Microsoft je danas putem svoje službene web stranice podijelio nove informacije o konzoli Xbox Series X. Tekst pod naslovom “What You Can Expect From the Next Generation of Gaming” (hrv. “Što možete očekivati od iduće generacije gaminga”) potpisuje šef Xboxa Phil Spencer, a u njemu je odgovorio upravo na gore spomenuto pitanje. Spencer tvrdi da Xbox cijeni otvorenost i transparentnost prema igračima, pa su upravo iz tog razloga odlučili s nama podijeliti dio tehnologije koju će koristiti konzole iduće generacije.
Hardverska i softverska poboljšanja
Xbox Series X bit će najjača Microsoftova konzola svih vremena koju će pokretati prilagođeni procesor najnovije arhitekture Zen 2 i RDNA 2 uz čak četiri puta veću snagu procesora od Xboxa One, koja će pak developerima omogućiti korištenje čak 12 TFLOPS-a GPU-a. Xbox One X koristio je do 6 TFLOPS-a, dok je originalni Xbox One koristio snagu od “tek” 1.31 teraflopsa.
Konzola će uz tehnologiju Variable Rate Shading (VRS) developerima omogućiti bolje iskorištavanje pune snage Xboxa Series X, pa će uz pomoć te tehnologije konzola prioritizirati individualne efekte na likovima ili okolišu. Navedeno će pomoći za stabilniji frame rate i veću rezoluciju, a bez dodatnog kompromisa za finalnu kvalitetu slike. Pored toga, stiže nam i značajka DirectX Raytracing koja će osigurati dinamičniji i realističniji prikaz okoliša uz skoro pa realni prikaz in-game osvjetljenja, refleksija i zvukova.
Najbitnije značajke
Xbox od nove konzole očekuje zaista puno, a jedan od glavnih ciljeva im je skratiti vrijeme čekanja na učitavanje i povećati vrijeme igranja što planiraju postići uz SSD pohranu nove generacije te značajku Quick Resume koja bi trebala instantno pokretati više igara iz suspendiranog stanja bez potrebe ponovnog pokretanja i učitavanja igre iz “nule”. Latencija će biti optimizirana već između samog kontrolera i konzole, a navedeno će osigurati nova značajka pod imenom Dynamic Latency Input (DLI), zbog čega će kontrole biti još preciznije i brže.
Spencer također poručuje da su prilikom razvoja konzole sklopili brojna partnerstva s proizvođačima televizora, pa će Xbox Series X osigurati jedinstveno gaming iskustvo uz pomoć Auto Low Latency Modea (ALLM) i Variable Refresh Rate moda (VRR). I dok će ALLM omogućiti konzolama Xbox One i Xbox Series X automatsko postavljanje na spojene uređaje uz nanižu moguću latenciju, VRR će sinkronizirati osvježavanje slike (refresh rate) na frame rate od igara, omogućavajući tako glatke vizuale bez tzv. tearing efekta. Svi igrači koji “žive” za što veći broj sličica u sekundi, s novom će konzolom doći na svoje jer će Xbox Series X omogućiti developerima da igre vrte na čak 120 sličica u sekundi, naspram standardnih 60.
Backwards compatibility i Smart Delivery
Microsoftova next-gen konzola omogućit će pristup ne samo nadolazećim igrama za tu konzolu, već ćemo uz pomoć značajke backwards-compatibility zaigrati i igre za originalni Xbox, Xbox 360 te Xbox One, uz veći broj sličica u sekundi, brža učitavanja i bolju rezoluciju – bez ikakvog dodatnog truda od strane developera, dok će sav pribor s konzole Xbox One funkcionirati i na novoj konzoli. No, ni to nije sve jer će uz značajku Smart Delivery Xbox osigurati jednostavnu kupovinu igre samo jednom, neovisno o tome na kojoj će se konzoli navedena igra pokretati – bila to konzola Xbox One ili Xbox Series X. Navedena značajka bit će dostupna za sve ekskluzivne naslove Xbox Game Studiosa, a svi developeri i izdavači moći će ju koristiti.
Doznali smo i novosti po pitanju igre Halo Infinite, pa tako sada znamo da će je Xboxov pretplatnički servis Xbox Game Pass uključivati od samog izlaska, a Xbox će u taj pretplatnički servis i nadalje dodavati igre svojih studija prilikom njihovog izlaska.
Ako ovo nije bilo dovoljno informacija, obećane su nam nove i to kroz naredne mjesece. I dok od Xboxa redovito dobivamo nove informacije, Sony za to vrijeme i dalje šuti oko PlayStationa 5.