Pobjedonosno stisnuta šakica za izuzetno pozitivan prvi dojam

 

Spidey kojeg smo dugo čekali

Dok se naša obala puni češkim turistima u ovom udarnom terminu početkom kolovoza, mi smo se ranije ovoga tjedna zaputili u suprotnom smjeru, prema pitoresknom i uzavrelom Pragu, kako bi uskočili u kultno odijelo jednog od najpopularnijih superheroja svih vremena – Spider-Mana. O jednoj od najiščekivanijih ovogodišnjih ekskluzivi za PlayStation 4 zasigurno znate već mnogo. Igru potpisuje Insomniac Games, razvojni studio koji je u protekle četiri godine zaslužan za uspješnice Ratchet & Clank (PS4) i Sunset Overdrive (XOne), a povijesno gledano je zaslužan za megapopularne i uspješne serijale poput Spyro The Dragon, Ratchet & Clank i Resistance. Ne treba stoga čuditi što su Sony i Marvel odlučili svoje povjerenje povjeriti upravo Insomniacu, budući da se radi o razvojnom studiju koji je konzistentno izbacivao kritički i komercijalno uspješne igre. Iako Marvelov filmski univerzum posljednjih desetak godina žari i pali pop-kulturnim krajobrazom, iz Insomniaca su odlučili kako se neće povezivati s tim svijetom već su odlučili ispričati sasvim originalnu Spider-Man priču. No, američki razvojni studio se nije tu zaustavio već su odlučili i malo izmijeniti već nam dobro poznati Spider-Man svijet.

Ništa poput malo mreže u lice da zaustavite kriminalca.

Ne radi se o kompletnom rebootu Spidyjevog svijeta, no vidljive su neke razlike u likovima, njihovima zanimanjima i životnim putevima. Možda najbolji primjeri za to su sami Peter Parker i Mary-Jane Watson. Petera pratimo kao iskusnijeg Spider-Mana koji se superjunaštvom bavi otprilike osam godina, no zanimljivo je kako u privatnom životu više ne radi kao reporter u Daily Bugleu već se usmjerio na znanost pod mentorstvom jednog jako poznatog znanstvenika. S druge strane, Mary-Jane Watson i Peter Parker više nisu ljubavni par na koji smo navikli, prekinuli su prije početka radnje same igre, a posebno je zanimljivo kako je MJ u Insomniacovom svijetu poprilično sposobna istraživačka novinarka s kojom ćemo u određenim trenucima i zaigrati u napetim stealth sekcijama.

Marvel’s Spider-Man apsolutno je pogodio jedan od najbitnijih aspekata Spideyja: web-slinganje je savršeno odrađeno.

 

Web-slinganje kakvo smo priželjkivali

Još od Spider-Mana 2 s PlayStationa 2 čekamo na igru koja će nam omogućiti fantastičan osjećaj web-slinganja ulicama New Yorka. Nakon dva sata igranja možemo potvrditi kako je Insomniac zaista pogodio taj fantastičan osjećaj što ni ne čudi jer im je to s jednakom lakoćom uspjelo s Xbox One ekskluzivom Sunset Overdrive. Web-slinganje je donekle i medidativno iskustvo jer doslovce možete izgubiti pojam za vrijeme dok jurite između nebodera Velike Jabuke. Što duže igrate i provodite vrijeme u zraku, tako ćete naučiti koristiti mehanike koje će vam omogućiti da što lakše letiti zrakom, odbijate se od krovova, u vertikalnom šprintu trčite po fasadama kako biste se u ključnom trenutku pravovremeno odrazili s ruba i dobili još veći “air-time”. Osjećaj je apsolutno fantastičan, a podebljava ga otključavanje dodatnih sposobnosti koje vam omogućavaju da izvodite razne trikove u slobodnom padu kojim punite “focus” kojeg potom možete iskoristiti u borbi da u fantastično spektakularnom napadu riješite neprijatelja jednim udarcem (focus se naravno i puni u borbi i ima još različitih upotreba o kojima ćete sve saznati niže u tekstu). Insomniac je zaista napravio sjajan posao u tom pogledu, ponajviše jer je taj aspekt zaista ključan za lik i cjelokupni dojam Spider-Mana. Kada se krećete kroz prekrasno realizirani New York (koji je kompletno otvoren od samog početka) u zalazak sunca, odbijete se od ruba nemjerljivo visoke zgrade i krene najsuperherojskija glazba u povijesti svemira, naprosto nećete moći sakriti osmijeh s lica. Ovo zaista je Spider-Man.

