Jedna od igara manjih studija, koje vjerojatno ne dobivaju dovoljno medijske pozornosti koliko bi trebale, je i avantura Eriksholm: The Stolen Dream, švedskog studija River End Games. Radi se o stealth avanturi s jakim narativnim elementima, smještenoj u izmišljeni nordijski grad s početka 20. stoljeća, u svijetu koji je dovoljno sličan našem, ali s intrigantnim zaokretom “što ako”. Epidemija tajanstvene bolesti zvanom Heartpox drži grad u šaci, dok mi pratimo Hanu, siroče u potrazi za nestalim bratom, i njezine saveznike Alvu i Sebastiana, kroz opresivne ulice i klaustrofobične podzemne prolaze Eriksholma.
Autori iz studija River End Games većinom su veterani industrije, s iskustvom rada na igrama Battlefield, Mirror’s Edge, Little Nightmares i Unravel, da nabrojimo samo neke od naslova na kojima su radili. A prema dosadašnjim prikazima igre Eriksholm: The Stolen Dream, čini nam se kako su tu stručnost i iskustvo pretočili u nešto vizualno impresivno i emotivno nabijeno. “Igrači (koji su testirali igru, op. a.) bi obično rekli kako se osjećaju da igraju film, ali na poseban način“, poručio je Anders Hejdenberg, kreativni direktor studija, u video prezentaciji igre u sklopu Future Games Showa Summer Showcase 2025, koju predlažemo da pogledate ako želite dodatne informacije o igri.
U razvoju je korišten pokretač Unreal Engine 5 i napredna tehnologija MetaHuman kako bi prikazala izražajne, filmske sekvence koje dodatno produbljuju priču. Sve to iz izometrične perspektive, u kombinaciji s mehanikama skrivanja, promatranja patrola i korištenja specijalnih vještina svakog lika za rješavanje zagonetki i prepreka.
Ujedno, mala digresija, jer želimo iskoristiti priliku i još jednom čestitati ekipi iz 3Laterala. Tech prezentacija Vladimira Mastilovića na Reboot Developu iz vremena prije njihovog prelaska u Epic Games još uvijek nam je jedna od najdražih, a zapravo je bila najava dostignuća u vidu alata MetaHuman u suradnji s Epicom – alata kojeg ćemo sve više čuti u najavama i, važnije, vidjeti u igrama.
Da se vratimo na igru – iako se temelji na stealth mehanikama, Eriksholm nudi više strukturirani pristup s logičkim izazovima umjesto sandbox slobode. Drugim riječima ovdje treba pažljivo promišljati svaki korak. I u tome leži njegov šarm: svijet je građen s puno pažnje, svaki prolaz i svaki trenutak trebao bi imati značenje, i nadamo se kako su dizajneri razina u tome i uspjeli.
Eriksholm: The Stolen Dream izlazi za PC (Steam i Epic), PlayStation 5 i Xbox Series X/S dok je demo već dostupan.