Nakon gotovo 24 sata misterioznog livestreama na službenom PlayStationovom twitch kanalu i stvaranja hypea za najnoviju igru Hidea Kojime – Death Stranding – napokon smo dobili potpuno novi gameplay i cinematic trailer koji nam je tijekom svojih gotovo devet minuta po prvi puta ikad pobliže objasnio priču te prikazao kako funkcioniraju brojne gameplay mehanike u igri te što nas sve po tom pitanju očekuje, a kao što smo i vjerovali, s obzirom na brojna curenja informacija tijekom dana, napokon je službeno otkriven i datum izlaska igreigramo ju ove jeseni u studenom!

Predsjednica Amerike očigledno je na samrti i daje nam zadatak spašavanja svijeta

Za početak, valja istaknuti kako se čitava priča igre i nakon viđenog trailera i dalje čini potpuno kaotičnom, ali to je u potpunosti očekivano kad se radi o igri legende Hidea Kojime te od njega ne bismo ni očekivali ništa manje. No, uspjeli smo svejedno saznati solidnu količinu detalja, čak i uz pomoć službene stranice igre. Tako priča kaže da su u bliskoj budućnosti misteriozne eksplozije razorile čitavi planet i potaknule niz nadnaravnih događaja zvanih Death Stranding. Širom planete počela su se pojavljivati misteriozna duhovna bića – strašna čudovišta koja u igri zovu BT-ovima te koja žele istisnuti život iz nas, a mi ćemo preuzeti ulogu Sama “Portera” Bridgesa (Norman Reedus) te se odvažiti na put koji će nas odvesti kroz čitavu pustoš uništene planete, kako bismo spasili čovječanstvo.

S obzirom da će igra očigledno imati otvoreni sandbox svijet, Kojima uskače u pomoć tako što će nam dati motor za brže kretanje svijetom

Naravno, ako je suditi po traileru, čitava planeta uglavnom će se fokusirati na Ameriku, a na nama će biti da ju spasimo, a time i našu budućnost. Tu se ističe igrino open-world okruženje te se prema viđenim lokacijama iz trailera daje naslutiti da će Death Stranding biti dosta velika igra. Tako u traileru možemo vidjeti preko nekoliko različitih okolina, kao što su mahovinom obrasle šume, snijegom prekrivene planine, ruševine i ostaci nekakvog napuštenog grada, kanjoni i sl. Tome u prilog ide i činjenica da ćemo u igri kao glavni protagonist na raspolaganju imati vozilo – ni manje ni više nego svojevrsni futuristički motor.

Gameplay mehanike i “izgradnja” gadgeta

Što se gameplay mehanika tiče, Death Stranding se čini dosta sličan prethodnoj Kojiminoj igri Metal Gear Solid, pa se tako kretanje okolinom, borba i istraživanje na to nadovezuju, uz neke nove mehanike jedinstvene Death Strandingu, kao što su craftanje, odnosno, izgradnja pomagala, itema i gadgeta kroz kružni (radijalni) meni. Tako smo mogli vidjeti da ćemo kao protagonist Sam moći stvarati ljestve ili pak uže za spuštanje niz planine – predmete koji će nam pomoći za lakše kretanje po svijetu igre. Također ćemo koristiti i druge gadgete kao što je radar za očitavanje okoline pomoću kojega će protagonist provjeravati je li u opasnosti od pojavljivanja misterioznih nevidljivih čudovišta. Kao što je bilo prikazano prošle godine u CGI traileru, čudovišta su i u samoj igri nevidljiva, a jedini način da ih „uočimo“ je postavljanjem radara koji kratkotrajno razotkriva njihovu prisutnost i iscrtava otiske stopala na tlu. Ukoliko nas se, pak, čudovište dočepa, očigledno nam slijedi brutalna smrt, nakon koje se ponovno vraćamo među žive, ali u alternativni svijet (ili natrag kroz vrijeme?), ako smo dobro shvatili Kojiminu suludu ideju.

Radijalni meni za izgradnju gadgeta izgleda fora i stilizirano, iako nas maaalčice podsjeća na Fortnite… 🙂

Na to se direktno nadovezuju stealth mehanike, jer ćemo se od čudovišta morati skrivati i šuljati, a stealtha će očigledno biti i prilikom susreta s ljudskim neprijateljima – terorističkom skupinom i militantnom separatističkom grupom imena Homo Demens, koju vodi glavni negativac Higgs (Troy Baker). No to neće biti jedina neprijateljska grupa s kojom ćemo se susretati, već će ih biti više, a s njima ćemo se često susretati u otvorenom svijetu igre te se boriti s njima prsa o prsa, odnosno u melee borbi, koja je također kratko prikazana u novome traileru.

Melee borba izgleda interesantno, a očigledno ćemo često susretati i ljudske neprijatelje, ne samo čudovišta

Što je s bebama i pričom?

Otkako smo prvi puta čuli za Death Stranding i vidjeli bebe u staklenim posudama koje protagonist nosi na sebi, pitali smo se čemu služe. Iako ovaj novi trailer ne ide previše u detalje, sada smo saznali da ih u svijetu igre zovu “bridge babies“, a služit će, čini se, za sukobljavanje s čudovištima, ali i putovanje u druge dimenzije (ili prošlost?) u koje ćemo putovati svaki put kad umremo. Ni nama nije jasno, ne brinite. No ono što smo uspjeli vidjeti je da nas u svemu tome očekuje i hrpetina napucavanja, prikazana kroz nekoliko scena borbe u rovovima, rešetanja neprijateljskih vojnika, a tu su i ogromni tenkovi koji na bojištu ruše sve pred sobom, aludirajući nekako na to da ćemo se u igri naći i u periodu drugog svjetskog rata…? U sve to nekako je umiješan i lik imena Cliff, kojega tumači poznati holivudski glumac Mads Mikkelsen, a koji je istovremeno i osoba koja je, čini se, stvorila “bridge” bebe, ali je također i naš neprijatelj…

Dobar? Loš? Zao? Nakon ovoga novog trailera još nam je manje jasno koja je točno uloga Madsa Mikkelsena

Kao što smo rekli, čitava priča i dalje se čini poprilično zapletena u klasičnome stilu Hidea Kojime te ćemo u ovom trenutku ostaviti vama da kroz novi trailer sami pokušate spojiti točkice 🙂 No, ono što smo uspjeli vidjeti je presjek svih bitnijih likova koji će se pojaviti u igri, a svi će oni očigledno igrati ključnu ulogu na našem putu i u pokušaju spašavanja svijeta.

U svakom slučaju, ovaj novi gotovo devetominutni trailer za Death Stranding zaista je bogat detaljima te moramo priznati da smo impresionirani, iako i dalje zbunjeni pričom. No ono što je možda i najbitnije – napokon smo saznali datum izlaska igre te, nakon svih današnjih glasina možemo službeno reći da Death Stranding izlazi 8. studenoga 2019. godine za PlayStation 4. U bližoj budućnosti očekujemo još dodatnih informacija o igri, a dotada u nastavku pogledajte novi gameplay trailer.