Utjecajni portal Kotaku posegnuo je za svojim kontaktima unutar industrije, bacio se u dobro, staro istraživačko novinarstvo te je objavio poduži tekst koji ulazi u potankosti i nesretne detalje koji su obilježili razvoj igre Anthem.

Već i ptice na grani znaju da je Anthem najgore ocijenjena igra u dugogodišnjoj povijesti BioWarea kao studija koji razvija videoigre. S obzirom na ono što su web stranici Kotaku otkrili njezini izvori, pravo je čudo što je igra uopće ugledala svijetlo dana.

Činjenica jest da BioWare nije isti otkako su njezini osnivači Ray Muzyka i Greg Zeschuk napustili studio

Osim brojnih dizajnerskih promjena, različitih koncepata za igru i brojnih kadrovskih promjena unutar studija, najalarmantniji podatak nalazi se u činjenici da je u studiju prevladavala atmosfera anksioznosti i depresije koja je bila toliko snažna da se očitovala na fizičkom zdravlju ljudi. Mnogi zaposlenici bili su prisiljeni otići na bolovanje zbog posljedica ”burn outa” od količine stresa kojoj su bili podvrgnuti tijekom razvoja igre. a dobar dio njih se nikad nije ni vratio.

Budući da je igra konstantno mijenjala smjer u kojem je trebao teći razvoj i da su se konstantno dodavale i oduzimale jedne te iste mehanike igre, lavovski dio posla, tj. produkcije same igre trajao je svega godinu i pol dana zbog nedostatka jasne vizije i vodstva, što je rezultiralo brutalnim ”crunchom” koji je do kraja dotukao već izmorene zaposlenike BioWarea.

Doznavši za tekst kojeg je Kotaku objavio, BioWare je izdao priopćenje u kojem odgovara na određene navode koji ozbiljno narušavaju ugled posrnulih majstora RPG igara.

Dread Wolf Rises? S obzirom na stanje u studiju, to ćemo još vidjeti…

Najvažnije stavke objavljenog priopćenja obuhvaćaju potvrdu da stoje iza svih svojih zaposlenika i njihovog truda kojeg su uložili u igru. Isto tako navode kako im je iznimno stalo do zdravstvenog stanja njihovih radnika i da su veliki fokus stavili na razvijanje pozitivne radne atmosfere unutar studija.

Kao jednu od najvećih pozitivnih promjena navode kako je vraćanje Caseya Hudsona na čelo projekta pomoglo studiju da finalizira viziju za igru. Ono što je najbitnije jest da će fokus biti stavljen na poboljšavanje planiranja radnih zadataka s ciljem izbjegavanja nesretnog ”cruncha”.

Usrdno se nadamo kako će BioWare poraditi na sebi i kako će uspjeti izvući iz ove nezavidne situacije. Novi Dragon Age je najavljen, aktivno se radi na njemu, a ako se situacija unutar studija drastično ne promijeni, gotovo sa sigurnošću možemo reći da nas čeka još jedno razočaranje.