TECH REVIEW – LG UltraGear 27GN800

Ogledni monitor

Platforma Steam svakoga mjeseca provodi ankete koje provjeravaju na kakvom hardveru i softveru milijuni PC igrača pokreću svoje igre. Rezultati nam govore da je 1080p i dalje daleko najpopularnija rezolucija za igre s obzirom na to da čak 68% korisnika koristi upravo tu opciju. Teško je reći je li to rezultat nedovoljno jakih grafičkih procesora, ograničenja monitora ili zahtjeva igre, ali samo je pitanje vremena kada ćemo vidjeti korak na višu stepenicu. 1440p druga je najpopularnija opcija sa skromnih 8%, ali skok u performansama, koji se konačno počinje širiti s novom generacijom grafičkih kartica, ponukat će brojne igrače da razmisle i o novom monitoru.

Specifikacije

Kada biste nas pitali da na papir zapišemo karakteristike idealnog monitora za gaming, vjerojatno bismo složili popis kakav se nalazi na kutiji ovog LG modela. 27“ dijagonala i dalje je optimalna veličina ekrana; stat će na svaki stol, 1440p rezolucija koja je idealna za taj format, a smanjivanje razlučivosti na 1080p neće izgledati grozno ako naletite na prezahtjevnu igru. Međutim, format i rezolucija nisu ključne karakteristike koje čine monitor prilagođenim za gaming. U tom smislu su puno bitniji detalji poput brzine osvježavanja od 144Hz, brzina odaziva od 1ms i podrška za G-SYNC i FreeSync koji će spriječiti “trganje” slike. Podrška za oba standarda rijetko se viđaju na monitorima, ali je odlična vijest za one koji nisu vezani uz jednog proizvođača grafičkih kartica.

BRZINA Brz, ali pristupačan IPS panel donedavno je zvučao kao znanstvena fantastika

Tehničke karakteristike čine monitor mnogo responzivnijim i povećavaju ugodnost korištenja, no posebno je zanimljivo da su te performanse moguće na IPS panelu koji nudi široke kuteve gledanja i podržava HDR10. IPS paneli nude dobru kvalitetu slike i boja, ali se muče s prikazom tamnih tonova i kontrasta. Te slabosti u određenoj mjeri pogađaju i ovaj model, ali ne radi se o uređaju namijenjenom za grafički dizajn već za igranje pa bi prigovaranje za te detalje bilo otprilike kao da se žalimo da Ferrari nema velik prtljažnik. Karakteristike koje čine ovaj monitor idealnim za gaming možda neće zadovoljiti svaki specifičan scenarij korištenja (ako ste profesionalni igrač CS:GO, možda vam treba super-brzi TN panel), ali ovakva konfiguracija će sigurno biti odličan izbor za “generaliste” koji igraju različite žanrove igara.

BRZINA SVJETLA Odaziv od 1ms i 144Hz su pristojne performanse, ali rijetko se postižu na IPS panelima koji nude bolji raspon boja od TN panela

Promjena pozicije

Na dizajn samog monitora nemamo previše primjedbi jer dolazi u relativno jednostavnom crnom koloritu s crvenim detaljima koji nisu neugodno upadljivi. Okvir je vrlo tanak na svim stranama osim na dnu zaslona, ali i tu je toliko uzak da nije bilo mjesta za uobičajene kontrole. Umjesto klasičnog niza tipki, kontrola funkcija se provodi putem malenog joysticka skrivenog na dnu monitora. OSD je prilično jednostavan i nudi kontrole svih mogućnosti monitora, kao i nekoliko profila koji su prilagođeni za razne tipove korištenja (različite tipove igara, čitanje i slično).

Sama prilagodljivost pozicije monitora je jedini pravi nedostatak jer, osim minimalnih korekcija orijentacije zaslona, nije moguće prilagoditi njegovu visinu pa je položaj ekrana prilično fiksan. Još jedna sitna zamjerka odnosi se i na činjenicu da ovaj monitor koristi posebni adapter za struju, što malo smanjuje praktičnost korištenja ako ga morate seliti jer ga ne možete samo ukopčati u bilo koji strujni kabel kao većinu monitora. Usto, koliko god je mala šansa da će vam adapter doživjeti kvar, nećete imati lako dostupan zamjenski kabel ako se to dogodi. Monitor je relativno težak pa daje dojam čvrste izgradnje i prilično je stabilan, što je dobra vijest za sve od nas koji redovito udaramo stolove koljenima.

MASA od 6 kilograma znači da će monitor ostati čvrsto na mjestu čak i ako patite od sindroma nervoznih nogu.

Nakon pohvala obično dolazi dio recenzije gdje vam otkrijemo hoćete li za sve ove atraktivne mogućnosti morati prodati oba bubrega ili samo jedan, ali cijena ovog monitora je zapravo prilično razumna. UltraGear 27GN800 osjetno je skuplji od bazičnih uredskih modela, ali je u rangu sa specijaliziranim opcijama kada ga usporedimo s gaming monitorima koji često ni ne nude sve ono što dolazi u ovom modelu. Kompromisi, koje obično viđamo u obliku manjeg formata ili nedostataka, ograničeni su na ergonomiju korištenja, što se čini kao idealna situacija. Skuplji uređaji neće ponuditi puno više za osjetno veću financijsku investiciju, a jeftiniji pate od većih nedostataka poput manjeg formata ili ograničene rezolucije. LG je ovim monitorom pogodio zlatnu sredinu i nadamo se da ćemo vidjeti sve veći broj opcija na tržištu poput ove.

Detalje monitora pronađite na: https://www.lg.com/us/monitors/lg-27gn800-b-gaming-monitor

SUČELJA Monitor dolazi s 2 HDMI ulaza i jednim DisplayPortom

INFO