21. prosinca u Poduzetničkom inkubatoru PISMO održana je konferencija za medije na temu unapređenja “Strategije pametne specijalizacije Republike Hrvatske 2021-2029” – strateškog dokumenta koji govori o ulaganjima u istraživanja, razvoj i inovacije javnim sredstvima, a centralna ideja je definirati još jači status hrvatske IT industrije, ali i hrvatske gaming industrije.

Za one koji ne znaju, „Strategija pametne specijalizacije“ je relativno novi koncept koji spaja industrijsku i inovacijsku politiku u cilju razvoja i ulaganja u znanja i inovacije. Cilj procesa pametne specijalizacije u Hrvatskoj je poboljšanje inovacijske izvedbe i jačanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, pri čemu veliku ulogu za budućnost i napredak Hrvatske ima sektor informacijsko komunikacijskih tehnologija (skraćeno: IKT sektor), a sve veći značaj i doprinos ima i hrvatska industrija videoigara.

Goran Mrvoš, predsjednik Udruženja za IT i poduzetnik

Sjetimo se primjera Poljske koja značajno ulaže u svoju gaming industriju kao ključni gospodarski element. To je bilo vidljivo i 2011. godine kad je tadašnji američki predsjednik Barack Obama gostovao u Poljskoj, a tadašnji poljski premijer Donald Tusk darovao mu je igru The Witcher 2 kao proizvod važan za poljsko gospodarstvo. Kad bi takav status dosegnula naša domaća gaming industrija te kad bi i u samoj Hrvatskoj postala prepoznata kao ključan faktor gospodarstva i ekonomskog razvoja, bio bi to pravi korak naprijed, no prema tom cilju se i ide u posljednjih nekoliko godina.

Upravo zbog toga dodatno je važna ova konferencija na temu transformacije i unapređenja IKT sektora i to kroz novonajavljene izmjene Strategije pametne specijalizacije RH. Strategija pametne specijalizacije bitna je za budućnost i konkurentnost hrvatske IT i gaming industrije jer predstavlja ključni dokument za usmjeravanje sredstava iz EU fondova kroz natječaje za dodjelu bespovratnih sredstava, kao i drugih oblika potpore koji će se pružati iz EU fondova. Zato je važno, kako smo saznali na konferenciji, da se u Strategiji otvori novo tematsko područje „Digitalno i kreativno društvo“ zbog kojeg IKT sektor više neće imati samo ulogu podrške, već postaje tematski prioritetno područje.

Aleksandar Gavrilović, tajnik Udruge hrvatskih proizvođača videoigara i osnivač studija Gamechuck javio se videopozivom

Konferenciju u Novskoj u prostorima Poduzetničkog inkubatora PISMO organiziralo je Udruženje za informacije tehnologije koje djeluje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, a na konferenciji je govorilo nekoliko gostiju. To su predsjednik Udruženja za IT i poduzetnik Goran Mrvoš, zatim Aleksandar Gavrilović – tajnik Udruge hrvatskih proizvođača videoigara (CGDA), poduzetnik i osnivač hrvatskog gaming studija Gamechuck te uz njih i domaćin inkubatora PISMO – Mario Čelan, direktor Razvojne agencije SIMORA.

Imamo zaista velika očekivanja od unaprjeđenja Strategije pametne specijalizacije kako bi se definirao jači status hrvatske IT industrije. Posebno u svjetlu korištenja sredstvima iz EU moći će se razvijati proizvodi, ali i ulagati u istraživanje i razvoj IT općenito”, rekao je Goran Mrvoš te dodao: “Novska i Sisačko-moslavačka županija industriju videoigara poduprle su dodatnim ulaganjima i tako stvorile mjesto, Poduzetnički inkubator PISMO – središte hrvatske gaming industrije, koje nam može služiti za primjer. Kada bi IT industrija postala strateška državna industrija, mogli bi očekivati isti rezultat!“. 

Mario Čelan, domaćin konferencije u inkubatoru PISMO i direktor Razvojne agencije SIMORA

Uz njega, Aleksandar Gavrilović prisutnima na konferenciji obratio se videopozivom te, između ostaloga, istaknuo da Udruga hrvatskih proizvođača videoigara CGDA podržava promjene u Strategiji pametne specijalizacije. Pozvao je pritom i predstavnike domaće gaming zajednice i industrije da se uključe u kreiranje novog područja „Digitalno i kreativno društvo“ ispunjavanjem ankete koju je moguće pronaći i ispuniti na ovome linku.

Mario Čelan, direktor Razvojne agencije SIMORA (koja je stvorila Poduzetnički inkubator PISMO specijaliziran za gaming industriju te otvorila prvu službenu srednju školu za razvoj videoigara, ali i programe za edukacije onih koji žele raditi u gaming industriji) govorio je o snazi koju ima 67 start up-ova koliko ih djeluje u PISMO-u, te više od 200 developera koje su obučili na svojim 6-mjesečnim edukacijama. „Imali smo sreću da su nas mladi ljudi prepoznali i došli k nama, sad ih pozivamo da prepoznaju ovaj važan trenutak transformacije IKT sektora u kojem djeluju i donesu promjene cijeloj Hrvatskoj“, zaključio je Čelan.