Mobiteli su odavno postali mala računala na kojima radimo uglavnom sve osim njihove primarne svrhe, a čak i ptice na grani znaju da tržište mobilnih igara ima najveći udio igrača na planeti. Iako mobilne igre imaju specifičnu reputaciju te ih mnogi ne promatraju kao „prave“ igre, sa sve jačim hardverskim značajkama mobilnih uređaja za očekivati je da mobilne igre hvataju korak s kompleksnošću i inovacijama ostatka industrije. Za mnoge igrače, i sebe svrstavamo u tu kategoriju, kontrole dodira ipak uglavnom predstavljaju nepremostivu prepreku uživanju u svim čarima mobilnih igara. Da, odigrat ćemo povremeno Marvel Snap koji ne zahtijeva preveliki motorički angažman, no intenzivnije se posvetiti mobilnim verzijama Call of Dutyja ili EA FC-a naprosto nam nije palo na pamet. Backbone One je proizvod koji bi to mogao značajno promijeniti i pomoći nam da svoj mobitel povremeno zaista koristimo kao prijenosnu konzolu.

ELEGANCIJA Osim što je oku ugodan, Backbone je izuzetno lagan i kompaktan

Lagan kao perce

Backbone One je mobilni kontroler koji se lako prikvači na mobilni uređaj i pretvara ga u prijenosnu konzolu. Dolazi u dvije varijante ovisno o tome koju generaciju uređaja koristite – USB-C za novije iOS i Android uređaje i Lightning priključak za iOS uređaje do generacije iPhonea 14. Mi smo testirali Lightning verziju koristeći iPhone 14 Plus.

Pretplatničku usluga Backbone+ se isplati ako planirate dublje ući u mobilni gaming, a prvih godinu dana je besplatno uz uređaj

Instalacijski proces je vrlo jednostavan – mobitel okrenete horizontalno te gornji kraj prikvačite na lijevu stranu Backbonea te izvučete „kičmu“ da ga produžite i spojite utor za punjač na USB-C ili Lightning priključak. I to je to, spremni ste za igru. Uređaj je izuzetno lagan – službene specifikacije kažu da ima 138 grama što je dovoljno lagano da ga jedva osjetite u ruci. Sviđa nam se što proizvod ima premium osjećaj koji opravdava njegovu cijenu od 119 eura. Dizajn je jako lijep, neupadljiv i, najvažnije od svega, ugodan na dodir. Zasad postoje dva različita dizajna – crni i bijeli. Crni Backbone dizajnom podsjeća na Xboxov kontroler te su tipkala na desnoj strani kontrolera u klasičnoj Xbox formaciji A, B, X, Y dok bijeli svojim dizajnom evocira izgled PlayStationovog kontrolera DualSense. Ekipa iz Backbonea surađuje u službenom kapacitetu s Xboxom i PlayStationom te imaju licencu službenog PlayStation proizvoda. Budući da Xboxov Cloud Gaming (kao i Xbox) još uvijek nije službeno podržan u Hrvatskoj, nećete moći koristiti sve funkcionalnosti koje možete na PlayStationu, ali to je naprosto tako i očito se moramo pomiriti s tim.

UTOR ZA PUNJAČ Nalazi se s desne strane, a ako želite koristiti slušalice na dnu lijeve strane kontrolera nalazi se utor za žicu

Neočekivano ugodno igranje

Ovaj podnaslov nije u svrhu posramljivanja Backbonea već je više pohvala njegovoj ergonomiji i dizajnu koja nam nije značajno umarala ruke i nakon nekoliko sati igranja. Potrebno je naglasiti kako se čak i u našim medvjeđim šapama od ruku Backbone fino smjestio. Ako ćemo biti potpuno iskreni i raditi usporedbe, na prvu nam je osjećaj u rukama bio bolji od PlayStation Portala. Čak nam je udobniji i od Joy-Conova – prva usporedba nam je bila upravo s njima budući da Backbone vizualno nalikuje Nintendovim kontrolerima. Analogne palice imaju lijep osjećaj pod prstima, ne djeluju kao da će prodriftati brzo te se čuje lijepi „klik“ kad pritisnete L3 i R3. Tipkala na desnoj strani uređaja (ABXY/X,O,□,∆) su udobna pod prstima, klikću taman kako trebaju i dovoljno su velika da zabunom ne pritisnete dva odjednom.

