Po uzoru na Rebootove nagrade godine, kada smišljamo razne neobične kategorije s kojima želimo odati počast najposebnijim igrama igrama, ili u najmanju ruku istaknuti najupečatljivije detalje te igre, prva kategorija koja nam padne na pamet pri spomen na Broken Sword: Shadow of the Templars je: “Najpamtljiviji uvod u igru”. To naravno nije jedina vrijednost ove point’n’click avanture, koju i danas smatramo jednom od najboljih avantura uopće, nego naprosto iznosimo činjenicu kako će i gotovo tri dekade nakon igranja originala mnogi igrači bez ikakvog problema prepoznati glas Georgea Stobbarta dok se izmjenjuju uvodni kadrovi Pariza, potom i smiraj na terasi kafića samo kako bi, koji trenutak kasnije, u kadar uletio klaun i najavio nemir koji eskalira eksplozijom. Još nešto možemo izdvojiti kao posebnost ove igre koja se toliko urezala da ju prepoznajemo i u svim izdanjima serijala Broken Sword – nešto što nas uvijek u trenutku podsjeti kako igramo upravo ovaj serijal i što smo primijetili i u najavi novog nastavka koji je još u razvoju – onaj osjećaj iščekivanja klasične avanture s puno putovanja na zanimljive lokacije diljem svijeta koju glas Stobbarda već svojom naracijom najavljuje dok kamera prati scenu nekog grada ili prirode uz taktove glazbe koja zgodno podigne važnost trenutka u nekom razgovoru, pri istraživanju okoline odnosno otkrivanju detalja priče (tu moramo istaknuti sjajan doprinos kompozitora Barringtona Phelounga koji je sudjelovao u razvoju prvog, drugog i petog Broken Sworda). Možda vam to sve zvuči ne pretjerano važnim – ali vjerujem da će mnogi koji su igrali Broken Sword prepoznati o čemu pišemo.

UPRAVLJANJE KONTROLEROM je iznenađujuće jednostavno uz malu pomoć oko auto selekcije predmeta s kojim možemo obaviti interakciju, te s direktnim kontrolama na akcijskim tipkama.

Reforged za nove generacije

Shadow of the Templars, kao što smo rekli, počinje u Parizu i upoznaje nas s američkim turistom Georgeom Stobbartom koji će vrlo brzo biti upleten u ubojstvo misterioznog motiva te ga i odvesti do tajnog blaga, kulta ali i francuske novinarke Nicole Collard. Njih dvoje proputovat će svijet, upoznati mnoštvo interesantnih i osebujnih likova (ne pretjerujemo s opisom), ponekad i drugih živih bića (zagonetka s jarcem je jedna od legendarnijih u avanturama) te razotkriti zavjeru i u konačnici – zašto se templari uopće spominju u naslovu igre.

Verzija Reforged zadržala je isti osjećaj koji smo imali dok smo igrali original prije toliko godina

Dok smo prvi put igrali igru prije gotovo trideset godina, možda nismo znali kako će George i Nicole postati jedan od poznatijih tandema u svijetu videoigara, ali gledamo li sad u retrospektivi – ne iznenađuje nas što se to dogodilo. Najviše zbog toga što su autori pametnim pisanjem s mnoštvo duhovitih dosjetki, bezvremenskih šala (većinom), njihove snalažljivosti u naizgled neizlaznim situacijama i ponekad neočekivanim ponašanjem učinili njihove karaktere interesantnima a likove uvjerljivima. A kad već spominjemo neočekivano ponašanje – to što George zaista nosi iskorištenu maramicu tijekom cijele igre ne samo da će puno puta nasmijati, jer naravno da ćete pitati svakog lika što misli o maramici, nego će i George toliko uvjerljivo odgovarati svakome tko se čudi zašto uopće nosi to sa sobom – da ćete mu s vremenom početi vjerovati kako je to što ju je uopće pokupio s poda kanalizacije i stavio u džep bilo nešto sasvim normalno. Tu sad dolazimo do, po nama, najvažnijeg razloga zašto izdanje Reforged uopće postoji – a to su nove generacije igrača.

GEORGE je uvijek imao malo Indyjeve zaigranosti, što je lijepa riječ za opis nerijetko nepromišljene hrabrosti.

Modernizacija i pametna rješenja

Dok će nostalgičari, kakvi smo i sami, ponovno s guštom odigrati i ovo izdanje igre, koje je neupitno najbolje do sada, pri tome prepoznati i neke izmjene u scenama (primjerice izgled šanka koji je u originalu čudom preživio eksploziju iz neposredne blizine) – uvjereni smo i sretni zbog toga što je ovo izdanje igre rađeno s ciljem privući nove generacije igrača.

