Nadolazeći akcić korejskog studija SHIFT UP za dva dana (i mjesec dana uoči izlaska) dobiva besplatni demo koji otkriva malo više o jednoj od najiščekivanijih igara u prvoj polovici godine. SHIFT UP napominje kako im je bila velika želja napraviti veliku konzolašku igru jer je tržište videoigara u Južnoj Koreji fokusirano primarno na mobilne igre i žanr live-service stoga ovo smatraju svojevrsnim otvaranjem vrata za neki novi smjer razvijanja igara u tom dijelu svijeta. Dobili smo priliku zaigrati ovaj demo prije vremena kako bi vam prenijeli svoje dojmove – naša očekivanja su bila nešto drukčija, no iz svake minute demoa vidjelo se da je SHIFT UPov ethos o stvaranju “zabavnog igranja” više od puke krilatice koju koriste u promocijske svrhe. Znali smo da je borba vizualno atraktivna kao i protagonistica, no kakav je osjećaj igrati Stellar Blade?
Prepoznatljiv dizajn
Osim intenzivnom borbom, Stellar Blade nas je dobio i „moody“ atmosferom te dizajnom neprijatelja
Iz svih trailera koje smo vidjeli prije igranja ovog demoa nekako smo očekivali da će Stellar Blade imati brzinu i filozofiju Bayonette, DmC-a ili pak NieR:Automate. Na našim bingo karticama Stellar Blade nije imao souls-like dizajn što je zapravo slučaj. Znate o čemu pričamo – kampovi, neprijatelji koji nanovo oživljavaju kad se odmorite, ograničeni resursi za vraćanje zdravlja, mapa puna prečica i druge već ustaljene odrednice žanra. Pa ipak, rekavši sve navedeno, cijela vibra i atmosfera je potpuno van onoga što očekujete od igara u žanru i ovdje bismo posebno htjeli istaknuti odličan soundtrack koji nam je zapeo za uho dok smo istraživali ostatke Zemlje koji su preuzela opaka bića. Identitet Stellar Bladea, koji je SHIFT UP stvorio, fantastično se prenosi od prvog trenutka – nemali dio toga leži na Eve, našoj hiperseksualiziranoj protagonistici koja je oličenje (nečijeg) ženskog ideala. No, osim impresivnih guzova, grudi i uskog struka dojma smo kako ćemo s Eve otići na jedno jako zanimljivo putovanje – bar ako je suditi po količini biblijskih referenci kojima igra obiluje.
FINISH HIM Kad Eve dokrajči čudovište onda se stvarno pobrine da se više nikad ne ustane
Borbeno
Slično kao i u svom vizualnom identitetu, Stellar Blade odskače od drugih “souls-like” igara dizajnom borbe koja pokušava spojiti nekoliko različitih ideja odjednom – i uglavnom uspijeva stvoriti magičnu sinergiju u koju se vrlo lako ufurati. Eve na raspolaganju ima brže i sporije napade koje može kombinirati kako bi stvarala kombinacije, a tu su i njene beta sposobnosti, odnosno posebni napadi koji mogu imati nekoliko različitih uloga – u ovom početnom periodu Eve je mogla tri puta proburaziti neprijatelja ili napraviti ogroman horizontalni napad koji zahvaća više njih. Kao što je i za očekivati, Evini potezi animirani su maestralno i sve izgleda jako kul. Eve puni beta energiju običnim napadima ali i odbijanjem napada. Na raspolaganju ima nekoliko obrambenih opcija koje je potrebno iskoristiti u pravom trenutku za maksimalni efekt – parry, dodge i teleportiranje iza protivnika kad pokušavaju izvesti svoje najrazornije napade. Jako nam se svidio osjećaj parryjanja koji ima zadovoljavajući zvuk i ispoliranost, no bit ćemo potpuno iskreni kad kažemo da se tijekom igranja demoa nismo baš saživjeli s izbjegavanjem odnosno dodgeanjem. Stellar Blade je najlakše opisati kao neočekivani spoj Soulsa, Bayonette i Sekira. Utjecaj je jasan ali konačni identitet djeluje jedinstveno
Vrlo vjerojatno zato što dolazimo friško nakon više od 70 sati Ronina koji funkcionira nešto drukčije, stoga nam treba vremena da u mišićnu memoriju uđu druge navike. Specifični problem koji imamo s dodgeom jest da nam se čini kako napad moramo izbjegnuti ranije od onoga što nam dolazi intuitivno, odnosno u posljednji tren. Nekad bismo bili sigurni da smo stisnuli prerano izbjegavanje i svejedno bismo izveli “perfect dodge” tako da nas je to mrvicu bunilo neko vrijeme. Ipak, jako nam se sviđa sinergija svih mogućnosti koju Eve ima na raspolaganju jer borbu čini izuzetno dinamičnom, a odobravamo i povremenu upotrebu quick-time evenata tijekom critical hitova. Ne čini nam se da će ovo biti jedna od najzahtjevnijih igara koje smo igrali, ali dodatni boss, koji se otključava jednom kad završite demo, je izazovan i omogućava vam da isprobate još nekoliko Evinih sposobnosti. Uz skill tree, koji izgleda jako bogato te koji skriva iznenađenja kasnije u igri, Stellar Blade nas je ovim demom kupio – što mu je, naravno, bila i svrha. Držimo fige da će se ovakav pozitivan prvi dojam prenijeti i u konačni proizvod.
Stellar Blade izlazi ekskluzivno za PlayStation 5 26. travnja ove godine.
NIŠTA BEZ NADOGRADNJI Rekli bismo da Eve skriva asa u rukavu ali njeno odijelo nema rukave u kojima nešto možeš sakriti.