Gospodin Man u svojoj klasičnoj pozi.

Marvelov najpoznatiji superjunak također je usko vezan i uz svoj dom – New York. Insomniac je zaista pogodio s otvorenom strukturom svijeta, a osim što je grad zaista prekrasan, također je krcat raznoraznog sporednog sadržaja. Spidey će zaustavljati razne ulične zločine, od razbojstava, oružanih pljački i preprodaje droge, a moći će pronalaziti i svoje ruksake iz mlađih dana koji skrivaju predmete u čijim ćemo opisima moći saznati što se sve Peteru i Spideyju događalo u osam godina koliko nosi svoje prepoznatljivo odijelo. Budući da je New York toliko prepoznatljivo mjesto, a Peter se između ostalog bavio fotografijom, moći ćemo uslikati i neka prepoznatljiva mjesta, kako stvarna poput Empire State Buldinga tako i fiktivna iz Marvelovog svijeta poput Avengers tornja. Još jedna od sporednih aktivnosti odnosi se na znanstveno istraživanje Petera Parkera u kojima će naš protagonist rješavati sve zahtijevnije zagonetke u kojima će morati prespajati strujne krugove. Možda zvuči jednostavno ali je zabavnije nego što smo na prvu očekivali.

Insomniac se uvijek nametao kao pravi studio za Spider-Man igru zbog iskustva koje su stekli sa Sunset Overdriveom i Ratchet & Clankom.

Odijelo čini čovjeka ili obrnuto?

Sve ove sporedne aktivnosti o kojima smo pisali imaju jako veliku ulogu jer vam omogućavaju da craftate nova odijela koja će Peter nositi kao Spider-Man. Svako od novih odijela zahtijeva od vas da skupite određen broj tokena vezan uz specifičnu sporednu aktivnosti kako biste ga napravili, a osim što ćete promijeniti Spideyjev izgled dobit ćete i neku od novih posebnih moći koje su vezane uz taj model. Glavno Spider-Manovo odijelo koje ste mogli vidjeti u mnogobrojnim trailerima omogućava vam da brže skupite “focus” kojeg potom možete iskoristiti za takedowne neprijatelja ili pak da si vratite zdravlje kada ste u škripcu. Jedno drugo odijelo vam omogućava da prilikom aktivacije posebne sposobnosti onemogućite neprijateljima da pozovu pojačanje dok će vam treće omogućiti da stvorite par holograma koji privlače pažnju neprijatelja i stunnaju ih kada im se približe. Ono što nas posebno veseli jest što nakon otključavanja odijela možete prebaciti njegovu posebnu moć u neko drugo odijelo tako da imate najbolje od oba svijeta – ako vam se sviđa moć jednog odijela ali ne i njegov izgled, slobodno ga možete prebaciti u ono koje vam vizualno više odgovara.

Osim tih posebnih moći svoje odijelo možete opremiti modifikacijama koje će vam predlagati vaš dobronamjerni mentor tako da zaista možete prilagoditi stil igre onako kako se vama sviđa. Marvel’s Spider-Man ima i blage RPG-lite elemente, kako dobivate iskustvo i level-upate postajat ćete sve jači, a moći ćete otključavati i sposobnosti vezane uz tri različita “skill-treeja”. Tako se možete orijentirati na razne gadgete, obranu i mrežaste napade, a iako je na početku jasno kako možete bodove uložiti u sposobnosti koje vam leže, stekli smo dojam kako ćete do kraja igre moći otključati sve sposobnosti i tako od Spideyja napraviti iskusnog i jakog superjunaka. Na kraju krajeva, svaki skill-tree nije pretjerano opsežan kako bi to bio u nekim RPG-ovima tako da nema brige da ćete ostati zakinuti za određene sposobnosti.

