Sony je upravo objavio da danas na konzole PlayStation 4 i PlayStation 5 stiže veliko novo ažuriranje softvera koje sa sobom donosi brojna poboljšanja poput unaprjeđenja korisničkog sučelja za značajke Game Base i trofeje na PlayStationu 5 te nove opcije za party chat na konzoli PlayStation 4.

Novo ažuriranje uključuje i poboljšanja za aplikacije PS App i PS Remote Play koje će od sad imati još više opcija za prilagodbe, no možda najznačajnija vijest, bitnija od kompletne najave novog ažuriranja zapravo je Sonyjeva najava da u narednih nekoliko mjeseci na konzolu PlayStation 5 dolazi izrazito važna napredna značajka VRR, odnosno Variable Refresh Rate, a evo zašto je to bitno.

Ubojica screen tearinga

Naime, VRR je značajka koja je na konzolama Xbox Series X|S dostupna još od njihova izlaska, dok PlayStation za njima još uvijek kaska u tom pogledu. VRR pomaže minimizirati vizualne artefakte poput trganja zaslona i, ono još važnije, pomaže umanjiti probleme s kaskanjem i preskakanjem frameova, zbog čega inače imate dojam da igre trzaju.

Upravo zato važno je što PlayStation 5 napokon uskoro dobiva značajku VRR, a Sony u najavi njegova dolaska ističe da će se zbog toga “gameplay u mnogim PlayStation 5 igrama činiti glatkijim” jer će se scene renderirati u trenutku, grafika će izgledati jasnije, a kašnjenje inputa, odnosno takozvani input lag – bit će drastično smanjen.

Značajku VRR bit će moguće naći u postavkama za sliku i video, ali dostupnost usluge ovisit će o TV-u koji koristite

Iz Sonyja u novoj objavi ističu i da će za vlasnike TV-a i PC monitora kompatibilnih s HDMI 2.1 značajka VRR dinamično sinkronizirati refresh rate samog ekrana s grafičkim outputom same konzole PlayStation 5, što je upravo razlog zbog kojeg će igre za PS5 imati poboljšane vizualne performanse. Također, potvrđeno je i da će već ranije objavljene igre za PS5 moći biti optimizirane za VRR kroz naknadne patcheve, dok bi ostale nove nadolazeće igre VRR trebale podržavati već na izlasku.

Za kraj, ističe se i informacija da će značajka VRR moći biti primijenjena i na igre za PlayStation 5 koje nativno ne podržavaju VRR, što bi također trebalo poboljšati kvalitetu slike za neke postojeće igre, no Sony upozorava da sama značajka vrlo vjerojatno neće dobro raditi za baš svaku postojeću igru, pri čemu ćete moći birati želite li uključiti VRR ili ga isključiti.

Više informacija o dolasku značajke VRR Sony će objaviti uskoro, a samu značajku, kao što smo ranije spomenuli, na konzoli PlayStation 5 očekujemo u narednim mjesecima.