Čini se da poljskim studijima u posljednje vrijeme doista ne ide jer je nakon informacija o crunchu u studiju CD Projekt Red (ali i brojnim drugim problemima koji ih muče već neko vrijeme) sada i drugi najveći poljski studio na udaru. U popriličnim problemima ovoga puta našao se Techland

Portal The Gamer prenosi izvještaj da je za poprilično kaotičnu situaciju u studiju kriv jedan dio menadžmenta, na čelu s izvršnim direktorom Pawelom Marchewkom, radi kojeg je dobar dio zaposlenika već otišao s projekta Dying Light 2, a navodno je on i glavni razlog zašto je studio prije svega mjesec dana napustio Pawel Selinger, glavni narativni dizajner originalne igre koji je u tom studiju proveo posljednje 22 godine. Izvještaj The Gamera spominje brojne izjave zaposlenika koji već neko vrijeme trpe iskaljivanje od strane svojih nadređenih, što direktno utječe na njihov moral i angažiranost u toj kompaniji. U posljednja je dva mjeseca kompaniju upravo zbog tih razloga napustilo minimalno 20 zaposlenika.

Još jedan od bivših zaposlenika je i Marc Albinet, veteran industrije s tridesetogodišnjim iskustvom iza kojeg je i rad u Ubisoftu, a koji je trebao restrukturirati studio – barem njegove interne dizajnerske procese, no u tome nije uspio što je dovelo i do neslaganja s Marchewkom i kasnijeg odlaska iz studija. 

Pawel Marchewka, CEO Techlanda

The Gamer je svoje navode provjerio i direktno s Marchewkom. “Povjerenje i protok ideja kompleksna su stvar u velikim organizacijama. Na kraju krajeva, možete vjerovati nekome, ali se ne slagati s njegovim idejama jer možda trenutno nije idealan trenutak za njihovu implementaciju ili se kose s trenutnim projektom.”, poručio je Marchewka.

Jedno od Marchwekovih stajališta koje se kosi s većinom developera u studiju je ono o korištenju već iskorištenih i isprobanih značajki iz drugih igara. Ugrubo rečeno – kopiranju provjerenih i iskušanih ideja. A najveći Marchewkov uzor u tome je navodno upravo onaj drugi poljski studio – CD Projekt RED. “Jedno od njegovih super striktnih pravila za dizajn je da se ideja ne može implementirati ako već nema postojeću referencu iz neke druge igre. A ako Marchewka ne zna za tu drugu igru, zapravo nemate nikakav izvor, a sve što je inovativno ili skupo odmah otpada.”, rekao je jedan od anonimnih izvora iz Techlanda za The Gamer.

Dying Light 2 još uvijek nema službeni datum izlaska, a pitanje je i kada će ga dobiti.

Naravno, time direktno pati i razvoj Dying Lighta 2, najavljenog još za vrijeme pressice E3 2018. godine. Nakon što je Chris Avellone, jedan od glavnih narativnih dizajnera prošle godine morao napustiti studio radi optužbi za seksualno uznemiravanje, timu su se pridružili, ali ga u međuvremenu i napustili brojni drugi pisci. Navodno ih je toliko da je trenutno aktualan šesti po redu tim narativnih dizajnera.

Vjerujemo da ovo ipak nisu uzbudljive nove vijesti koje smo trebali dobiti iz studija, kao što je najavljeno još u siječnju.