novi sadržaj, što je za igru žanra MMO kao postavljanje sata s odbrojavanjem, iako su serveri još uvijek online (i bez najava da će se omogućiti offline igranje). 

Na spomenutom Temtemu radio je i Daniel Barba, koji je sada dio rastućeg tima u (također španjolskom) studiju EP Games. Njihova prva igra (od mnogih, kako sami najavljuju) je Oppidum. Dvije stvari podsjećaju nas na Temtem, a zapravo se otvoreno komuniciraju u službenom priopćenju igre – da ju razvija autor koji je, između ostalog, radio na Temtemu, te da je Oppidum također inspiriran nekim hitom – ovaj put radi se o igri Zelda: Breath of the Wild. Ne sumnjamo kako će se opet voditi rasprave o onoj tankoj granici između inspiracije i kopiranja.

No, da se vratimo na igru i ono što donosi – Oppidum je 3D avantura za 1 do 4 igrača s elementima žanra preživljavanja te je dizajnirana da okupi igrače svih platformi jer omogućava crossplay između Steama, PlayStationa, Xboxa i Nintendo Switcha. U teaseru možemo prepoznati neke od glavnih aspekata igre, kao što su izgradnja kampa, intenzivne borbe, raznolikost bioma te primjetiti i dijelove, po najavi, ekspanzivne priče spojene mehanikama preživljavanja. Ova avantura događat će se na tajanstvenom otoku Insule. Solo ili u društvu s još do tri igrača, istraživat ćemo krajolike otoka, skupljati resurse i u konačnici “otkriti svoju ulogu u oblikovanju njegove budućnosti”.

Oppidum se očekuje u prvom kvartalu ove godine za PC te konzole PlayStation i Xbox, dok se inačica za Nintendo Switch očekuje kasnije.