Presretni smo što nove generacije imaju najbolju verziju legendarne igre koju volimo od djetinjstva, prilagođenu i moderniziranu za njihov (nadamo se) potpuni užitak

Tako im i ponuditi sjajnu avanturu s moderniziranim sučeljem, koje iznenađujuće dobro funkcionira s kontrolerom, pogotovo u kontekstu žanra (nismo imali baš nikakvih problema nakon godina korištenja miša i tipkovnice kao najbolje kombinacije za ovaj žanr). Svakako i nanovo nacrtanim lokacijama, likovima i animacijama koje pak prate original (što će nostalgičari jako cijeniti, znamo iz iskustva). Uz poboljšanja i u zvučnoj i glazbenoj produkciji gdje je također iskorišten originalni materijal (gdje ipak moramo reći kako kvaliteta tog poboljšanog glasovnog zapisa nije na razini novih vizuala što ne umanjuje vrijednost izvrsne glume). A da bi sve to zaista i doseglo do novih generacija igrača, koji (i to pričamo iz iskustva s našim malcima) imaju drukčiji fokus i vjerojatno neće imati želju zadržati se uz igru ako predugo zapnu na nekoj zagonetki (upravo ono što starije generacije pamte s dozom nostalgije, kada bi rješenje ponekad tražili danima jer u to vrijeme nije bilo interneta u ovoj formi kao danas) – studio Revolution Software pribjegao je zgodnom rješenju raznih pomoći kojima je za cilj usmjeravati igrača umjesto da mu samo jednostavno otkrije rješenje i time smanji osjećaj zadovoljstva učinjenim. K tome moguće je i podesiti nekoliko elemenata pomoći, a pojednostavljeno govoreći svodi se na to da igra skriva predmete koji nisu u tom trenutku od koristi, potom i nudi pomoć igraču u kontekstu gdje treba obratiti pozornost na lokaciji pa sve do označavanja ključnog ako je to potrebno. Sve to igrači će moći izabrati odmah prije nego što uopće uđu u igru, jer prva interakcija s njom je zapravo kratki opis kontrola i sučelja odnosno ključnih elemenata dizajna žanra point and click – dakle i za one koji nikad nisu igrali igru iz tog žanra. Potom mogu birati između klasičnog moda (bez pomoći) odnosno moda u kojem će se spomenute pomoći oko rješavanja zagonetki uključiti (Story Mode).

NEKE SCENE kao da su iz Monty Pythonove kolekcije materijala.

Isti onaj dobar osjećaj…

… ali u novom ruhu. Zvučimo si kao (loša) reklama, ali to je najprecizniji opis našeg iskustva s Reforged verzijom igre Broken Sword – Shadow of the Templars. Isti likovi i isti pokreti, ali u puno ljepšem okruženju i s moderniziranim sučeljem koje prati trendove i rješava se geekovske prošlosti. K tome se pritiskom na tipku možemo u svakom trenutku prebaciti na originalni prikaz i usporediti ogromne razlike u vizualnom prikazu – zapravo puno veće nego što pamtimo, jer pamtimo ono što nam je u mašti (uvijek je tako sa starim igrama). Najbolje od svega je, što nas i nakon toliko godina ti isti dijalozi, likovi, ponekad i zagonetke, svakako i glazba i glasovni glumci – opet nasmijavaju, pa čak i iznenade (jer smo zaboravili detalje, a detalja je puno). I ne možemo a ne voljeti Reforged i biti sretni što nove generacije imaju najbolju verziju igre i u prilagođenom obliku koji će ih – od srca se nadamo – privući i zadržati do kraja te možda i uvesti u posebni svijet Broken Sworda i žanra općenito.

Recenzentski primjerak igre ustupio izdavač.

SUČELJE je jednostavno, pregledno i brzo, i uvjereni smo kako negdje, na ploči u studiju Revolution Softwarea, u odjelu dizajnera sučelja, još uvijek pišu te tri riječi – zaokružene markerom.

AH, PUB Posebno mjesto i vrlo blizu lokaciji jedne od posebnijih zagonetki s kojom smo se u originalu namučili, priznajemo. Prokleti jarče!

GEORGE I NICOLE Sve je počelo u Shadow of the Templarsu, a uskoro ćemo se ponovno družiti u novim avanturama u šestom Broken Swordu imena Parzival’s Stone

IAKO SU DIJALOZI originalni, pronaći će se i nekoliko novih, odnosno onih koji su snimljeni u ono vrijeme ali nisu iskorišteni.

NEKAD I SAD Kako nas mašta zna iznenaditi. Prije nego smo pogledali usporedbu s originalom (pritiskom na tipku u igri) kladili bi se da je kvaliteta prikaza bliže onome iz verzije Reforged.