Pozicioniran prije izlaska kao spiritualni nasljednik iznimno utjecajnog i voljenog znanstveno-fantastičnog hororca Dead Space, The Callisto Protocol je istovremeno žrtva vlastitog hypea, pedigrea jednog od svojih glavnih kreativaca, očekivanja izdavača i činjenice da krilatica “spiritualni nasljednik” možda ipak ne znači ono što svi misle da znači. Za sve one koji žele Dead Space, Electronic Arts se pobrinuo da remake te igre stigne niti dva mjeseca nakon izlaska The Callisto Protocola, no dok od Dead Spacea znamo točno što očekivati – prva igra Striking Distance Studiosa mnoge je po izlasku zabezeknula. I ne samo tehničkim problemima, posebice s titranjem s kojim su se susreli brojni pisijaši, već činjenicom da izuzev generalne vibre, Callisto i Dead Space zapravo nemaju toliko zajedničkog.
Ingeniozno ili nepotrebno?
Boss borbe su jednostavne i blijede u usporedbi na neke od stresnijih situacija s redovnim neprijateljima
Lijevo, desno, dole. Trebalo bi djelovati sasvim jednostavno. I zapravo je. Nespretnjikav sustav borbe jednom će kliknuti. Striking Distance, u svojoj beskonačnoj mudrosti, tad odluče baciti na vas više od jednog neprijatelja. Možete vidjeti Medakovu reakciju na tu situaciju tijekom streama – nije baš sretan. I postavljaju se neka legitimna pitanja nije li taj sustav mogao biti puno bolje dizajniran – nije li se izbjegavanje moglo mapirati na desni analog? Jesmo li mogli dobiti neku opciju brzog okretanja za 180 stupnjeva (kao u God of Waru, recimo) da vidimo neprijatelja koji nam dolazi iza leđa? Je li gravitacijska rukavica s kojom odbacujemo neprijatelje trebala biti mapirana na L2 + X umjesto na nešto brže? Moglo je sve to, sigurno – no gdje bi tu onda bila zabava. Sustav borbe nekad može djelovati jeftino pa smrti koje dolaze u paketu s njim djeluju jeftino k’o rasprodaja badića u prosincu. No – i ovo je jedan veliki no – nekako imamo dojam da je to zapravo poanta.
Zombi pinjate
Callisto, kao vrlo linearna igra koja se ne oslanja na istraživanje, nekad pred nas stavlja izazove u kojima se očekuje da umremo kad prvi put naiđemo na njih. Jel’ prejednostavan dizajn da kad potaracamo hrpu neprijatelja iza leđa nam se stvore još četvorica za koju smo mislili da hiberniraju? Jest. Jesmo li ih probudili iz sna, propucali im koljena i zatukli ih palicom na podu kad si igra opet učitala? O, da. Itekako. Pola zabave je vidjeti na koje sve groteskne i morbidne načine naš junak Jacob može umrijeti. Pretpostavljamo da Striking Distance i Krafton nisu potrošili silne pare u angažiranju Josha Duhamela i animiranju njegovih smrti da to nitko ne bi vidio. Stoga da, smrt je tu, nije nužno često i uglavnom je jeftina. Svejedno nas ne smeta to baš previše.
Iako je priča jednostavna, lijepo je vidjeti poznata holivudska lica kako pokušavaju preživjeti Black Iron. Stekli smo dojam kao da gledamo neku skupu SF seriju.
Joshova tajna
Kad je priča u pitanju, Callisto Protocol je bućkuriš svega i svačega – negdje na polovici igre tek krene ona faza u kojoj glavni lik želi otkriti što se zapravo događa i kakvu ulogu on ima u svemu tome. Bez previše spojlanja – malo Resident Evilovskih vibri, tajnih društava i klasičnih monologa zlikovaca o novom stadiju ljudske evolucije i dobivate korektnu priču koje se možda nećete sjećati, ali s cliffhangerskim krajem kojeg definitivno hoćete. U svemu tome ne treba ni pričati previše da je igra apsolutna ljepotica i jedno od vizualno najimpresivnijih ostvarenja s kraja prošle i početka ove godine. Zatvor je impresivan, kanalizacija puna dreka isto, no nas su najviše impresionirale snježne dionice kada Jacob izađe iz zatvora. Šećerna bomba za oči.
Na kraju, nekako nam je žao što je nastavak igre upitan zbog “lošijih” prodajnih rezultata, jer nam se usprkos svemu Callisto svidio. S jedne strane je očekivano da novi IP neće napraviti rekordne prodajne rezultate, pogotovo kad se radi o igri koja se reklamirala kao hororac, s druge strane tehnička strana igre na računalima je značajno utjecala na oprez igrača da se radi o potencijalnom flopu. Ipak, Callisto je jedna od maštovitijih AAA igara prošle godine – možda ne svojom pričom i settingom već jedinstvenim sustavom borbe koji, usprkos svojim manjkavostima, vuče na igranje i ostaje u sjećanju. Jako nas zanima kako će se pričati o Callistu Protocolu s odmakom od nekoliko godina. Dotad ćemo pričekati obećanu ekspanziju priče koje stiže u sezonskoj propusnici.