Nema straha da vam se baterija isprazni. Mobitel možete puniti i dok ste spojeni na Backbone One

S prednje strane kontrolera cijelu priču zaokružuje još četiri tipkala – za uzimanje screenshotova i snimanje gameplaya, otvaranje izbornika, gašenje mikrofona i ulazak u dediciranu Backbone aplikaciju koja sve vaše mobilne gaming potrebe drži na jednom mjestu. Zapravo jedina zamjerka koju imamo na Backboneov dizajn je što bismo voljeli da su tipkala R1 i L1 možda mrvicu šira jer ako imate velike ruke trebat će vam neko vrijeme da se naviknete jer su tanke. S druge strane, L2 i R2 baš lijepo sjedaju pod prstima i apsolutno ih uživamo koristiti – pogotovo kad igramo neku od pucačinu poput COD: Mobile ili Star Wars Hunters. Backbone softverski ima odličnu podršku u vidu jedinstvene aplikacije koja funkcionira upravo onako kako i očekujete. U verziji bez premium pretplate možete očekivati regularna ažuriranja te mogućnost mapiranja tipkala. Uz uređaj je prvih godina dana pretplatničkog servisa Backbone+ besplatno te nudi proširene funkcionalnosti aplikacije – sortiranje, preporuke, pretraživanje, suradnje i perkovi s drugim servisima poput Discord Nitroa te streamanje direktno na Twitch. Iskreno, jako nas je razveselila pomisao da bismo mogli uskočiti u ogromnu Xboxovu knjižnicu direktno preko mobitela, ali za to ćemo se još uvijek morati strpjeti neko vrijeme dok Xboxov oblak službeno ne dođe u Hrvatsku. Iako nije baš isto kao igranje u oblaku, PlayStationov Remote Play radi izvrsno kao što je i za očekivati. Isprobali smo tri različita žanra igara – za RPG-ove smo izabrali Baldur’s Gate 3 čija je borba na poteze dušu dala za igranje u pokretu dok smo za pucanje i istraživanje izabrali Alana Wakea II koji je također poprilično zahvalan za igranje u ovom formatu s obzirom da survival hororci nisu pretjerano nabrijani kao, recimo Call of Duty. No, ono gdje nas je backbone iznenadio jest koliko je dobro bilo igrati EA FC24 na njemu. Odlučili smo se baciti u žrvanj online igranja u Rivals modu Ultimate Teama i problemi sa strimanjem i minimalnim kašnjenjem na stranu – bili smo jako iznenađeni koliko se dobro rukovalo Backboneom u kompetitivnom igranju. Doduše, ne znamo je li baš pametno što sad znamo da možemo igrati FC i u hodu.

PUTNA TORBICA Jedina zamjerka koju imamo jest što cif malo zapinje. Morat ćemo ga razraditi

Konačni dojam

Nismo očekivali da ćemo nam se Backbone svidjeti baš ovoliko koliko nam se svidio. Osim što je jako ugodan za korištenje, vizualno atraktivan i omogućava da mobilne igre igramo na „klasičan“ način putem kontrolera, zapravo nam se najviše sviđa što daje mobilnom igranju premium tretman. Putna torbica je stylish, neupadljiva i kompaktna, a sam uređaj je toliko jednostavan za korištenje da je gušt svaki put spojiti mobitel na njega. Uz sve to softverska podrška ne izostaje te putem pretplatničkog servisa nudi dodatnu dimenziju stvaranja huba za mobilno igranje. Najbolje od svega jest što je Backbone komad hardvera koji u jednakoj mjeri može privući one kojima dosad mobilni gaming uopće nije djelovalo privlačno ali i one koji se već dugo igraju na malim ekranima.

Recenzentski primjerak hardvera osigurao ovlašteni distributer