Prošli tjedan imali smo priliku otputovati u Hamburg na Bandai Namcov event te zaigrati novu igru razvojnog studija Supermassive Games – The Dark Pictures: Man of Medan. U nastavku saznajte naše dojmove iz hands-on iskustva s igrom te sve novosti koje smo saznali.
Za one koji ne znaju, Supermassive Games najpoznatiji su kao tvorci fantastičnog hororca Until Dawn, a The Dark Pictures: Man of Medan najavili su prošle godine na gamescomu 2018. Razvojni studio svoj novi projekt zamislio je kao antologiju čiji je zajednički nazivnik upravo The Dark Pictures, a svaka od igara, od kojih je prva i zasad jedina najavljena Man of Medan, ima vlastiti set likova, priče i lokacija. Ukratko, zamislite što HBO radi sa serijom True Detective – svaka sezona je zasebna priča s vlastitim likovima i lokacijom, a zajednička im je atmosfera i žanr. Sva sreća pa su u Supermassiveu pobrojali više od 30 pod-žanrova hororaca stoga imaju zaista mnogo materijala za svoju antologiju.
To su sve više manje poznate informacije o Man of Medanu o kojima smo pisali i prije – naše vrijeme bilo je puno zanimljivije provedeno te je potvrdilo neka naša razmišljanja i vlastite želje o kojima smo nagađali u pripremi za event.
Horor, ljudi, horor
Ekipa iz razvojnog studija pratila je način na koji je većina igrača igrala Until Dawn i na njihovo čudo većina nije igru odigrala samo jednom i pustila ju već su istraživali sustav odluka i posljedica. Ono što ih je posebno iznenadilo jest da to nisu radili sami već da su cijelo iskustvo prolazili kooperativno sa svojim prijateljima. Kao što znamo, Until Dawn nema kooperativni mod, no to igrače nije spriječilo da ga igraju kao kooperativnu igru. Supermassive je također napravio i Hidden Agenda – igru krojenu isključivo za PlayStationov PlayLink te namijenjenu kao napeto kooperativno triler iskustvo. Hidden Agenda nije možda svima bila jednako zabavna, no Supermassive je ostavio poprilično očit trag mrvica koji je sugerirao u kojem će smjeru ići njihov novi projekt – The Dark Pictures.
“Uvijek se inspiriramo pričama koje su u stvarnosti, za koje su ljudi možda čuli”, Tom Heaton, redatelj igre, Supermassive Games
Ipak, posao koji su imali pred sobom nije bio nimalo lagan budući da su htjeli napraviti najšire grananje priče dosad. Until Dawn se mogao odigrati na pozamašan broj načina s različitim ishodima i odnosima među likovima, a s Man of Medan, bar po onome što smo čuli u Hamburgu, Supermassive sprema nešto zaista opsežno i sadržajno.
Izazov razvijanja svih tih grana i mogućih ishoda je kompleksan sam po sebi, no situacija postaje, prema riječima redatelja igre Toma Heatona, sve zamršenija kada ubacite kooperativne ambicije u takvu priču. Kako onda uopće funkcionira ta kooperativna komponenta? Dobro pitanje, jer ustvari postoje dva načina za kooperativno igranje, odnosno dva moda – Shared Story i Movie Night.
Filmska večer
Movie Night je mod koji je najsličniji onome kako su igrači igrali njihov Until Dawn – prijatelji skupljeni oko kauča koji se izmijenjuju na jednom kontroleru kad dođe red na novog lika. Movie Night namijenjen je za 2 – 5 igrača, a svaki igrač izabire lika koji mu se najviše sviđa te kad dođe njegov red preuzima kontrolu nad njim. Najbanalnije rečeno radi se o hotseatanju, no onome koje izgleda kao da će ponuditi zaista nezaboravno iskustvo jer nikad ne znate kakvi su stvarni moralni standardi vaših prijatelja te kakve će odluke donositi. Tim više jer ćete mnoge od njih morati donositi u tren oka.
“Kad je coop u pitanju, nismo se brinuli što će igračima priča biti poznata ako su igrali singleplayer budući da postoji toliko različitih puteva i odluka da će ih odvesti u neko sasvim novo iskustvo”, Tom Heaton, redatelj igre, Supermassive Games
S druge strane, Shared Story nam djeluje kao krunski dragulj Man of Medanovog kooperativnog iskustva te je namijenjen za online igranje i samo za dva igrača. Prva stavka koja nas je automatski privukla leži u činjenici što sa svojim kolegom s druge strane nemate nikakvu mogućnost komunikacije, bar one koja je ugrađena u igru. Nema dogovaranja i taktiziranja, već samo odluke koje se donose u djeliću sekunde. Shared Story prati glavnu priču jednaku onoj kao i u singleplayeru, no nemojte očekivati identično iskustvo. Jedan od razloga je narativ koji se grana i vodi u različite situacije i sudbine likova, a drugi je što u pravom horor stilu, uvijek dođe do razdvajanja.
Dok ćete u određenim scenama biti na istom mjestu te istraživati isto područje, Man of Medan će vas također često razdvajati te će se scene odvijati paralelno jedna s drugom, a vi u tim trenucima ne znate kako će osoba s druge strane reagirati, koje će odluke donijeti i hoće li promašiti ključni quick time event. Koliko god utješno bilo strah dijeliti s nekim drugim, svejedno ste nekad prepušteni sami sebi.
S druge strane, sinkronizirati paralelne scene tako da nijedan igrač ne propusti mnogo toga je iznimno teško, a iz sat i pol vremena s igrom dobili smo dojam kako je postignuta savršena ravnoteža između bezbrižnog istraživanja i pritiska da ne odugovlačimo previše jer se uvijek negdje javlja misao koje su posljedice ako propustimo neki bitan element ili ne napravimo ono što smo trebali.
Ukratko, izuzetno smo pozitivnog dojma, tim više što će Man of Medan na izlasku 30. kolovoza koštati 30 eura. Naravno, u nastavku vas očekuje video s našeg YouTube kanala koji bolje prikazuje kako izgledaju kooperativni modovi, a u nadolazećem ljetnom dvobroju časopisa Reboot možete pročitati veliki feature o The Dark Pictures: Man of Medan koji donosi još detalja o samoj igri, ekskluzivni intervju s redateljem igre Tom Heatonom i lijepe, friške screenshotove.