Mary-Jane Watson više nije glumica kao što je to bio slučaj u stripovima, sada je izuzetno sposobna istraživačka novinarka.

Akrobatski rock’n’roll

I na koncu dolazimo do jedne od najvažnijih stavki – borbe. U srži borbe igre leži improvizacija i akrobacije. Iako bi neki možda na prvu borbu mogli povezati s onom iz igara Batmanovog serijala Arkham, Insomniac se pobrinuo da već nakon prvih nekoliko borbi shvatite da se radi samo o početnom dojmu iz trailera. Spider-Man je pravi akrobat i njegove sposobnosti ne leže samo u klasičnom šaketanju – moći ćete se odbijati od zidova, lansirati svoje neprijatelje u zrak i raditi razorne comboe i još mnogo toga. Kada se nađete u škripcu uvijek možete nekog zaplesti u mrežu i onda ih, onako bespomoćne, prebiti. Mreža i brzina glavne su Spider-Manove snage, no primjetili smo da čak i na normal težini, neprijatelji ne udaraju kao slabići te ukoliko ne pazite i ne iskorištavate Spideyjeve sposobnosti, možete se jako brzo naći s jako malo zdravlja okruženi s jako puno neprijatelja.

Iskorištavanje svih sposobnosti najviše će doći do naglaska u boss borbama – prva s kojom smo se susreli bila je s zastrašujućim Wilsonom Fiskom aka Kingpinom, kojeg smo prvo trebali napuniti mrežom kako bi mu onemogućili kretanje i tek potom zadali nekoliko udaraca. Borba je zaista brza i dinamična, a kao predah od nje odlično su integrirane stealth sekcije u kojima će Spider-Man puzati po ventilacijama i stropovima te potiho rješavati razne kriminalce koristeći razne napravice. Kao predah od Spider-Mana preuzet ćemo kontrolu i nad Mary-Jane Watson čiji se gameplay sastoji od klasičnijih stealth sekcija u kojima ne puzimo pod zidovima i ventilacijama, a potvrđeno je kako će i ona dobivati neke nove sposobnosti kako radnje igra napreduje.

New York je prekrasno mjesto krcato stvarnim i fiktivnim znamenitostima s hrpom smislenih sporednih aktivnosti.

Čudesan početak blockbuster sezone

Po svemu viđenom izuzetno smo zadovoljni s Marvel’s Spider-Man te izgleda kao da Insomniac i Sony imaju još jedan veliki hit. Iako po prvih dva sata igre ne izgleda kao da su iz Insomniaca previše riskirali u smislu gameplay mehanika, uspjeli su napraviti upravo ono što smo i očekivali od njih – postići odličan osjećaj igranja kao Spider-Man. Rizik se puno više vidi u narativnom smislu i drukčijem Spider-Manovom svijetu od onog na kojeg smo navikli, no to je, opet po onom što smo vidjeli, pravo osvježenje. Ne treba posebno napominjati kako je audio-vizualna prezentacija apsolutno fantastična, a posebno se ističu glasovna gluma i kvaliteta animacija lica likova, a o Spideyjevoj mreži da ni ne pričamo. Na kraju krajeva, i samiti vidite ove screenshotove koji su uhvaćeni direktno s PlayStationa 4 Pro. Još kada na sve to dodate apsolutno fantastičan humor koji pogađa u bit onoga tko i što je Spider-Man, možete samo zadovoljno kimati glavom jer ste to od Insomniaca i očekivali. Ukratko, jedva čekamo da zaigramo cijelu igru kada izađe, a u narednim danima od nas možete očekivati još članaka o Marvel’s Spider-Man, kao i intervju s glavnim scenaristom igre, Insomniacovim Jonom Paquetteom.

U srži borbe leži improvizacija i akrobatske sposobnosti Spider-Mana.