Ulazimo u opasnost da nam neki čitatelji neće prepoznati referencu iz naslova, no možda je tako i bolje jer pitanje je jesmo li u potpunosti u pravu kada uspoređujemo SCHiM s Froggerom. Iako je neupitno da se za okosnicu gameplay mehanika u obje igre koristi žablje skakanje. Te da je potrebno odrediti idealni trenutak za skok, odnosno trenutke kada je nužno povezati nekoliko skokova zaredom. E sad, složit ćemo se sa svima koji će reći da je doživljaj igre, odnosno ono što autori žele potaknuti kod igrača, prilično različit. Dok je Frogger donosio najbolje od old-school platformera te od igrača tražio sjajne reflekse, koordinaciju u kontekstu sagledavanja cijele scene i svega što se na njoj kreće (i ugrožava život žapca), SCHiM na nas djeluje kao da želi pobuditi sasvim oprečne osjećaje. One opuštajuće, istraživačke i otvorene prema artističkom izričaju autora u želji za nekom reakcijom. Koja će uglavnom biti u zoni sigurnog i opuštajućeg. Ili ne, ne možemo znati, samo pretpostaviti iz trailera. 

Ali taj trailer donosi onaj wow faktor kojeg tako želimo iz svake nove igre i svakog novog projekta. Već samo to postići, pored tolikog broja igara koje traže svoje mjesto pod suncem koje obasjava naše kontrolere, po nama to je već ogroman uspjeh. Jer on ne bi bio moguć bez izvanserijskog talenta nekoga iz razvojnog tima. Je li to crtač ili animator, glazbenik, dizajner igrivost, pisac ili netko šesti. 

Službena objašnjenja za igru vrlo su štura (toliko da nam se čini kako je pitching za ovu igru bio ekstremno težak). Ide ovako – kratak opis: SCHiM je igra o skakanju iz sjene u sjenu, u interakciji s opuštajućim i živahnim okruženjem. Ili u malo dužoj verziji s objašnjenjem što nam je činiti kao igraču: Što je schim? Schim je duša i duh predmeta, stvari ili živog bića. Sve na svijetu ima jedno. Schim se nikad ne treba odvajati od svoje stvari! No to se događa našem shimu i taj schim koji je vezan za ljudsko biće odvojen je od njega rano u igri. Možemo li mu se vratiti prije nego što bude prekasno?

Nisu posebno informativna ni dodatna pojašnjenja značajki igre po kojima saznajemo da se radi o jedinstvenoj 3D platformi kroz sjene, uz animirane sjene kao platforme i okruženja, gdje svaka razina ima svoju scenografiju s malim pričama. To je priča o osobi koja gubi svoju sjenu u prekrasnom i apstraktnom svijetu.

Svakako preporučujemo da pogledate trailer i dopustite si nekoliko trenutaka bez razmišljanja, da vas odvede gdje god to bilo. SCHiM je djelo dvojice autora, Ewouda van der Werfa i Nilsa Slijkermana, te izlazi 18. srpnja 2024. godine za gotovo sve platforme.